PDA

View Full Version : accoustische gitaar kopen



elmo1976
4 juni 2002, 23:32
Hallo,

ik wil graag leren gitaar te spelen, en ben dus van plan hiervoor een gitaar te kopen. wat voor gitaar raden jullie hiervoor aan?
ik zit zelf te denken aan een accoustische, maar heb dus noppes verstand van dit alles, dus kan wel beetje hulp gebruiken.

wil zo'n 350 euro uitgeven, wie heeft er suggesties?

alvast bedankt

Moonchild
4 juni 2002, 23:35
Seagull S6

gebruik de search functie eens, lijkt wel een trend nu om een gitaar te kopen rond de 350 euro

MetalliCat
5 juni 2002, 14:42
Ik vin 350 euro nogal veel voor je eerste gitaartje, wil je nylon of staalsnarig ?

elmo1976
5 juni 2002, 22:47
Op 2002-06-05 13:42, schreef MetalliCat:
Ik vin 350 euro nogal veel voor je eerste gitaartje, wil je nylon of staalsnarig ?


tja zelfs daar moet ik nog een duidelijk beeld over krijgen... wat is het verschil en wat is beter?

MetalliCat
5 juni 2002, 23:01
Bij klassieke gitaren heb je een 54 mm brede hals en bij western een 43 mm brede hals. Met klassiek speel je meer zuid amerikaans/klassiek/spaans/enrique iglesias etc etc en met een western meer country en unplugged nummers zoals anouk/k's choice/clapton/nirvana. Verder is bij een western de hals bij de 14e fret aan de body bevestigd en bij een klassieke bij de 12e fret. Verder zijn nylon snaren minder snijdend en bij een western demp je de snaren ietsje sneller omdat ze dicht op elkaar staan. Ikzelf geef de voorkeur aan een western omdat ik het geluid way cooler vind als die van een klassieke, maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie. Als ik jou was zou ik ze allebei eens proberen.

elmo1976
5 juni 2002, 23:05
dank je metallicat... heb alweer iets bijgeleerd...

denk dat ik qua muziek dan wel voor de western ga.

MetalliCat
6 juni 2002, 19:15
Had ik ook gedaan :smile:

dirkw83
6 juni 2002, 21:46
maak niet dezelfde fout als ik.

go western. (dat moet je dus doen als je niet dezelfde fout wil maken als ik :smile:)

SchaapOpJeHoofd
6 juni 2002, 22:18
Hoewel een forum heel handig is, moet je uiteraard naar de winkel gaan om te luisteren. Ga niet in 1 dag een gitaar kopen.
Ga naar de winkel, laat je wat voorspelen door een verkoper (voor dat geld mag ie wel wat tijd voor je uittrekken) of neem iemand mee die je kent die een beetje kan spelen.
Denk er nog even over na, kom later terug en bezoek wat andere winkels en luister naar andere merken/modellen etc.

350 Euro is een mooi bedrag voor een goede western, maar waarschijnlijk ook een rib uit je lijf. Denk goed na voordat je een beslissing neemt en wees niet te gretig.

alexgit
6 juni 2002, 23:19
350 euro is zeker een mooi bedrag voor een western, ik heb zelf een semi-akoestische, van RichWood voor 360 euro en hij speelt echt heerlijk!
Ik ben zelf begonnen met klassiek gitaar, rond de 400 gulden ofzo, maar dat is denk ik wel DE manier om het te leren. Ik heb mijn gitaartje nou zo'n 7 jaar en hij speelt nog steeds goed, ookal zou hij nix opbrengen. Je kunt dan wennen aan het gitaarspelen, die gitaren zijn vaak ook goedkoper en als uiteindelijk blijkt dat je niet wil doorgaan is het niet zo zonde.
Ook vind ik die wel iets fijner spelen dan een western, klassieke spelen gewoon heel soepel.