PDA

View Full Version : De 5150 combo is binnen!



Anders Destium
28 november 2004, 18:43
Een dagje aan kwijt, maar zeker de moeite waard 8-)

Hij doet precies wat ik ervan verwacht, lekkere strakke en vette tonen produceren! Hij is niet te vergelijken met mijn Twintone qua veelzijdigheid, maar ze vullen elkaar heel goed aan :)

Er zitten ook nog Sovtek buizen in, dus ik kan een tijd vooruit!

Enige probleem is dat mijn huisgenoten aangaven dat ze me ook op mijn Koch met 25W (door powerbrake) al luid en duidelijk konden horen door het hele huis...maar ze klagen niet :D

Foto's volgen als ik de interface kabel van mijn camera weer heb gevonden (ergens later in de week ben ik bang :oops: ). Zo ziet hij er uit (het is een 2x12):

http://image.www.rakuten.co.jp/chuya-online/img1058716676.jpeg

bobby
28 november 2004, 18:46

bobby
28 november 2004, 18:46
Goed gedaan! veel plezier ermee, en ik ben blij dat hij aan je verwachtingen voldoet...

En als je nog wat vragen hebt, laat het mij dan even weten...

Anders Destium
28 november 2004, 18:48
Ik kan er pas later van de week op spelen helaas, maar als er iets is hoor je het wel!

Bedankt :lol:

PeteRS
28 november 2004, 19:35
congrats!

Pas je wel op voor je rug? :wink:

BartL
28 november 2004, 19:54
Hoe klinkt het clean van zoiets nou?

Breekt dat snel open? Of klinkt het heel dun? Want ik heb geen idee wat de mensen altijd met 'slecht clean' bedoelen.

Het lijkt me namelijk ook wel een leuke amp :-D

Oowjah...en issie ook te gebruiken voor redelijke rock-muziek, of is hij instant-metall? :-?

Negative K3 fan
28 november 2004, 20:37
Er zitten ook nog Sovtek buizen in, dus ik kan een tijd vooruit!

:-? :-? :???: :???:

maar oke, gefeliciteerd!

Negative K3 fan
28 november 2004, 20:37
Er zitten ook nog Sovtek buizen in, dus ik kan een tijd vooruit!

:-? :-? :???: :???:

maar oke, gefeliciteerd!

BLOK182
28 november 2004, 21:14
Congrats, 5150 rocks!!

Anders Destium
28 november 2004, 21:22
Er zitten ook nog Sovtek buizen in, dus ik kan een tijd vooruit!

:-? :-? :???: :???:

maar oke, gefeliciteerd!

Wat is daar dan weer mis mee? Ik dacht dat jij dat soort buizen graag had gehad?


>Bart

Ik wist niet dat hij ook een clean kanaal heeft :D Ik heb hem heel even op clean gehad, maar dat heeft altijd een randje (voel je hem :lol: ). Dun, niet echt clean en te harsh lijkt me een goede omschrijving!

Negative K3 fan
28 november 2004, 21:24
Er zitten ook nog Sovtek buizen in, dus ik kan een tijd vooruit!

:-? :-? :???: :???:

maar oke, gefeliciteerd!

Wat is daar dan weer mis mee? Ik dacht dat jij dat soort buizen graag had gehad?



neejoh, sovteks zijn zon beetje de slechtse 'current production' buizen, meeste fabrikanten stoppen die in hun amps als ze de fabriek verlaten omdat ze tegen een stootje kunnen en niet te snel kapot gaan.

Anders Destium
28 november 2004, 21:28
Vooral de eigenschap dat ze niet snel kapot gaan spreekt mij aan, ik heb geen zin in gezeik met mijn versterker :wink:

Als ik andere buizen wil, welke raad je dan aan?

Negative K3 fan
28 november 2004, 21:41
JJ in de eindtrap, geselcteerd op hoge 'current draw'

in de voorversterker eh, chinese 9th generation gevallen en natuurlijk NOS, ik zou ook overwegen een 12at7 ofzo in de v1 te gooien, kan een hele hoop schelen.

Swan
28 november 2004, 23:23
gefeliciteerd :-D
hopelijk lukt t met t volume :razz:

Lenweë Míriel
28 november 2004, 23:36
gefeliciteerd

succes met het spelen er op he
wel eten en slapen tussen door
en vergeet niet te drinken is ook wel handig

de rest is totaal onbelangerijk

BrainDamage
29 november 2004, 07:38
kan je eens soundsamples opnemen van de clean/dist enzo? ik ben namelijk ook geintreseert in deze amp :)

groetjes

Anders Destium
29 november 2004, 10:00
Ik heb helaas geen goede microfoon om mee op te nemen, maar je kunt er van uit gaan dat het clean niet echt mooi is maar het distortion geluid super :)

Swan
29 november 2004, 11:08
wat wat delay of chorus er overheen is t wel goed te doen

marc_o
29 november 2004, 11:13
Ik heb helaas geen goede microfoon om mee op te nemen, maar je kunt er van uit gaan dat het clean niet echt mooi is maar het distortion geluid super :)

Heb je er wel aan gedacht je boostknop van kanaal 1 daadwerkelijk te gebruiken? Als ie niet aanstaat vind ik er nog een heel behoorlijke clean inzit. Wellicht issie niet in orde?

Negative K3 fan
29 november 2004, 11:34
om het clean te verbeteren (maar ook de toon in het algemeen) zou ik een NOS 12at7 in de V1 (eerste voorbuis aan de zijkant) gooien! Vermindert de gain zodat je meer clean hebt, op het lead kanaal heb je toch te veel dus zet je hem 1 standje hoger en de toooon is ook beter. Je zou daarnaast ook een 12at7 als fasedraaier kunnen overwegen (plaats direct naast de eindbuizen)

Anders Destium
29 november 2004, 11:35
Ik heb het niet echt uitgeprobeerd nog Marc, ik heb er alleen nog overheen geblazen. Ik heb al een versterker met een super clean geluid, ik zal het nog even aanzien van de week. Ik zal proberen een tonereport te maken later in de week, maar veel van de veel gebruikte versterkerkreten zijn aan mij niet zo besteed :)

Joop M
29 november 2004, 11:54
Ik heb het niet echt uitgeprobeerd nog Marc, ik heb er alleen nog overheen geblazen. Ik heb al een versterker met een super clean geluid, ik zal het nog even aanzien van de week. Ik zal proberen een tonereport te maken later in de week, maar veel van de veel gebruikte versterkerkreten zijn aan mij niet zo besteed :)

Maar je weet hier wel weer aardig het GAS aan te wakkeren :lol:

Grz Joop

marc_o
29 november 2004, 12:09
Ik heb het niet echt uitgeprobeerd nog Marc, ik heb er alleen nog overheen geblazen. Ik heb al een versterker met een super clean geluid, ik zal het nog even aanzien van de week. Ik zal proberen een tonereport te maken later in de week, maar veel van de veel gebruikte versterkerkreten zijn aan mij niet zo besteed :)

Oh, maar ik ken 'm wel, heb 'm zelf ook gehad. Kon er alles uitkrijgen, ook een goed clean. Speelde er toen altijd met m'n Musicman Van Halen op en vind het wel jammer dattie weg is....ach, ze zijn nu zo goedkoop geworden dat er binnenkort wel weer eentje mijn kant op gaat komen.

Anders Destium
29 november 2004, 12:35
Als hij een goede clean heeft dan is dat mooi meegenomen natuurlijk :)

Dick Wolkendeck
29 november 2004, 14:00
Hoe klinkt het clean van zoiets nou?

Breekt dat snel open? Of klinkt het heel dun? Want ik heb geen idee wat de mensen altijd met 'slecht clean' bedoelen.

Het lijkt me namelijk ook wel een leuke amp :-D

Oowjah...en issie ook te gebruiken voor redelijke rock-muziek, of is hij instant-metall? :-?

Is Van Halen Metal? Ja en nee, denk ik. Eddie Van Halen ontwierp mede deze amp, en als je naar de CD's van VH luistert hoor je ook genoeg crunch-sounds die vooral erg rock zijn. Kijk, de 5150 klinkt met alle toonregelingen op 5 gewoon rock, met bass en treble op 10 en mid op 0 is het deathmetal, vooral met te veel gain :wink: . De rest zit er gewoon tussenin. Blues gaat ook prima, ik denk dat Walter Trout erg blij zou zijn met de 5150. Probeer het crunchkanaal maar!

Clean is niet het sterkste punt, dat komt door het ontwerp van de preamp, dat vooral gericht is op disto. Het signaal gaat ook clean door 5 gainstages, dus door alle voorversterkerbuizen. Da's leuk erg leuk voor distortion, maar het clean wordt er wat plat van. Wel helder en duidelijk. Voor live overigens prima, voor in de studio leen je een fender, toch???

bobby
29 november 2004, 15:53
Clean is niet het sterkste punt, dat komt door het ontwerp van de preamp, dat vooral gericht is op disto. Het signaal gaat ook clean door 5 gainstages, dus door alle voorversterkerbuizen. Da's leuk erg leuk voor distortion, maar het clean wordt er wat plat van. Wel helder en duidelijk. Voor live overigens prima, voor in de studio leen je een fender, toch???


Precies... tuurlijk zit er een clean op.. je pakt dan de rhytm channel reduceert de gain tot 1-2 en draait de volume van het rhytm channel omhoog.. dan even tweaken totdat het "redelijk" clean klinkt.. het is te doen, maar zoals hierboven al gezegt is, de 5150 is er simpelweg niet voor gemaakt...
Edward Lodewijk van Halen heeft deze versterker ontworpen omdat hij graag een versterker wou die je echt moest controleren.. de gain is gigantisch en eigenlijk te veel :lol: .. dat maakt het een prima metal-rock versterker.. en veel bands die ik goed vind gebruiken deze metal bak om mee op te nemen... en dat klinkt prima allemaal...

Anders Destium
1 december 2004, 19:25
Ik heb hem nu een paar dagen en ik kan er over zeggen:

Ook op relatief laag volume (master <2) klinkt hij goed en strak, wat voor mij wel zo prettig is gezien mijn huisgenoten.

Het clean kan met een beetje tweaken best redelijk klinken. Absoluut niet in de buurt van mijn Koch, maar zeker acceptabel. Het is de vraag of ik de komende tijd nog veel op de Koch ga spelen :lol:

Er was gisteren een jongen die mijn custom 24 heeft uitgetest (KaaS), en hij kon er echt een ontzettende vette rocksound uithalen. Van Halen is erop mogelijk, gewoon gain wat omlaag houden!

Waarom ik hem heb is natuurlijk de high-gain metalscheur, en daar blinkt hij in uit. Van 80s metal tot vette Gothenburg stijl, het is allemaal geen probleem. Ik hou het laag zoveel mogelijk uit de mix (om mijn huisgenoten te sparen), gelukkig speel ik op mahonie gitaren :D

Ik heb mijn POD XT hier niet bij de hand, maar die mist toch duidelijk de dynamiek en ballen die een buizenversterker als de 5150 wel heeft. Zolang je een beetje creatief met je instellingen omgaat kun je er "normaal" thuis op spelen.

Ik ben zeker een happy camper!

marc_o
1 december 2004, 22:33
Ha tof....en nu maar wachten tot je huisgenoten allemaal een keer weg zijn....draai de volumes wat verder open en je zult grijnzen van oor tot oor!

Er zijn best veel artiesten die 'm gebruiken of gebruikten. Zo heeft satriani en veel mee getourd, heeft Alice in Chains er CD's mee opgenomen, evenals Machinehead, FooFighters en uiteraard Van halen zelf en tourde McAlpine met 2 5150 combo's. Best veel verschillende stijlen allemaal. jij hebt een stoere bak.........Proficiat.

Swan
1 december 2004, 23:22
anders, zet jeje master boven de 1? :o

KaaS
1 december 2004, 23:33
heej anders!

Zet de bass op 8, mid op 1, en treble op 10, jank het volume omhoog, en plug die 7snarige ibanez erin :seriousf:
Volgens mij spuit ie dan een partij MODDER!!!!
bijvoorbeeld met oud en nieuw??? Vieren we het bij jou
:amp: :amp: :amp: :amp:

Shakeel
2 december 2004, 10:29
Damn coole shit 8-) Gefeliciteerd man deze amp klinkt héél vet 8)

En luister niet naar die negk3kut over buizen switchen, hij is de nr 1 in ampz wrecken :lol:

Anders Destium
2 december 2004, 10:56
heej anders!

Zet de bass op 8, mid op 1, en treble op 10, jank het volume omhoog, en plug die 7snarige ibanez erin :seriousf:
Volgens mij spuit ie dan een partij MODDER!!!!
bijvoorbeeld met oud en nieuw??? Vieren we het bij jou
:amp: :amp: :amp: :amp:

Ik denk dat mijn kamer dan ook in een klap een stuk groter is :D

Anders Destium
2 december 2004, 15:53
Kabeltje gevonden:

http://www.freewebs.com/ead_martens/2%20amps%202%20guitars.JPG

Negative K3 fan
2 december 2004, 16:01
anders, zet jeje master boven de 1? :o

ik speelde thuis gemiddeld altijd met de master op 4, storte het (houten) huis wel bijna in, maar is wel een lekker gevoel he :D

Lacrymosa
2 december 2004, 16:04
aaahhhh................damn........ik begin nu echt serieuze GAS te krijgen voor een 5150 top hoor.........

Shakeel
2 december 2004, 16:09
Nu die 5150 naast die koch staat lijkt die koch wel een babytje ;)

Lacrymosa
2 december 2004, 16:12
ja man, die twintones zijn schattig

Anders Destium
2 december 2004, 16:28
Inderdaad, en het geluid is ook heel schattig vergeleken bij de 5150 :D

Swan
2 december 2004, 18:06
anders, zet jeje master boven de 1? :o

ik speelde thuis gemiddeld altijd met de master op 4, storte het (houten) huis wel bijna in, maar is wel een lekker gevoel he :D


ja maarja er zijn ook mensen die in de bewoonde wereld (met buren) en in huizen van steen/cement wonen :razz:

marc_o
3 december 2004, 09:25
Damn coole shit 8-) Gefeliciteerd man deze amp klinkt héél vet 8)

En luister niet naar die negk3kut over buizen switchen, hij is de nr 1 in ampz wrecken :lol:


Haha, kreeg zelfs de oeramp Vox naar de kloten, dus in dezen kan ik Shakeel alleen maar gelijk geven. :)

Negative K3 fan
3 december 2004, 13:22
voxes zijn crap kwa reliability, weet iedereen haha, maarja hij werkt inmiddels weer, er was een eindbuis doormidden.

Swan
3 december 2004, 19:35
jaajaa

Daniël_san
3 december 2004, 19:48
Ja dat is aso tegenover vox, geef de eindbuis maar weer de schuld!!



























:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

BLOK182
3 december 2004, 20:28
Stoere bak Erik, enne, tja, die Twintone, das zo geen gezicht he....daar hoort een 2x12 onder :D Heb trouwens een twintone top met 2x12 gehoord, behoorlijk p.h.a.t. misschien aanradertje?

Negative K3 fan
3 december 2004, 20:44
jaajaa

ja echt waar!!!!1 wallah ebedi

Droffie
7 december 2004, 09:52
Ik heb het niet echt uitgeprobeerd nog Marc, ik heb er alleen nog overheen geblazen. Ik heb al een versterker met een super clean geluid, ik zal het nog even aanzien van de week. Ik zal proberen een tonereport te maken later in de week, maar veel van de veel gebruikte versterkerkreten zijn aan mij niet zo besteed :)
Hey Anders,
Ik heb nog een heeeele mooie ongebruikte in de doos dual Lehle A/B switch in de aanbieding...om die twee beauties te switchen :D
http://www.lehle.com/products/pics/Dual_330.jpg