PDA

View Full Version : Positionering elementen



Orpheo
28 november 2004, 17:42
Stel...je hebt een les paul.....en je wilt andere elementen erin.....laten we zeggen: de p-90, en een alnico V humbucker.....waar zou je ze er dan inzetten??

P.s.: de hum is te splitsen, en in t electrisch circuit is daar rekening mee gehouden....

Wormaap
28 november 2004, 17:47
Humbucker in de brug, P90 in de nek. Over het algemeen wil je het element met de meeste output in de brug hebben, omdat'ie daar het felste klinkt.

Nicci
28 november 2004, 18:06
je wilt de hoogste output aan de brug, omdat de gitaar daar van zichzelf zachter klinkt.

bert k
28 november 2004, 19:01
En de volumepot van de humbucker vervangen door een push-pull.

Overigens, ik heb een tijdje terug geholpen met het monteren van P-94 pups in een Les Paul (van mede-forummer Mark S), dat zijn P-90 in humbuckerformaat. Ze klonken Geweldig. Misschien ook een mogelijkheid. Het monteert makkelijk.

http://www.gibson.com/whatsnew/pressrelease/1997/images/p94.gif

Orpheo
28 november 2004, 23:57
tja, ik weet nie waarom, maar inderdaad, ik hoorde de p-90's, en ik was in een keer verliefd op die dingen :razz:

kvin ze zo lekker klinken......maar ik wil wel een humbucker op de les paul, om gewoon hard mee te kunnen scheuren/knallen.....dus net een tandje meer dan de p-90...

en de p-90 in de brug, en de hum in de nek is nie handig, begrijp ik uit de posts.....right??

ik wil nl die p-90/94 om deze axe dus veel veelzijdiger te maken......iets dat de LP nie echt van zichzelf is......

Orpheo
28 november 2004, 23:58
tja, ik weet nie waarom, maar inderdaad, ik hoorde de p-90's, en ik was in een keer verliefd op die dingen :razz:

kvin ze zo lekker klinken......maar ik wil wel een humbucker op de les paul, om gewoon hard mee te kunnen scheuren/knallen.....dus net een tandje meer dan de p-90...

en de p-90 in de brug, en de hum in de nek is nie handig, begrijp ik uit de posts.....right??

ik wil nl die p-90/94 om deze axe dus veel veelzijdiger te maken......iets dat de LP nie echt van zichzelf is......

Droffie
2 december 2004, 11:44
tja, ik weet nie waarom, maar inderdaad, ik hoorde de p-90's, en ik was in een keer verliefd op die dingen :razz:

kvin ze zo lekker klinken......maar ik wil wel een humbucker op de les paul, om gewoon hard mee te kunnen scheuren/knallen.....dus net een tandje meer dan de p-90...

en de p-90 in de brug, en de hum in de nek is nie handig, begrijp ik uit de posts.....right??

ik wil nl die p-90/94 om deze axe dus veel veelzijdiger te maken......iets dat de LP nie echt van zichzelf is......
Heb je burstbuckers op je LP zitten?
Zelf zit ik te denken om mijn burstbuckers pro te vervangen. Ik neig meer naar de Classic R496/T500 combi maar die p90 in de neck klinkt ook wel interessant.
Ik vind die BB's veelste boomy klinken.