PDA

View Full Version : band of gypsys



jules
26 november 2004, 10:23
Ik ben weer een beetje in de jimi hendrix periode. maar deze keer meer in de band of gypsys tijd. Eerlijk gezegd vind ik deze periode qua spel en speelstijl de beste periode van Jimi wat vinden jullie ?

stinkhippie
26 november 2004, 10:54
erg fijn

flightcase
29 november 2004, 18:42
Vind band of gypsys live at the fillmore erg vet en dan vooral machine gun
dan gaan mijn haartjes toch wel recht overeind!!Machtig met die Univibe :-D :-D :-D

JeroenZ
6 december 2004, 04:40
Hoewel hendrix vele hoogstandjes voor zijn rekening wist te nemen vind ik met name "Them Changes" met buddy miles VET !! Onlangs de dvd live at filmore east aangeschaft. Gezien het tijdsbeeld toch een goede registratie van het concert

philbee
3 januari 2005, 23:21
hee das nog eens een origineel onderwerp over Jimi. Ik moet zeggen dat Band of G mijn eerste LP was van heer Jimi en die inmiddels al jaren door de kraak niet meer fatsoenlijk te draaien is. Them Changes is wat mij betreft ook een van de lekkerste nummers van hem ooit (hoewel geschreven door B. Miles).

Ik heb dat nummer op de Hendrix Files CD gezet, maar wist niet wat te doen met dat Buddy Miles zangstukje met het publiek in het midden, dat hebben we toen opgevuld met een krankzinnige hammond solo van Roel Spanjers.

Live heb ik Them Changes oa met Steve Lukather gezongen en Luke ging als een waanzinnige tekeer in die solo, door er een soort fusion achtig tempo aan te geven halverwege. Met Carlo de Wijs op hammond duurde dat nummer al gauw 10 minuten.

Ieder album van Hendrix is wel ergens zeer apart in nummers, begin met de 3 minuten nummers Can you see me, Manic Depression, etc, naar bv. 1983 van Electric Ladyland, naar Freedom op Cry of Love, Dolly Dagger op Rainbow Bridge of Villanova Junction op Woodstock. Tja breek me de bek niet open.....

JeroenZ
4 januari 2005, 19:20
OT: Philbee ben jij DE philbee die samen ik in mestreech heb zien opgetreden met deheer S lukather en de heer J. Akkerman???
Bedankt voor een groovy aovend !! Little wing versie vaan Steve woar KIPPEVEL...sjus wie de res rockde 8-)

Casseman
19 januari 2005, 19:46
Ik vind who knows toch wel het vetste van die plaat.
Message of love is trouwens ook vet.
En natuurlijk Hear my train a coming.

Groete
Casper

philbee
31 januari 2005, 23:39
OT: Philbee ben jij DE philbee die samen ik in mestreech heb zien opgetreden met deheer S lukather en de heer J. Akkerman???
Bedankt voor een groovy aovend !! Little wing versie vaan Steve woar KIPPEVEL...sjus wie de res rockde 8-)

Idd, ik heb me zwaar geamuseerd die week, misschien is hier binnenkort weer nieuws over.....

Gr
Phil

telecastermaster
10 februari 2005, 13:36
+1

BOG rocks en is zoveel funkier. Volgens my ook vooral omdat Billy Cox gewoon een veel betere bassist is dan Noel Redding.
En Who knows is natuurlijk een killer song :)