PDA

View Full Version : WD40



Jim Marshall
26 november 2004, 19:29
Volgens de maker van dit wondermiddel is het uitstekend geschikt om je levensduur van je snaren mee te verlengen.
Iemand die er ervaring mee heeft?

FonZZo
26 november 2004, 19:48
Ik zou oppassen dat het oplosmiddel je hals niet gaat aantasten. Maar op zich klinkt het logisch. Ik gebruik het wel om jacks en jack-inputs corrosievrij mee te houden.
Niet direct in je pedalen en zo spuiten maar op de jack, druppel met doekje weghalen en dan inpluggen een en beetje draaien.

Akira
27 november 2004, 00:14
Ik vind het heel aggresief spul.
Ik gebruikte het om de rode velgen van mijn motor mee schoon te maken, maar de rode verf kwam samen met de wd40 van de velg af.
Verder denk ik dat je nogal gore handen krijgt als je het niet heeeel goed schoonmaakt nadat je wd40 op je snaren aangebracht hebt, het goedje laat zich lastig verwijderen.
Ik denk dat je makkelijker uit bent als je gewoon een nieuw setje snaren koopt of ze gewoon met een droge doek droog/schoon wrijft na het spelen.

Jim Marshall
27 november 2004, 11:17
Vreemd, ik heb nog nooit gehoord dat WD-40 verf oplost. Daar is het iig niet voor gemaakt.
Voor wat betreft gitaarsnaren, ik ga het iig proberen. De uitkomst zal tzt hier gepost worden.
Btw, er is zelfs een WD40 fanclub.
http://fanclub.wd40.com

episua
27 november 2004, 11:18
Ik heb het het wel gebruikt toen ik een krakende pickupschakelaar had.
Werkt wel erg goed.

Azrael
27 november 2004, 11:23
Ik zou oppassen dat het oplosmiddel je hals niet gaat aantasten. Maar op zich klinkt het logisch. Ik gebruik het wel om jacks en jack-inputs corrosievrij mee te houden.
Niet direct in je pedalen en zo spuiten maar op de jack, druppel met doekje weghalen en dan inpluggen een en beetje draaien.

Goed idee.....zal ik ook eens een keertje doen.

RedBuell
28 november 2004, 13:23
Ik gebruik "fastfret" voor mijn snaren, echt een top middel maakt je snaren glader en ze klinken beter, is uitermate geschikt als onderhouds middel voor je snaren.

Het is een soort was stift die je over je snaren wrijft daarna met een droge zachte doek opwrijven en klaar ben je....

rsvarthur
28 november 2004, 21:42
WD40 is topspul! Ik gebruik het altijd om de velgen van m'n motor schoon te maken. De verf blijft er gewoon opzitten. Verder heb ik er wel eens een smerige vettige rosewood toets van een strat mee schoongemaakt. En kauwgum onder een kindervoetje mee verwijderd. En een stroef deursluitmechanisme mee gesmeerd.

Snaren met WD40 schoonmaken is wel een goed idee eigenlijk, ga het eens proberen....

Azrael
28 november 2004, 21:45
WD40 is topspul! Ik gebruik het altijd om de velgen van m'n motor schoon te maken. De verf blijft er gewoon opzitten. Verder heb ik er wel eens een smerige vettige rosewood toets van een strat mee schoongemaakt. En kauwgum onder een kindervoetje mee verwijderd. En een stroef deursluitmechanisme mee gesmeerd.

Snaren met WD40 schoonmaken is wel een goed idee eigenlijk, ga het eens proberen....

Lijkt me dat het moet kunnen mits je een flinke doek onder je snaren doet zodat je enkelt je snaren bespuit en niet je toets.

Rubenios
28 november 2004, 22:34
geen wd40 gebruiken maar contact of siliconenspray... zitten slechte stoffen in wd40

Azrael
28 november 2004, 22:51
geen wd40 gebruiken maar contact of siliconenspray... zitten slechte stoffen in wd40

Verklaar jezelf nader.........want enkel zeggen dat er slechte stoffen in zitten zegt mij niet zoveel.

Rubenios
28 november 2004, 23:04
agressieve stoffen...

als je interesse hebt in wat voorn stoffen precies google er eens op... zullen vast allemaal mooie scheikundige benamingen hebben.

edit: het laat een soort van lagen achter die iig schadelijk zijn voor je hout enzo. Contact en siliconenspray zijn een stuk vriendelijker voor je gitaar en werken net zo goed

Azrael
28 november 2004, 23:09
agressieve stoffen...

als je interesse hebt in wat voorn stoffen precies google er eens op... zullen vast allemaal mooie scheikundige benamingen hebben.

edit: het laat een soort van lagen achter die iig schadelijk zijn voor je hout enzo. Contact en siliconenspray zijn een stuk vriendelijker voor je gitaar en werken net zo goed

Ok....zal een googlen morgen.....

Paulus2004
2 december 2004, 21:01
Ik zag net een DIVX van Paul Gilbert (Mr. Big) "Terrifying.Guitar.Trip.avi" :-) en die had het ook al over "dubbelyou Dee fourty" :-), vandaar dat het me interesseerde. "....I usually play much better with lots of WD40 all over the neck, my hands. Keeps it perfectly in tune. It's the secret of all my succes.......For all you future Rock 'n' Roll stars out there hahahah".

Geouwehoer misschien maar ik kan het goed geloven dat ie het spul gebruikt........Misschien even uitproberen op het beginnersgitaartje van je broertje....:-)

Ik gebruik het overigens ook voor de motor. Spuit het hele blok ermee in. Glimt mooi en ruikt heerlijk :-), niet echt aggressief zo is mijn ervaring, in tegenstelling tot andere "kruipolie"achtige sprays.

Dat WD40 echt voor alles te gebruiken is blijkt wel (LOL): http://www.google.nl/search?q=cache:ZZtmQofWpVEJ:www.noordzee.nl/visserij/wd40.html+wd40+samenstelling&hl=nl

sickpunk
2 december 2004, 21:07
vader van me vriendin ging ff slot van me fiets maken.... binnen 1 seconde werkte dat ding weer perfect en was alle troep weg! hij gebruikt het overal voor!...
tuurlijk gladde snaren spelen makkelijker, maar of WD40 het juiste spul ervoor is...:S geen idee!