PDA

View Full Version : Wat een lul!



Luca P
25 november 2004, 16:13
http://www.thewho.net/whotabs/images/73_totp_gretsch.jpg

http://www.thewho.net/whotabs/images/73_gretschsmash.jpg

Weet ik, is al aan bod geweest.
Maar dit moesten jullie even zien....
Volgens mij had hij de gitaar nog kado gekregen ook van Joe Walsh.
En bedankt...

Chris Wolstenholme
25 november 2004, 17:27
wat een snakkel

Svenson
26 november 2004, 12:43
Ze zouden die kapotte Gretsch in zijn reet moeten duwen...

Svenson
26 november 2004, 12:43
Ze zouden die kapotte Gretsch in zijn reet moeten duwen...

[edit: Hoe kom ik nu weer op Gretsch? :s]

hendri
26 november 2004, 15:35
wat fukking triest (huil, huil, huil, jank, jank, huil, huil)

FNaRK
26 november 2004, 16:49
wie is het
en waar gaat het over :???:

dejohan
26 november 2004, 17:02
Pete Townsend moch dat vind ik. Hij is er toendertijd mee begonnen.
Hendrix kan ik ook vergeven. Hij is de hogepriester.
Cobain thraste alleen goedkope Squiers.

Maar Avril Lavigne, die durft ook af en toe een dure Gibson te thrashen. En omdat deze dame van boven tot onder "markettingplan" uitstraalt, kan ik haar niet vergeven. Volgens mij zit ze op voorhand met de manager uit te rekenen in hoeverre het thrashen van de Gibson in het budget past, en welke Return On Investment zoiets gaat opleveren.

Pete Townshend
26 november 2004, 21:40
Weet ik, is al aan bod geweest.
Maar dit moesten jullie even zien....
Volgens mij had hij de gitaar nog kado gekregen ook van Joe Walsh.
En bedankt...

Wat een paniek om niks :o Die gitaar is er na weer gerepareerd. Als je naar de documentaire The Kids Are Alright kijkt, bij de opnames van "Who Are You", zie je de gitaar in oorspronkelijke staat weer staan.

Philippe
28 november 2004, 13:35
Maar Avril Lavigne, die durft ook af en toe een dure Gibson te thrashen.

Ik heb vandaag nog zo'n clip van haar gezien op mtv, daarin rost ze een PRS door de vooruit van een auto.

Wat hoop ik voor haar dat dat een prs kloon was.

Kitaarhiero
28 november 2004, 13:37
Maar het is de autoruit die kapot gaat en niet de gitaar... PRSen staan toch wel bekend als vrij solide dingen.

dejohan
29 november 2004, 10:28
Naar het schijnt zijn het echte.

MightyMike
29 november 2004, 15:39
Ach ja, de eeuwige "perfectly good guitar"-discussie... Als Avril Lavigne (of haar manager) een dure PRS koopt en die vervolgens stuk wil slaan, doet ze maar. Het is haar geld en haar PRS. Beter dat dan nog wat nummers schrijven.

Ik begrijp dat dit veel gitaristen die moeten werken voor hun geld frustreert, maar voor sommige "artiesten" is zo'n gitaar tweemaal niets waard. Tja...

Fluffy
29 november 2004, 15:55
tis precies zoals mighty mike zegt, kzal mij ook een bal jukken, die lui kopen ze toch zelf, zolang het niet een van mijne is vind ik het best :cool:

Azrael
29 november 2004, 16:36
Ach ja, de eeuwige "perfectly good guitar"-discussie... Als Avril Lavigne (of haar manager) een dure PRS koopt en die vervolgens stuk wil slaan, doet ze maar. Het is haar geld en haar PRS. Beter dat dan nog wat nummers schrijven.


LOL die klopt :-D

Reverby
4 december 2004, 19:32
Wie is er nou een lul? Een Gretsch kado doen aan Pete Townshend, dat doe je niet als je veel om die gitaar geeft! :-)

firebottle
5 december 2004, 15:15
Ach, als je zo beroerd speelt als Pete kun je je gitaar ook maar beter stukslaan...

up-guitarman
18 december 2004, 16:35
1 simpel woord: DE-GOU-TANT !!!!!!!!!

Sowiezo, eender welke gitaar, al is het een stagg, je trasht hem niet, dat getuigd enkel van extreem weinig respect voor je materiaal !!!

Chris Wolstenholme
18 december 2004, 17:37
waar staat dat dat moet dan? alst van jou is dan moet je t lekker zelf weten


andermans spul daarintegen

Richwoodje
18 december 2004, 19:12
als je van je gitaar afwilt

DON'T THRASH IT

bel me even, ik kom em voor niets ophalen...

Ik zou een LP zo uit Amerika ophalen, ipv dat ik Avril zo'n prachtig ding zie slopen :lol:

robzilla
18 december 2004, 19:25
als je van je gitaar afwilt

DON'T THRASH IT

bel me even, ik kom em voor niets ophalen...

Ik zou een LP zo uit Amerika ophalen, ipv dat ik Avril zo'n prachtig ding zie slopen :lol:

Wat een orginele post zeg. Laat mensen die hun EIGEN gitaar trashed lekker hun gang gaan, zolang ze maar van mijn Gibson afblijven vind ik alles best :)

master of shred
29 december 2004, 22:23
triest geval

Harry
31 december 2004, 17:14
Ach, als je zo beroerd speelt als Pete kun je je gitaar ook maar beter stukslaan...

als je zo door gaat dan, ach laat maar.

ieme
3 januari 2005, 18:17
en ik druk sparen voor mn gretsch...

Davidian
3 januari 2005, 21:54
messchien voor als ik nog ooit nog eens big time wordt

bij een groot concert een gitaar weggeven aan een lucky fan :)

Luca P
3 januari 2005, 22:06
Keep dreaming! :razz:

ieme
14 februari 2005, 15:02
En ik doe er gewoon een jaar over om zo'n ding bij elkaar te sparen en Town-slet huft em gewoon in stukken!

AutoStatic
14 februari 2005, 15:41
Heeft iemand hier ooit zelf een gitaar getrashed? En? En? Hoe voelde dat? Pete Townsend was of een overtuigd communist (bezit is diefstal, deze gitaar behoort tot mijn bezit, dus weg ermee) of een decadente showlul annex rock and roll hoer. Hoe je het ook wendt of keert, rockhistorisch gezien is het volledig legitiem wat deze man zoal op het podium uitvoerde. Mijns inziens is het dan ook vrij nutteloos om ruim 30 jaar na dato nog je ongenoegen uit te spreken over dat ene gitaartje die hij ooit dan en dan gesloopt heeft ;)

En Avril stijgt in mijn achting als ze PRS-en door voorruiten kegelt, you go girl!

BassAgent
14 februari 2005, 18:49
Nooit getrashed, maar ik ga wel een keer echt zo'n el cheapo gitaar van 20 euro kopen, eerst trashen en dan in de fik steken. Dat lijkt me wel lekker om te doen.

Ontopic: Als pete een gitaar wil trashen dan doet ie maar, ik zou persoonlijk van zo'n gitaar (als je m echt kwijt moet) de top afzagen en inlijsten, veel leuker.

Pete Townshend
15 februari 2005, 16:58
Heeft iemand hier ooit zelf een gitaar getrashed? En? En? Hoe voelde dat? Pete Townsend was of een overtuigd communist (bezit is diefstal, deze gitaar behoort tot mijn bezit, dus weg ermee) of een decadente showlul annex rock and roll hoer.

Weet je uberhaupt wel hoe dat ontstaan is? The Who speelde in een café met laag plafond, en Townshend stootte zijn Rickenbacker tegen het plafond. Die brak over en Townshend sloeg de rest van de gitaar kapot, nam zijn reservegitaar en speelde verder. De volgende avond zat de zaal BOMVOL. Daarna is Townshend gestopt met gitaren stuksmijten. In 1967 gingen ze naar Amerika, dus daar begonnen ze weer met stuksmijten (als routine). Eind 1968 stopte hij daar weer mee. In de jaren er na sloopte Townshend alléén maar een gitaar na een erg goed concert, of na een erg slecht concert (uit frustratie). Het had helemaal niks te maken met "kijk mij es een gitaar kapot slaan". Sowieso werden veel gitaren in de jaren 70 gewoon gerepareerd.


Hoe je het ook wendt of keert, rockhistorisch gezien is het volledig legitiem wat deze man zoal op het podium uitvoerde. Mijns inziens is het dan ook vrij nutteloos om ruim 30 jaar na dato nog je ongenoegen uit te spreken over dat ene gitaartje die hij ooit dan en dan gesloopt heeft ;)

Precies. Tegenwoordig slaat hij een á twee gitaren per tour kapot.

The wall of dolls
19 februari 2005, 09:44
Hij was toch op een gegeven moment zwaar gefrustreerd... verslavingen en zo. Veel druk. Dan kan je wel eens out of mind raken.

UnbrokenGuitarPlayer
19 februari 2005, 10:04
geef de gitaar liever aan mij :razz: :cool:

Wicked Willy
21 februari 2005, 13:11
Ach ja zolang het je eigen gitaar is moet je het zelf weten. Van mij part sla je een LP uit 1960 kapot of een Strat uit 1954.......boeiend!