PDA

View Full Version : Marshall's All-Tube 20 Watt Combo – JCM 2000 DSL-201



stimmt
27 november 2004, 21:01
Ik kan deze versterker in combi met een gitaar aankomen. De prijs van deze buizencombo komt dan op rond de 300 / 350 euro. (2e hands, maar in goede staat)

Is dit iets? Ik heb er tot nu toe even op gespeeld en ik vond em best lekker. Clean kon zelfs tippen aan het geluid van een Fender Deville.
Alleen ik maak me zorgen om het vermogen (20 watt) en de grootte. (1 x12)

Heeft dit ding genoeg vermogen om mee te kunnen in een band? Genoeg headroom om ook op hard volume clean te blijven? Of raden jullie mij toch aan (om het clean dan he) de deville te nemen (welliswaar een stuk duurder)

bert k
27 november 2004, 21:12
Sluit hem aan op een 4 x 12. Dat zou al je zorgen moeten oplossen. Mooi geluid en een stuk harder.

stimmt
27 november 2004, 21:14
ja dat geloof ik, maar dat wordt een iets te duur geintje denk ik... dan kan ik beter voor een deville gaan...

e_lukather
28 november 2004, 02:20
20 watt aan buizen is hard zat ! Heb hem niet uitvoerig getest. Maar ooit wel een fender deluxe reverb van 22 watt en die ging knoerthard!!

Ik denk dat het best een redelijke prijs. De deville is wel o.k. alleen wel een aparte scheur. Zijn wat verschillende meningen over. See for yourself.

succes

BartL
28 november 2004, 13:07
Geloof me...die DSL201 is GEWELDIG.
HOWEVER; Op hoog volume blijft het clean absoluut niet clean!


Edit: Je kan er wel een cab op aansluiten, maar dan is de interne speaker buiten gebruik.

Kitaarhiero
28 november 2004, 15:12
Ik gebruik een 25 watt Solid State (niet marshall), en zelfs die klinkt hard genoeg om live te gebruiken, desnoods upgemiced. maar als het volume voorbij de "12 uur" stand gaat heb ik geen clean geluid meer (vind ik nie erg).

stimmt
28 november 2004, 16:26
ja dat bedoel ik dus ook, hij zal best hard gaan maar je behoudt je clean niet, een deville zal em wel langer clean houden

BartL
28 november 2004, 17:16
...een dsl 401 blijft ook langer clean & je hebt dezelfde lekkere Marshall scheur :wink:

Edit: Oowjah...en je hebt 1 kanaal meer EN de mogelijkheid om er een extern cabinet aan te hangen.

PeteRS
28 november 2004, 19:22
EN de mogelijkheid om er een extern cabinet aan te hangen.

Als je dat van plan bent koop dan meteen de top, hoef je tenmiste niet bang te zijn dat je soldeerverbindingen het begeven... :razz:

BartL
28 november 2004, 19:51
Ik niet begrijp :)

Wat zijn soldeerverbindingen? :-D :-D

jmp1
28 november 2004, 20:24
Een waarschuwing: dit ding blaast je kloten naar de sterren van de hemel.

Op het gebied van distortion, goede punch en attack. Zelf heb ik een lange ervaring met marshalls, ook met de Dsl-series. Deze versterker levert naast een goede sound voor een stevig hardrock-geluid, ook zijn milde warme buizenklank, gooi er een chorus overheen... ZALIG.

Voor alle duidelijkheid, ik en Bart spelen in een coverband, waar je versterker altijd op een all-round niveau moet worden kunnen gesteld.
Geen troep, maar versterkers met kloten.

ps. de 201 is echt verkeerd voor in een band, gewoon omdat het volume nooit boven de andere versterkers komt. De 401 komt een stuk beter uit de verf, en zeker met zijn volume.

mvg

BartL
29 november 2004, 20:27
...maar als je op de dsl201 het cleane kanaal als lekkere diepe crunch insteld, dat kan ook heerlijk klinken (met een humbucker).

PeteRS
30 november 2004, 12:47
Ik niet begrijp :)

Wat zijn soldeerverbindingen? :-D :-D

DSL combo's staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid, met name het soldeerwerk. Bij de tops schijnt dit beter te zijn. Of die combo's inmiddels verbeterd zijn weet ik niet.

BartL
30 november 2004, 14:52
Geen idee...de mijne is iig uit 2004 :razz: