PDA

View Full Version : Floyd Rose brug



Stratman70
27 november 2004, 11:35
Nu heb ik dus die Ibanez RG270 en daar wil ik een goede Floyd Rose opzetten. Nu zit er nog zo´n Floyd Rose Licenced lo trs op, waarvan de messen wat zijn versleten. Op Ebay (http://search.ebay.com/Floyd-Rose_Bridges_W0QQbsZSearchQQcatrefZC6QQcoactionZco mpareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR2QQg otopageZQQlopgZQQsacategoryZ41407QQsapricehiZQQsap riceloZQQsbrftogZ1QQsofocusZbsQQsosortorderZ1QQsos ortpropertyZ1QQsotrtypeZ1QQsotrvalueZ1) zie ik allemaal nieuwe, maar hele goedkope FR bruggen staan. Weet iemand of dit iets is, en wat ik het beste kan aanschaffen. Zijn de Floyd Rose producten persé beter dan de licenced by versies?

Azrael
27 november 2004, 11:38
Nu heb ik dus die Ibanez RG270 en daar wil ik een goede Floyd Rose opzetten. Nu zit er nog zo´n Floyd Rose Licenced lo trs op, waarvan de messen wat zijn versleten. Op Ebay (http://search.ebay.com/Floyd-Rose_Bridges_W0QQbsZSearchQQcatrefZC6QQcoactionZco mpareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR2QQg otopageZQQlopgZQQsacategoryZ41407QQsapricehiZQQsap riceloZQQsbrftogZ1QQsofocusZbsQQsosortorderZ1QQsos ortpropertyZ1QQsotrtypeZ1QQsotrvalueZ1) zie ik allemaal nieuwe, maar hele goedkope FR bruggen staan. Weet iemand of dit iets is, en wat ik het beste kan aanschaffen. Zijn de Floyd Rose producten persé beter dan de licenced by versies?

Voor zover ik weet zijn de meeste licensed bruggen echt troep. De Ibanez Lo-Pro/Edge floyds zijn even goed of beter dan de echte FR. Maar daar betaal je dan ook voor.
En zullen vast wel meer merken zijn die goede floyds maken maar het meeste is troep. Goedkoop materiaal , slechte sustain , snelle slijtage etc.

Alain
27 november 2004, 11:52
in je RG 270 ga je wel moeten frezen als je er een goeie brug in wil steken.

Azrael
27 november 2004, 12:02
in je RG 270 ga je wel moeten frezen als je er een goeie brug in wil steken.

Alleen als je een Edge tremolo erin wilt. Een normale Floyd Rose past er standaard in bij een TRS brug.