PDA

View Full Version : Versterker kapot ?



@iro
4 juni 2002, 19:06
Als ik speel op m'n laney tf50 dan verzwakt het geluid altijd, de hoge en midden tonen vallen dan weg ... weet iemand wat er aan de hand is ?

Versterker kapot gespeelt. Te hard bv. ?

@iro
5 juni 2002, 21:44
Iemand ?

aadplagiaat
5 juni 2002, 23:11
buisje?

Verder beetje vaag. Wat is te hard spelen. Gaat je versterker dan kapot? Hmmm en dan waarom en wat?

Vertel iets meer..... Duurt het even voordat je geluid instort bijvoorbeeld. Heeft het met volume te maken?

lars
6 juni 2002, 00:16
volume te hard gezet bedoelt ie denk ik.

@iro
6 juni 2002, 23:38
Ja dat bedoelde ik dus.

@iro
6 juni 2002, 23:39
en ja het duurt ff voor dat m'n geluid weg valt. Please I need some advice.

brookhuis4
16 juli 2002, 00:09
als ie gaat piepen wordt het tijd voor
nieuwe buizen, dit zijn al de eerste
symptomen ( na laten kijken dus ).

Lacrymosa
16 juli 2002, 09:43
Maak je versterker open en tik voorzichtig tegen je buizen aan terwijl ie aan staat, als je dan rare geluiden hoort, moet je nieuwe buizen hebben.

CheerS!!

@iro
12 september 2002, 01:57
en hij heeft het terug mijn versterker, vorige keer is hij terug naar de winkel gegaan hij heeft welgeteld een maand terug gewerkt en voilą hij heeft het terug :sad:

en het is een transistor versterker ... (buizen uitgesloten)

aadplagiaat
12 september 2002, 20:37
Voel op de koelplaat of die erg heet is als je volume terugvalt. Doe dat wel voorzichtig (eerst alleen steeds dichter in de buurt met je hand) voel met de "rug" van je hand, dat is sneller). Kan zomaar meer dan 125 graden zijn. In dat geval loopt er te veel stroom door de eindtrap en wordt die te heet. Op dat moment gaat de temperatuursbeveiliging in werking. Dit is een soort electronisch volumeknopje speciaal ter beveiliging.
Dit zou je met een ventilatortje gericht op de koelplaat kunnen oplossen. Met een ventilatortje (zoals in een computer) kun je de luchtverplaatsing en daarmee de afkoeling verbeteren (duh). Er zijn zelfs ventilatortjes in de handel waarop een warmtesensor zit gemonteerd. Deze gaan aan als het nodig is. De sensor plak je dan op de koelplaat.

Andere manier:
Misschien zit je speaker op de verkeerde uitgang aangesloten, als dat mogelijk is. Heb je misschien een externe speaker aangesloten? Check in dat geval de impedantie van je totale speakers!

@iro
12 september 2002, 22:17
hij is niet heet, en de tonen vallen enkel weg bij de low input, als ik de high gebruik heeft hij het niet.

Ic3gl0vE
12 september 2002, 22:31
dan is je input misschien los geraakt aan de binnenkant.
Mijn versterker heeft dit ook bij de low input (geluid valt dan helemaal weg) maar sinds ik kwaliteitskabels gebruik kan ik zowel de high als low input weer gebruiken... beetje vaag verhaal maar ja

@iro
12 september 2002, 22:50
ik ga hem laten maken en dan maar verkopen (kheb nog garantie)

ben hem zowat moe gehoort ...