PDA

View Full Version : Multitone + g major



yanto
28 november 2004, 14:37
Ben op zoek naar een goede fx voor bij mijn Koch Multitone. Zat zelf te denken aan een G-major.
Heeft iemand hier ervaring mee. Ben zelf bang voor toonverlies.
Of zijn er nog andere opties, G-force misschien maar ligt buiten mijn budget.

fred_internet
28 november 2004, 18:19
Als je de G-Major in de parallel effectloop van je Multitone gebruikt en het directe signaal op de G-Major uitschakelt heb je geen toonverlies en is de G-Major een prima keus. Nadeel is dat je geen (nuttig) gebruik kunt maken van de EQ en filter van de G-Major maar chorus, delay en reverb klinken prima op die manier. Betaalbaar alternatief voor de G-Major is de Xpression van Rocktron. Kost in Duitsland zo'n 333,- Euro. Nadeel van de Xpression is de externe adapter terwijl de G-Major een ingebouwde voeding heeft.

Rob@tele
29 november 2004, 18:39
Een collega gitarist heeft een G-Major op zijn Multitone gehad en met de FX mix op de Koch op 100% wet gaat het prima!
Klinkt als een dijk!

yanto
29 november 2004, 19:09
ok dank je. Maar maakt het nog verschil dan, serieel of parallel 100%.
Je kan dan idd nog wel je fx bypassen.

BeeJee
29 november 2004, 23:44
Overweeg ook eens een mpx1 van Lexicon. Heb ik zelf tegenwoordig en klinkt in mijn oren een stuk fijner en transparanter dan de G-Major. Ik zou zeggen: vooral veel uitproberen en laat je oren het werk doen!
Succes met je keuze

kokeleko
30 november 2004, 10:10
ok dank je. Maar maakt het nog verschil dan, serieel of parallel 100%.
Je kan dan idd nog wel je fx bypassen.

Er zijn mensen hier op het forum die alleen serieel (kunnen) willen, maar ik vindt als je een goede amp hebt, waarom je geuid verpesten door je serieele loop te gebruiken.

Parallel = toon.