PDA

View Full Version : prijsverschillen zelfde gitaar



stimmt
28 november 2004, 16:38
Ik ben nu in een aantal winkels geweest en tot mijn verbazing verschilt er veel in prijzen, mar volgens mij niet veel in model...

Een standard usa strat, daar betaal ik in een zaak in nijmegen 925 euro voor.
Ik een andere zaak is dat 1200 en weer een andere 1100...

Toch heb ik te maken met standard usa strats die niets van elkaar lijken te verschillen.

Is zo'n gitaar van 925 nu ook slechter? Waarom zijn ze zo duur bij een sommige winkels?

SiNiSTRaL
28 november 2004, 16:55
een usa std fender is een usa std fender, maar winkels mogen hun eigen prijzen verzinnen lijkt me :D
dus zoek gewoon de goedkoopste...( en het liefst 2e hands natuurlijk ;) )
check als je nieuw wilt kopen ook duitsland..
www.thomann.de
www.musik-produktiv.de
www.musicstorekoeln.de
gitaren zijn daar goedkoepr en verzendkosten zijn maar een euro of 8-15

Aca Ilic
28 november 2004, 16:55
Het stimmt!


Het ligt eraan wat de winkels voor de bruto/ netto advies prijzen hanteren. Het kan inderdaad soms in honderd, 2 honderd euro's verschillen ( in jouw geval zelfs meer).
mvg
Alex

stimmt
28 november 2004, 17:05
ja dat klopt, maar ik vroeg me dus af of er daar dan ook weer kwaliteitsverschillen in zitten.

Ik bedoel, 300 euro of meer voor dezelfde gitaar, dat is geen kattenpis...

H.Manback
28 november 2004, 17:08
Ummm, je zegt het zelf al, dezelfde gitaar :???:, als je al meer wil betalen, dan moet er wel heel wat service tegenover staan, maar je kan toch altijd vragen wat er van de prijs af kan? Gewoon zeggen dat die en die dezelfde heeft voor veel minder, en kijken wat ie kan doen aan de prijs.

stimmt
28 november 2004, 17:16
ja dat klopt, maar ik vroeg me dus af of er daar dan ook weer kwaliteitsverschillen in zitten.

Ik bedoel, 300 euro of meer voor dezelfde gitaar, dat is geen kattenpis...

SiNiSTRaL
28 november 2004, 17:22
het is dezelfde gitaar....denk je dat de ene winkel andere USA standard strats als de ander heeft? ze komen van 1 lopende band :)

BartL
28 november 2004, 17:22
Ik denk dat het belangrijkste is dat je ze goed vind spelen...

Als jij die goedkopere lekker / beter vind spelen is het geen probleem...toch? :)

Aca Ilic
28 november 2004, 18:01
ja dat klopt, maar ik vroeg me dus af of er daar dan ook weer kwaliteitsverschillen in zitten.

Ik bedoel, 300 euro of meer voor dezelfde gitaar, dat is geen kattenpis...

Hey stimmt !
Geen enkele gitaar is dezelfde (zelfs 4standard sunburst Fenders die je naast elkaar zet en uitprobeert), dus advies van BartL opvolgen en ( om te quoten) als die goedkopere lekkerder speelt/klinkt/oogt, dan koop je toch die goedkopere.
mvg
Alex

jero
28 november 2004, 18:05
He stimmt,

een deel van het prijsverschil KAN verklaard worden door de service graad, Feedback in Rotterdam is bijvoorbeeld redelijk goedkoop, maar daar staat tegenover dat een groot deel van het personeel niet echt heel kundig is en je de gitaar meekrijgt zoals die na een transatlantsiche trip uit het vliegtuig is gekomen, slecht afgesteld dus. Vox Humana (ook regio Rotterdam), is duurder, maar daar weten ze wel van de hoed en de rand en ze stellen de gitaar ook nog (gratis) helemaal naar jouw wensen af.

vulvasonic
28 november 2004, 21:04
Ik als inwoner van Nijmegen weet dat Schreeven hele scherpe prijzen hanteert voor Fenders. Feedback is soms goedkoper, maar verder ken ik geen enkele winkel waar ze minder voor een Fender vragen dan bij Schreeven. Aan de andere kant krijg je bij Schreeven GEEN 10% korting (omdat ze die al berekend zouden hebben in de prijs, zoals ze zelf beweren), terwijl je bij veel andere zaken mag rekenen op 10% korting, mits je erom vraagt natuurlijk.

Eigenhuijsen is trouwens weer belachelijk duur. Bovendien weet je ZEKER dat je daar besodemieterd wordt (laat dit een les zijn voor ieder forumlid; Eigenhuijsen ZUIGT!!!!).

Bobbel
28 november 2004, 22:59
een usa std fender is een usa std fender, maar winkels mogen hun eigen prijzen verzinnen lijkt me :D
dus zoek gewoon de goedkoopste...( en het liefst 2e hands natuurlijk ;) )
check als je nieuw wilt kopen ook duitsland..
www.thomann.de
www.musik-produktiv.de
www.musicstorekoeln.de
gitaren zijn daar goedkoepr en verzendkosten zijn maar een euro of 8-15

ik ben het er niet mee eens dat Duitsland goedkoper is, ik heb vaak gezien dat ze of even duur zijn, of zelfs duurder!

dejohan
29 november 2004, 10:42
Zoals overal zijn er winkels die schandalig veel vragen en winkels die dat minder doen. Ik ga in ieder geval geen 200€ extra betalen opdat ze m'n gitaar gratis afstellen en vriendelijk zijn. En in een winkel waar een plectrum 1€ kost en een pakje snaren 10€ kom ik zo weinig mogelijk.

Bluesbreaker
29 november 2004, 10:43
je moet natuurlijk ook niet kijken naar de prijs die op het kaartje staat, maar naar de prijs die je er voor moet betalen

Bobbel
29 november 2004, 17:02
Zoals overal zijn er winkels die schandalig veel vragen en winkels die dat minder doen. Ik ga in ieder geval geen 200€ extra betalen opdat ze m'n gitaar gratis afstellen en vriendelijk zijn. En in een winkel waar een plectrum 1€ kost en een pakje snaren 10€ kom ik zo weinig mogelijk.

maar dat heeft er ook mee te maken waar je woont, want ik woon in lisse, en daar is maar één "muziek" zaak, en daar is een gitaar zo gemiddeld € 100,- duurder, maar dat komt omdat er bijna geen concurentie is... maar als ik naar Dijkman Muziek in A'dam ga (waar ik overigens atlijd naartoe ga), dan zijn die prijzen veel en veel lager...

istari
30 november 2004, 00:56
beste voorbeeld was vandaag

op de site van Piens (verdeler Belgie)

Gibson SG standard: 1700 euro btw in

Musicstore Koln:
Gibson SG standard (identiek dus): 1100 euro btw in

ik moet er geen tekening bij maken dat ik dus vandag even naar Keulen ben gereden.

En dan geeft Piens volgens hun site dan nog 'een speciale prijs van de dag'.... right...