PDA

View Full Version : Laag volume tijdens gebruik FX-loop



prs
28 november 2004, 14:40
Test

prs
28 november 2004, 14:40
Ik heb enkele dagen geleden een Line 6 POD PRO aangeschaft.
Ik heb zelf een Marshall Valvestate 65 comboversterker (niet ideaal, maar perfect voor thuisgebruik!).
Ik heb de POD PRO aangesloten op de manier zoals beschreven in de handleiding. Ik wil hem als voorversterker gebruiken en de Marshall alleen als eindversterker (de voorversterker van de Marshall dus overslaan).
Nu zit ik met het volgende probleem: Ik heb de kabels op de juiste manier vanaf de POD PRO met de Marshall verbonden. Er gaat ook een kabel naar de return uitgang van de Marshal de FX loop in. Op deze manier zou ik dus, zoals het hoort, de voorversterker van de Marshall overslaan.
Als ik nu aan de FX mix knop van de versterker draai (met het channel volume en output/master volume van de POD helemaal open) krijg ik een heel zacht geluid. De Marshall wil niet harder gaan. Het is bijna niet te horen, zo zacht. Alle volumes (channel volume en master volume op de POD, en de FX mix knop op de Marshall) staan helemaal open!!
In de winkel is alles op dezelfde wijze aangesloten (op een andere vergelijkbare versterker met minder watt zelfs) en daar kreeg ik een geluid dat mij zowat wegblies zo hard. Het probleem ligt dus zeer hoogstwaarschijnlijk aan mijn Marshall aangezien de POD ook op andere versterkers normaal functioneert.
Hoe is het mogelijk dat de FX-mix knop bij volledig volume maar een heel zacht geluid geeft?? hoe kan ik dit oplossen?

lcvanderhelm
28 november 2004, 14:58
Als je de voorversterker van de marshall over wilt schakelen,moet je jouw gitaar in de gitaaringang van de pod douwen.De gewone uitgang van de pod gaat dan naar de returningang van de marshall thats all

Baker
28 november 2004, 15:56
Ik heb de kabels op de juiste manier vanaf de POD PRO met de Marshall verbonden. Er gaat ook een kabel naar de return uitgang van de Marshal de FX loop in. Op deze manier zou ik dus, zoals het hoort, de voorversterker van de Marshall overslaan.

Als je de POD als voorversterker wilt gebruiken, dan moet je juist ALLEEN de kabel van de output van de POD naar de return INGANG gebruiken!

Als je beide kabels aansluit dan heb je de POD aangesloten als een effect apparaat. Je zult ook zien dat als je dit doet (1 kabel ipv van 2 kabels gebruiken), dat dan ineens de volume knop en eq knoppen van de voorversterker van je amp niets meer doen.
zo werkt het bij mij ook!

Ik weet trouwens niet zeker of een valvestate dit principe ondersteunt.
m.a.w, ik betwijfel of je van zo'n vs65 alleen de eindtrap kunt gebruiken,
maar probeer het eens zou ik zeggen!

PS,
ik heb je fb4 nog niet binnen! Als goed is maandag!

Baker
28 november 2004, 15:57
Als je de voorversterker van de marshall over wilt schakelen,moet je jouw gitaar in de gitaaringang van de pod douwen.De gewone uitgang van de pod gaat dan naar de returningang van de marshall thats all

oeps had ik niet gezien,
maar dat bedoel ik! :)

prs
28 november 2004, 17:52
Ik heb het niet zo duidelijk geschreven maar ik heb het precies zo gedaan zoals jullie schreven. 1 kabel vanaf de gitaar naar de POD ingang, en dan een kabel vanaf de mono out op de POD de return ingang van de marshall in. Toch krijg ik geen fatsoenlijk volume.
Heeft nog iemand een idee?

Martin, laat me even weten als de FB4 er is

prs
28 november 2004, 18:04
Dit las ik ook net, dat zou ook nog kunnen:

think that Marshall´s send and return use proffessional signal level +4 dBu (it´s over 1 volt). I think that POD signal output has lower signal level - it´s too low to drive Marshall´s return input to be loud enough. Note that POD output can be plugged into Marshall´s quitar input which is more sensitive. In such case you need to use additional simple cheap flat preamp plugged between POD and Marshall

johantipker
28 november 2004, 18:24
Jongens, allemaal fijne reakties, maar te veel giswerk!

Let op! De Marshall Valvestate amps doen nix als er geem pug in de ingang van de pre amp zit, de gitaar ingang dus, steek een loze plug in deze ingang, je gitaar gaat rechtstreeks in de POD en de POD gaat in de return.

De valvestate heeft ook nog een knopje waarmee je het niveau van de sent/return kunt aanpassen, deze moet juist ingesteld staan, denk op line niveau

En blazen maar!

PeteRS
28 november 2004, 19:26
Gaat dit ook bij JCM series met FX-loops?

prs
28 november 2004, 19:49
De valvestate heeft ook nog een knopje waarmee je het niveau van de sent/return kunt aanpassen, deze moet juist ingesteld staan, denk op line niveau

Bedankt voor je reactie, alleen dat knopje heb ik op mijn Valvestate 65 niet gevonden....zit dit erop, en zo ja waar precies?

Ik ga het straks meteen proberen!

prs
28 november 2004, 21:25
YES! YES! YES!

Heb net geprobeerd wat Johan zei en dat werkt dus! Fantastisch!!

Dank jullie wel en Johan in het bijzonder!

AART
29 november 2004, 22:40
Gaat dit ook bij JCM series met FX-loops?

nope, daar gaat het ook gewoon als je alleen iets in de return plugt.

dejohan
29 november 2004, 23:38
De valvestate heeft ook nog een knopje waarmee je het niveau van de sent/return kunt aanpassen, deze moet juist ingesteld staan, denk op line niveau

Bedankt voor je reactie, alleen dat knopje heb ik op mijn Valvestate 65 niet gevonden....zit dit erop, en zo ja waar precies?


is de effects mix knop.

PeteRS
2 december 2004, 12:52
Gaat dit ook bij JCM series met FX-loops?

nope, daar gaat het ook gewoon als je alleen iets in de return plugt.

In principe zou je dus een schakeling kunnen maken die ervoor zorgt dat je OF via je POD+JCM eindtrap speelt OF gewoon volledig over de JCM zonder POD, toch?

johantipker
3 december 2004, 19:18
Had ooit een valvestate VS265, die had zo'n klein zwart schakelknopje naast de fx mix knop waarmee je kon kiezen tussen line level en el gtr level, weet niet of die op al die dingen zitten