PDA

View Full Version : Fender FM 212 R



Pulp
28 november 2004, 13:50
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Fender FM 212 R ?
Ik heb deze versterker uitgeprobeerd en vond hem niet slecht, maar hij flubbert nogal in het laag is mijn indruk.
Graag een reactie van gebruikers van deze amp.


Groet,
Frans

BartL
28 november 2004, 14:00
Globetrotter (Bart) van het forum heeft er eentje...ask him.

Squier4ever
28 november 2004, 20:26
heb m ook eens getest, en ik vond zeker voor het geld dat hij zeker niet slecht klonk.
Als je veel laag wilt voor relatief weinig is mischien een Line Spider II aan te raden, zit alles in van sprankelend clean tot superzware en lage metal

Squier4ever
28 november 2004, 20:27
heb m ook eens getest, en ik vond zeker voor het geld dat hij zeker niet slecht klonk.
Als je veel laag wilt voor relatief weinig is mischien een Line Spider II aan te raden, zit alles in van sprankelend clean tot superzware en lage metal

Pulp
28 november 2004, 20:57
Ik bedoelde niet dat ik "laag "zoek in deze amp; maar dat ik de amp niet echt helder vond in het laag

Pulp
28 november 2004, 20:57
Ik bedoelde niet dat ik "laag "zoek in deze amp; maar dat ik de amp niet echt helder vond in het laag

marc_o
29 november 2004, 12:20
Voor de centen die je ervoor neerlegt, is er niet veel beters op de markt. Was er erg van onder de indruk. Veel volume en best hele goede geluiden, en nee, het is geen boutique-amp, maar een zeer bruikbare all-rounder.

Globetrotter
29 november 2004, 15:52
Heb hier ergens wel een post over staan. Ben er best tevreden van. Speel in 2 bands met 't ding en ik heb hem nog nooit verder dan 2 moeten zetten... volume genoeg. Drive en DS moet je voor izjn, is Fender geluid. Voor vet scheurwerk heb ik er een H&K Tubefactor tussen zitten, maakt ook wat goed.
Cheers,

Bart

Pulp
29 november 2004, 17:00
Hoe vindt je het laag van de versterker op luid volum niveau ?

Globetrotter
30 november 2004, 21:49
De amp heeft naar mijn zin voldoende power om een volle buik te geven aan je sound. Daarnaast ook 3 bands EQ om alles wat af te stellen, maar ik vind de sound best vol genoeg voor dat budget én voor een transistorbak.
Misschien moet je hem zelf eens gaan testen?
Cheers,

Bart

Funkblaster
1 december 2004, 14:55
ik heb hem ook :)

erg fijne bak voor het geld. het clean kanaal is echt super IMO, dat was ook de voornaamste reden voor mij om hem te kopen, de overdrive is ook wel fijn maar word bij hogere noten steeds minder mooi. de distortion is echt fender-achtig, je moet er van houden, ik vind het mooi maar ik kan best begrijpen als veel andere mensen er niet van houden. de distortion is ook erg veelzijdig, maar omdat ik soms ook wel eens iets anders wil dan een fender distortion koop ik volgende maand een visual sound Jekkyl & Hyde distortion :)

Funkblaster
1 december 2004, 14:58
http://www.fenderstore.co.uk/acatalog/fender-fm212r.jpg

marc_o
1 december 2004, 16:14
Ik heb die Jeckyll and Hyde en ik weet niet of je 'm als stand-alone overdrive wilt gebruiken, maar dan raad ik aan wat anders te zoeken. De J&H doet het erg goed als het kanaal al een klein beetje overstuurd is, dus neem je overdrivekanaal en maak er een bluesachtig drivekanaaltje van en dan kun je met de J&H een mooi overstuurd kanaal realiseren.

succes, maar probeer het eerst goed en langdurig uit op dezelfde versterker als je hebt staan.

Funkblaster
1 december 2004, 21:43
hee bedankt voor de tip!

ik wou hem eigelijk wel als stand alone gebruiken, zodat ik 2 verschillende lichte od´s heb (fender od1 en de Jekyll) en 2 verschillende zware od´s heb (fender od2 en de Hyde). maar dit lijkt je dus geen goeie oplossing? graag meer tips!

Funkblaster
1 december 2004, 21:45
ik heb de J&H btw ook nog niet getest op mijn eigen versterker, wel op een andere (marshall) transistor bak, en daarover vond ik hem als stand alone wel goed klinken

marc_o
1 december 2004, 22:28
Ik vind 'm als stand-alone wel in orde als je de distortionkant gebruikt, of beide kanten, maar in de Jekyll stand hoor je mij teveel clean door je signaal heen, maar zoals altijd is het een smaakverhaal, mijn perceptie van een mooie sound is in dezen natuurlijk niet persé die van jou. Dus....probeer een eentje te lenen en sluit 'm aan.

Funkblaster
1 december 2004, 22:41
oke bedankt :)