PDA

View Full Version : Body/hals gitaar schoonmaken



Azrael
27 november 2004, 11:25
Ik zelf gebruik een beetje glazenreiniger op wat WC papier. Werkt prima maar het brengt natuurlijk geen beschermende laag aan. Hoe doen jullie dat?

wiltin
27 november 2004, 20:36
Ik zelf gebruik een beetje glazenreiniger op wat WC papier. Werkt prima maar het brengt natuurlijk geen beschermende laag aan. Hoe doen jullie dat?

ik gebruik vaak wat auto was (niet schurende) die laat een hard glanzend toplaagje achter

Wicked Willy
27 november 2004, 20:48
Zoekfunctie heren!

(ja sorry dat ik voor mod zit te spelen)

Blijepanda
28 november 2004, 00:56
Zoekfunctie heren!

(ja sorry dat ik voor mod zit te spelen)

Wat denk je wel niet :-?

:)

bert k
28 november 2004, 12:48
Zoekfunctie heren!

(ja sorry dat ik voor mod zit te spelen)
Je kan ook gewoon niets posten :evil:

Shaggy
28 november 2004, 12:55
Ik gebruik zelf een microvezeldoek zonder polish .. werkt ook aardig

Stitch
29 november 2004, 15:01
gibson polish voor de plank en gibson toets shit voor op de toets. Maar om nou te zeggen dat het de investering waard is.....neuh gewoon doekie doet ook zn werk (behalve bij de toets das eigenlijk toch wel mooi)

Azrael
29 november 2004, 15:15
Maar kun je met die polish ook krassen wegwerken eigenlijk? Want dat is mijn doel.....

sugarfish
30 november 2004, 11:49
krassen (lees krasjes) wegwerken kan ook goed met commandant!

Shaggy
30 november 2004, 12:00
krassen (lees krasjes) wegwerken kan ook goed met commandant!

hehehe .. met commandant moet je ook oppassen dat je niet heel je lak wegschuurt

wees heeeel voorzichtig met commandant

ToTaL FaKe
10 december 2004, 17:19
gewoon Gibson Pump Polish is iets van 7.50 ofzow.

HarleyBenton
15 december 2004, 19:32
Gewoon poetsen met sokken van onder je bed, polijst ook gelijk :razz:

ccc
24 januari 2005, 19:56
Commandant is hier in België niet bekend, wat is dat precies voor spul ?

nickbongers
24 januari 2005, 20:27
http://www.commandant.nl

polijstmiddel

Azrael
24 januari 2005, 20:45
Iemand meer ervaring met car-polish op zijn body?

Raytheman
26 januari 2005, 23:18
guitarpolish van Martin. polijst en beschermd :-)

Silent Lucidety
28 januari 2005, 20:01
En je fret board met citroen Olie ( Geen citroen sap !!) doet wonderen,

1.eerst even de fretjes polysten met steenwol.
2.FretBoard schuren met zeer fijn schuurpapier.
3. Dan een laagje citroen olie ( ff laten drogen )
4. alles even na vrijven en voila !

:wink:

Azrael
17 februari 2005, 00:03
Vandaag mijn gitaarbody met Turtle Wax gedaan. Werkt perfect en is lekker goedkoop. Even met een doekje erin wrijven , even laten drogen , uitwrijven en klaar is Azrael. Hij glimt weer heerlijk! 8-)

groovyB3
17 februari 2005, 01:38
Vandaag mijn gitaarbody met Turtle Wax gedaan. Werkt perfect en is lekker goedkoop. Even met een doekje erin wrijven , even laten drogen , uitwrijven en klaar is Azrael. Hij glimt weer heerlijk! 8-)

Turtle Wax goedkoop?! Das de duurste wax die er is man en werkt niet eens zo goed.

Anyways, alleen de toets van m'n Strat met rosewood toets doe ik af en toe wat van die fretboard olie overheen om het niet uit te laten drogen, voor de rest doe ik niets aan m'n gitaren behalve handmatig het stof wegvegen als ik m'n snaren vervang.

Azrael
17 februari 2005, 12:40
Vandaag mijn gitaarbody met Turtle Wax gedaan. Werkt perfect en is lekker goedkoop. Even met een doekje erin wrijven , even laten drogen , uitwrijven en klaar is Azrael. Hij glimt weer heerlijk! 8-)

Turtle Wax goedkoop?! Das de duurste wax die er is man en werkt niet eens zo goed.

Anyways, alleen de toets van m'n Strat met rosewood toets doe ik af en toe wat van die fretboard olie overheen om het niet uit te laten drogen, voor de rest doe ik niets aan m'n gitaren behalve handmatig het stof wegvegen als ik m'n snaren vervang.

In vergelijking met die gitaar spullen die je in de gitaarwinkel koopt is het goedkoop. Betaalde 10 euro voor een halve liter. En het spul wordt regelmatig als beste getest en het werkte op de auto ook altijd prima :)

RS-Rik
17 februari 2005, 17:56
voor vette vingers zijn microvezeldoekjes perfect en voor bier en andere vieze vlekken raad ik een vochtig viscose doekje aan.

Alhoewel ik geen water op de toets zou doen.

music-maker
26 maart 2008, 12:24
In vergelijking met die gitaar spullen die je in de gitaarwinkel koopt is het goedkoop. Betaalde 10 euro voor een halve liter. En het spul wordt regelmatig als beste getest en het werkte op de auto ook altijd prima :)

Hey Azrael, welk type turtle wax gebruik je?, want er zijn verschillende in omloop!

greetz,