PDA

View Full Version : Improvisatie solo



VHsologitarist
27 november 2004, 18:38
Ik zat me te vervelen en dacht laat ik maar een keertje een improvisatie opnemen (backingtrack gevonden op internet). Nog steeds een slechte opname maar heb al een nieuwe microfoon op het oog dus hoop binnenkort betere opnamens te kunnen maken.
Het gaat om het idee toch?
(veel foutjes omdat het 1 opname was)


http://members.home.nl/ferrybrouwer/impro.mp3

Luc-O
27 november 2004, 22:15
Hey gaaf gedaan man! Ook een vet geluid. Je kan wel horen dat je vaker over die backing hebt gesoleerd, want je gaat precies mee met de modulaties en breaks. Het had wat mij betreft iets meer mogen spetteren, want daar leent die track zich wel voor!

Azrael
28 november 2004, 04:21
Geen slecht soleer werk qua techniek. 'k Doe het je niet na dat weet ik zeker.......
Alleen over de stijl van soleren......'k gaat een beetje vervelen. Ik mis te weinig ritme verschillend tussen de noten. Je volgt steeds een zelfde soort patroon.

VHsologitarist
28 november 2004, 05:48
dankje voor jullie reacties!!

Luc-o:
ja klopt ik had voordat ik m inging spelen ff geanalyseerd.. Omdat er een paar modulaties in zaten. Misschien inderdaad te cliche nu ik hetzelf terug hoor. Ook mis ik een hoogte punt in mijn solo.. Ik denk dat ik ff te ver doordreef met het soleren, je weet hoe dat gaat je zit er midden in en stoppen how maar!! ;) hahah


Azrael:
Ik heb wel getracht om verschillende technieken in het soleer spel te gooien, waarcshijnlijk is dit in je gehoor er niet helemaal uit gekomen.
En zoals ik al aangaf... zoiets blijft een moment opname... En inderdaad ook nu ik het terug hoor denk ik van hey ferry komop man maak er een variatie op maar blijf inderdaad in dezelfde stijl hangen..

senks nogmaals...

groetjes

NeeraDJ
28 november 2004, 10:45
Het begin en de laatste 20 sec van het nummer vond ik echt uitblinken! Ik heb verder weinig kritiek, behalve dat je techniek waarschijnlijk beter is dan je sound wat overigens wel jammer is!

Mag ik die backingtrack ook, lijkt me cool om er een progressief tintje aan te geven en misschien post ik 'm als ik tijdig goed opnameapparatuur weet te bemachtigen :-?

P****Fred
28 november 2004, 13:45
ook int in backing track! :-D


Heel cool gespeeld trouwens!
hoop binnen een paar jaartjes ook zo te kunnen spelen! :D

Azrael
28 november 2004, 15:44
Het begin en de laatste 20 sec van het nummer vond ik echt uitblinken! Ik heb verder weinig kritiek, behalve dat je techniek waarschijnlijk beter is dan je sound wat overigens wel jammer is!



Denk dat als hij aan zijn sound werkt hij aardig op weg is een hele leuke gitarist te worden.

Ikzelf soleer ook meestal saai overgens......te weinig toonladders kennis dus ik doe gewoon maar wat. En dat wordt natuurlijk nooit spannend.

VHsologitarist
28 november 2004, 23:26
Ik zal de backing track morgen proberen te posten, ik ben nu bezig met wat opdrachten gaat niet lukken.

Tja.. over mn gear.. Roland Cube 30 doet wonderen ;)
Voor een amateurtje dan he... want wil graag andere gear (ben nog aan het uittesten waar mn wensen liggen).

groeten
ferry

Azrael
29 november 2004, 00:14
Ik zal de backing track morgen proberen te posten, ik ben nu bezig met wat opdrachten gaat niet lukken.

Tja.. over mn gear.. Roland Cube 30 doet wonderen ;)
Voor een amateurtje dan he... want wil graag andere gear (ben nog aan het uittesten waar mn wensen liggen).

groeten
ferry

Gewoon via de line-out opgenomen?

VHsologitarist
29 november 2004, 01:09
Haha nee die zit er niet op op mn versterkertje,
Ikzelf hou niet van een line-out opname omdat de expressie kracht verloren gaat (vind ik). Dit is helaas gewoon een headset microfoontje.
Advies:
je microfoon schuin voor versterker zorgt voor het beste effect (mijn mening) en dit ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit microfoon.


groetjes

NeeraDJ
29 november 2004, 14:58
Denk dat als hij aan zijn sound werkt hij aardig op weg is een hele leuke gitarist te worden.

Didn't I just say that? :???:

Azrael
29 november 2004, 15:20
Denk dat als hij aan zijn sound werkt hij aardig op weg is een hele leuke gitarist te worden.

Didn't I just say that? :???:

Ja ? Mag ik het toch ook zeggen zeker? 'k Bevestigde het alleen maar even.

NeeraDJ
29 november 2004, 22:11
Dat bedoel ik niet, leek net alsof je door mij te quoten een verklaring gaf

Sorry als ik dat verkeerd heb begrepen :???:

Azrael
29 november 2004, 22:55
Dat bedoel ik niet, leek net alsof je door mij te quoten een verklaring gaf

Sorry als ik dat verkeerd heb begrepen :???:

Misverstandje dus......geef niks..... :)

VHsologitarist
1 december 2004, 21:07
backingtrack is offline



groetjes
ferry

Azrael
1 december 2004, 21:45
Hier de gevraagde backingtrack:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/kikoloureiro.mp3

p.s. ik houd m tijdelijk online

groetjes
ferry

Thanks man...............mijn tijd over een paar dagen als ik weer kan opnemen. Belooft dat ik ook eens improvisolo! Want het wordt tijd dat ik hier eens wat ga posten qua muziek......
En ohja.........ook ik met de Cube 30......eens kijken of ik er een beter geluid uit kan krijgen (gok van niet :P)

VHsologitarist
1 december 2004, 21:53
Ik ben benieuwd!!!

ik wacht met smart af :roll:
;)

veel suc6 en speultze :d

groetjes
fer

delphiro
2 december 2004, 14:29
lekker hoor.. heerlijk als je je af en toe zo uit kunt leven. Dat zou ik ook wel willen :)

Ik vind het juist wel leuk wat je over de modulaties speelt. Het past er goed bij en ik vind het de meest interessante stukjes (vooral bij 1.34 en 2.08 is erg leuk :-D ) Uiteraard is niet het hele stuk 'leuk' om naar te luisteren maar voor iets wat je in één take opneemt vind ik dit helemaal niet mis!

NeeraDJ
5 december 2004, 16:27
Hier de gevraagde backingtrack:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/kikoloureiro.mp3

p.s. ik houd m tijdelijk online

groetjes
ferry

Mucho Gracias (heel erg bedankt) Fer :)

VHsologitarist
6 december 2004, 00:49
no spankos :roll: