PDA

View Full Version : [Gert-Jan] weer eens wat anders (accoustisch)



Gert-Jan
27 november 2004, 14:12
Ik gooi maar weer eens wat op. Probeer wat meer accoustisch te spelen en dat valt niet mee, :-( :-( die dikke snaren :razz: :razz:
Maar ja, je moet ook je zwakke kanten tonen zegge ze :oops: :oops:

Blijven oefenen!!


drums & bass: fruity loops
backing: beetje overstuurde gitaar


http://www.gjvanwijk.nl/jat3.mp3

Azrael
27 november 2004, 14:16
Klinkt lekker man! Maareh.....hoe maak je die drum track? Ben er nog steeds niet achtig hoe ik zoiets moet doen.

Gert-Jan
27 november 2004, 14:22
@Azrael

Er bestaat heel veel software om drumtracks te fabriceren. Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van fruityloops omdat je zelf je samples kunt kiezen (alhoewel er goede samples standaard meegeleverd worden). De fx (effecten e.d.) zijn super in fruity. Op kazaa kun je de laatste versie downen (studio 4.1)

spanky_franky
27 november 2004, 19:44
ja FL is echt relaxt! kun je mooie drums, maar ook bas/keys partijen mee maken. Alleen een Hammond plugin zou wel handig zijn..

Jax
28 november 2004, 08:39
Damn, hier kan ik echt van genieten! 8-)

Gert-Jan
28 november 2004, 11:13
:lol: :lol: THANX

gitaarhaantje
28 november 2004, 14:50
Hey

Klinkt goed hoor maar dat geluid voor de bas, zit die standaard in fruity loops?
Want ik heb fruity loops 3 maar ik kan nog geen geschikte bas vinden, heb nu alleen een slapbass.

gitaarhaantje
28 november 2004, 14:50
Hey

Klinkt goed hoor maar dat geluid voor de bas, zit die standaard in fruity loops?
Want ik heb fruity loops 3 maar ik kan nog geen geschikte bas vinden, heb nu alleen een slapbass.

Gert-Jan
28 november 2004, 18:05
In FL zit BooBass stel deze in met weinig mid veel bas en 3/4 treble en je hebt een ok bas.

gitaarhaantje
28 november 2004, 19:34
oke dank je

gitaarhaantje
28 november 2004, 20:17
hey ik heb naar die Boobass gezocht maar kan em niet vinden. Ligt dat mischien aan de versie van fruity loops??
Ik namelijk de lijst die je aan de linkerkant ziet als je fruityloops opstart doorzocht en daar staat ie volgens mij niet bij.

gitaarhaantje
28 november 2004, 20:17
hey ik heb naar die Boobass gezocht maar kan em niet vinden. Ligt dat mischien aan de versie van fruity loops??
Ik namelijk de lijst die je aan de linkerkant ziet als je fruityloops opstart doorzocht en daar staat ie volgens mij niet bij.

Gert-Jan
28 november 2004, 20:26
Ik heb het over versie 4.1

Je moet een channel toevoegen en dan boo bas kiezen.

Voor de duidelijkheid het is Studio versie van FL

Gert-Jan
9 december 2004, 19:32
Hey Gitaarhaantje,

Ik heb op kazaa een aantal kicke bass samples gedownload. Je kunt deze prima gebruiken in FL. Als je wilt zet ik ze wel ff online.

Bouke
10 december 2004, 20:15
Hey GJ,

Hoewel ik veel van je bekende subtiele spel zeer zeker terug hoor in dit liedje, kan het me niet echt bekoren. Ik vind het wel aardig gespeeld maar niet interessant (ook een smaakkwestie, I know). De drums vind ik ook te druk in vergelijking met de rest en er zit geen variatie in. Nou weet ik niet zeker of je dit ook bedoeld had als 'echt liedje' of als grappig probeerseltje...

Zoals gebruikelijk wel weer de lekkere tone, ook in de akoestische gitaar. Nu nog een te gek nummer!

Groets,

Bouke

Gert-Jan
10 december 2004, 21:10
Hey Bouke,

Thanks voor de reply.

Je gelijk, het is niet echt spannend. Het is voor mij ook meer een probeersel eens iets accoustisch op te nemen. Ik heb daar nog behoorlijk moeite mee (maar daar was je achter :razz: ). Volgende keer beter.

Brianmayrulezzz
23 december 2004, 17:04
Gert Jan, :o
Hier kun je naar luisteren, dit zegt mij veeel meer dan al dat geshred! Mooi nummer ook, hoewel het na een tijd van mij wel iets spannender mag worden, het blijft een beetje op een lijn zitten als je begrijpt wat ik bedoel (maar ik zou het niet beter doen hoor!!! gewoon aandachtspuntje :wink:). Met wat voor gitaar heb je het opgenomen?

Post trouwens ook weer es een cover van Satch. Flying in a BD was echt super gespeeld!

btw, heb jij toevallig de backingtrack van love thing, ben 'm nl kwijt...

Gert-Jan
27 december 2004, 19:55
Xcuse me, beetje laat met m'n reply.

Love thing heb ik wel ergens, moet wel ff zoeken en ga dalijk een paar daagjes naar het booiteland. Wordt ergens begin januari.

CU

Brianmayrulezzz
29 december 2004, 11:49
maakt niet uit! kep de Live in SF versie al gevonden, die is precies hetzelfde, maar dan met een paar extra basmaten op het einde. Er staan trouwens ook veel satch backingtracks op het forum van www.guitars101.com, moet je je wel eerst registreren, maar zeker de moeite waard!