PDA

View Full Version : Tremolo



Azrael
26 november 2004, 22:19
Ik had wat probleempjes met mijn Floyds Rose Lo-Pro Edge tremolo. Eerst wilde hij niet lekker gestemd blijven bij pull-ups. Dat verholp ik door lipbalsem de perfecte oplossing ervoor. Nergens meer last van....
Toen had ik last van een piepende tremolo arm......ook lipbalsem en opgelost.

Nu blijft er nog 1 ding over wat ik niet zo snel kan oplossen. Ik heb graag dat de arm in de positie blijft staan waarin hij staat. Ik heb geen zin om steeds de ringetjes te vervangen want dan blijf ik aan de gang en ik weet niet hoe ik aan die dingen kom. Ik hoorde een tip van nagelharder op de ringetjes smeren. Dan zou de arm ook prima moet blijven staan. Meer mensen met dit probleem en tips?

Wie weet ga ik die tremolo dan ooit eens gebruiken :-D
Tot nu toe speel ik zonder aangezien het mij irriteert en ik nooit de moeite heb genomen het te verhelpen....

Rewind
28 november 2004, 16:54
Hahaha, de etos is wel blij met je tremolo zo te horen :D

Azrael
28 november 2004, 17:10
Hahaha, de etos is wel blij met je tremolo zo te horen :D

't Is wat he....lipbalsem en nagelharder.....gnegne......
Toch werkt die lipbalsem perfect en het lost een probleem op dat erg veel mensen hebben. De lipbalsem is ook geen olie , blijft erg lang zitten en trekt geen vuil aan. Nu mijn tremolo arm nog want ik heb geen zin steeds die ringetjes te vervangen.

Azrael
29 november 2004, 09:19
Ik heb het zojuist opgelost.......

Ik heb de bushing van de arm afgehaald en vervolgens op de 2 plekken waar je normaal de bushing op drukt wat nagelharder gedaan. De arm blijft nu staan in elke positie en ik kan er zelf op rammen met mijn vuist zonder dat hij van plaats veranderd. Ik kan hem echter wel gewoon ronddraaien mocht ik dat willen dus dat is geen probleem.
Echt ideaal vind ik het zo........

:-D

Joop M
29 november 2004, 11:50
Waar zouden wij mannen zijn zonder onze nagelharder :-D

Grz Joop

Azrael
17 februari 2005, 00:07
Ideaal dacht ik.........


Tot het probleem na 3 weken weer even hard terug kwam. Inmiddels heb ik bij Rockinger een Schaller Floyd Rose arm besteld die je gewoon doormiddel van een draaiknop instelt op stevigheid. Schijnt de ideale oplossing te zijn.