PDA

View Full Version : Drum partijen?



Azrael
27 november 2004, 00:21
Hoe maken jullie hier eigenlijk je drum partijen? Ik heb op http://naturalstudio.co.uk/ een drumkit gevonden maar hoe gebruik ik die? Normaal klinken midi files natuurlijk simpelweg klote maar is het mogelijk om door middel van zo'n kit i.p.v de midi geluiden van je geluidskaart echte wave geluiden te gebruiken? En zoja hoe? Ik wil echt goed klinkende drums hebben....

combo
9 december 2004, 03:23
bfd FXpander

en cubase SX als sequencer

Baker
20 december 2004, 09:29
download fruity loops!

Lord Abortion
20 december 2004, 09:55
Gewoon MIDI drums opnemen, en dan wat tweaken: reverb, EQ, mic simulation e.d.

Azrael
20 december 2004, 20:26
Gewoon MIDI drums opnemen, en dan wat tweaken: reverb, EQ, mic simulation e.d.

Dat klinkt dus echt niet.........dat bedoel ik dus juist niet.......

Baker
21 december 2004, 23:43
probeer nou ff fruity loops !!!
(gwoon via kazaa of emule of weet ik wat)
zit standaard al van alles in, ook zgn realistic drums, maar je kunt ook gesampelde (hoe schrijf je dat eigelijk) wav-jes of mp3 -tjes gebruiken

en hoe... tja tweaken en proberen he....
ik heb er dit mee opgenomen,

http://www.xs4all.nl/~butme/audio/whiskey.mp3

is wel een simpele drum,
maar ik ben dan ook geen drummer :D
als je wilt kun je elke drum riff maken die je wilt

voor commentaar op de track verwijs ik je naar
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43570

Azrael
22 december 2004, 12:36
probeer nou ff fruity loops !!!
(gwoon via kazaa of emule of weet ik wat)
zit standaard al van alles in, ook zgn realistic drums, maar je kunt ook gesampelde (hoe schrijf je dat eigelijk) wav-jes of mp3 -tjes gebruiken

en hoe... tja tweaken en proberen he....
ik heb er dit mee opgenomen,

http://www.xs4all.nl/~butme/audio/whiskey.mp3

is wel een simpele drum,
maar ik ben dan ook geen drummer :D
als je wilt kun je elke drum riff maken die je wilt

voor commentaar op de track verwijs ik je naar
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43570

Ik zal Fruity Loops proberen. Ik vond echter die track die jij had opgenomen niks bijzonders. Dat kan ik op mijn keyboard ook prima drummen.

Hempo
22 december 2004, 16:46
hammerhead :)

Baker
23 december 2004, 16:19
probeer nou ff fruity loops !!!
(gwoon via kazaa of emule of weet ik wat)
zit standaard al van alles in, ook zgn realistic drums, maar je kunt ook gesampelde (hoe schrijf je dat eigelijk) wav-jes of mp3 -tjes gebruiken

en hoe... tja tweaken en proberen he....
ik heb er dit mee opgenomen,

http://www.xs4all.nl/~butme/audio/whiskey.mp3

is wel een simpele drum,
maar ik ben dan ook geen drummer :D
als je wilt kun je elke drum riff maken die je wilt

voor commentaar op de track verwijs ik je naar
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43570

Ik zal Fruity Loops proberen. Ik vond echter die track die jij had opgenomen niks bijzonders. Dat kan ik op mijn keyboard ook prima drummen.

klopt,
maar fruity loop kan meer VEEL meer,
alleen ik heb er geen zin in,
want ik ben geen drummer

Azrael
27 december 2004, 15:19
Alright ik heb nu Fruity Loops en vind het best een aardig programma.
Nu zoek ik alleen nog leuke drumkits zodat ik fatsoenlijk klinkende drums krijg want de standaard kits in Fruity klinken nog slechten dan mijn keyboard.

Raffel
28 december 2004, 15:39
goeie drumkits zijn moeilijk te vinden. Misschien middi files gebruiken en dan VSTi of DXi plugins gebruiken om het wat op te kalefateren. Zoals Edirol Superquartet of zo. Al is dat niet echt geschikt voor Rock, meer voor ensembles.

of Drumkit from Hell proberen. Heeft Satriani die niet eens gebruikt?

Azrael
28 december 2004, 16:16
Ik heb de natural selection drumkit gedownload en ben wel tevreden daarover. Het is een gratis drumkit van 199mb.

Nu moet ik alleen nog leren drums te programmeren. Ik ga even kijken of ik via MIDI de afzonderlijke samples kan laten klinken. Ik heb een digi-piano met floppy drive en kan op de digi piano drums die ik zelf speel opnemen.
Is het mogelijk om een dergelike MIDI in te lezen in Fruity Loops en er dan voor zorgen dat hij bij de verschillende toetsen verschillende drumsounds laat horen? Dus stel ik speel C-bas / Ges-Hihat dan wil ik dat Fruity loops bij het lezen van mijn midi file dus de correcte geluiden laat horen.
Tips?

Baker
28 december 2004, 16:25
Alright ik heb nu Fruity Loops en vind het best een aardig programma.
Nu zoek ik alleen nog leuke drumkits zodat ik fatsoenlijk klinkende drums krijg want de standaard kits in Fruity klinken nog slechten dan mijn keyboard.

je moet de realistic drumkit o.i.d gebruiken
die standaard is idd een keyboard drums

Baker
28 december 2004, 16:28
Ik heb de natural selection drumkit gedownload en ben wel tevreden daarover. Het is een gratis drumkit van 199mb.

Nu moet ik alleen nog leren drums te programmeren. Ik ga even kijken of ik via MIDI de afzonderlijke samples kan laten klinken. Ik heb een digi-piano met floppy drive en kan op de digi piano drums die ik zelf speel opnemen.
Is het mogelijk om een dergelike MIDI in te lezen in Fruity Loops en er dan voor zorgen dat hij bij de verschillende toetsen verschillende drumsounds laat horen? Dus stel ik speel C-bas / Ges-Hihat dan wil ik dat Fruity loops bij het lezen van mijn midi file dus de correcte geluiden laat horen.
Tips?

mmm,
ik doe zelf niet zoveel met midi
maar ik ken iemand die ALLES met fruity loops doet,
hij gebruikt ook veel midi.
ik ga er eigelijk vanuit dat wat jij wilt dat dat kan.
de roll to keyboard functie o.i.d moet je dan gebruiken volgens mij!

Azrael
28 december 2004, 16:29
Alright ik heb nu Fruity Loops en vind het best een aardig programma.
Nu zoek ik alleen nog leuke drumkits zodat ik fatsoenlijk klinkende drums krijg want de standaard kits in Fruity klinken nog slechten dan mijn keyboard.

je moet de realistic drumkit o.i.d gebruiken
die standaard is idd een keyboard drums

De realistic is ook niet echt realistic.....heb ze allemaal geprobeerd maar de standaard kits klonken allemaal slecht.

bobby
30 december 2004, 05:17
Wat voor drums zoek je? metal, rock, jazz, blues, pop?
Ik heb zelf een tijdje geleden drum kit from hell superior aangeschaft... prima spul, maar je moet er echt tijd in steken en bereid zijn om te leren hoe een drumkit/mic. placement/EQ werkt... aan te raden is dan de eerste DFH (drumkit from hell)... dit zijn kant en klare drum samples.. klinkt erg realistisch, en mocht metal/rock niet je ding zijn, dan hebben ze genoeg andere drum samples om mee te werken.. laat je niet afschrikken door de naam..

Ik zelf ben nu weer tijdelijk terug gegaan naar de Boss DR880 drumcomputer.. gewoon aansluiten en afspelen... ook heel makkelijk en zeker aan te raden..

Er zijn echter nog meer drumkits/samples die je kunt gebruiken voor je muziek, maar belangrijk is wel wat voor muziek je wilt maken..

En fruity loops komt helaas echt niet in de buurt van DFH... klinkt wel leuk, maar zeker niet echt...

Baker
30 december 2004, 12:13
mmm,
ik ben erg slecht op de hoogte naar nu blijkt.
Ik heb me laten vertellen dat Drumkit from hell een plugin is voor Fruity loops... maar dat is dus niet zo.

Azrael
30 december 2004, 13:21
Ik ben opzoek naar drums voor alle soorten stijlen. Niet enkel voor metal of rock. Maar als ik dan toch zou kiezen zou ik voor rock gaan.

'k Ga eens kijken of drumkit from hell wat is. Fruity loops ben ik niet zo tevreden over. Teveel werk.......dan drum ik nog bijna liever op mijn keyboard.
Ik denk dus dat ik op zoek ga naar een programma wat meer werk als een drumcomputer. Tips?
Net wat mp3 demo's van Drumkit from Hell geluisterd en dat klinkt wel vreselijk lekker. Is drumkit from hell ook een soort drumcomputer achtig programma en niet zoals fruity loops?

Ik zoek op het moment nogal hard naar een heel gemeen klinkende snare. Het soort dat je bij industrial muziek vaak hoort. De als een soort sweepslag klinkende zeg maar. :-D

bobby
30 december 2004, 17:21
Tja... DFH werkt op allerlei manieren... je kunt hem inderdaad, zoals Mbakker al aangaf, gewoon gebruiken in de fruity loops editor... dit heeft gewoon net zo veel werk nodig als met de fruity loops drum samples.. maar is wel de moeite waard..

Wat voor host gebruik je? je zou namelijk via MIDI DFH gewoon op je keyboard af spelen als of het als ware een drumstel is... snel en handig, maar eist wel precisie...

Je kunt ook via native instruments battery de drum samples in spelen, deze heeft de interface van een drumcomputer...

Let wel op, als je DFH superior gaat proberen, dan krijg je droge drum samples die je vervolgens helemaal zelf in moet vullen qua EQ, reverb, delay, compressie, etc... dit gaat je erg veel tijd kosten... dit is waarschijnlijk niet wat je wil.. DFH 1 is dan de beste keuze, kant en klaar... deze moet ik zelf ook nog aanschaffen :razz:

bobby
31 december 2004, 16:25
Azrael, staar je trouwens niet blind of DFH hoor... er zijn meer software programma's die in de buurt komen van een echte drumkit.. maar persoonlijk ben ik er fan van...

Azrael
6 januari 2005, 23:05
Ok......ik heb besloten toch maar op mijn digi-piano te drummen. Ik wil teveel zelf regelen en dat gaat anders niet.
Blijft enkel dat ik de samples van de piano niet echt super vind en ik dus de samples die ik in Fruity Loops inlaad graag zou gebruiken. Ik maak op mijn piano een midi file die ik met de floppydrive overzet en zo inlees in Fruity Loops. Echter speelt Fruity dan gewoon de midi-file af via de geluidskaart met de GEWELDIG kuch kuch klinkende samples. En ik wil dus dat hij het afspeelt met mijn eigen samples en de geluidkaart troep.

Hoe doe ik dit? Dan ben ik van het probleem af namelijk............

FLechdrop
7 januari 2005, 12:31
Ik ben inderdaad ook op zoek naar een programma waarmee je gewoon midi(drum)-files kan inladen en die met samples kan laten afspelen.