PDA

View Full Version : Marshall Valvestate's 1



Annuh
25 november 2004, 14:46
Heeft iemand hier nog enig idee of er nog ergens in nederland er een winkel is die de marshall valvestate's 1 verkoopt?
Dus de 8080 en de 8280 etc.
Ik twijfel een beetje tussen die 2, ook vanwege het prijsverschil en wil graag eens bij een winkel horen hoe ze klinken.
Winkels die 1 van deze als occasion heeft is ook goed...liefst omgeving Noord-Holland.

alvast bedankt.

AART
25 november 2004, 15:05
op marktplaats staan er genoeg...

dejohan
25 november 2004, 15:07
Ik denk dat die series niet meer nieuw verkocht worden.
Kijk eens gewoon op marktplaats ofzo. Zijn er genoeg te vinden voor minder dan 250 €. Veel winkels vragen voor tweedehandswaar schandalig veel geld.

Ik zou je deze amps trouwens niet aanraden.

Annuh
25 november 2004, 20:13
Ik heb zelf al op de 8280 gespeeld en vind hem lekker klinken.
Nu wil ik het wel gaan gebruiken voor gewoon thuis en voor (kleine) gigs.
Heb ik dan genoeg aan 40 Watt want ik wil qua prijs liever de 8240 maar als 40 watt te weinig is voor een paar gigs per jaar...

andy
25 november 2004, 23:29
Als de drummer niet al te hard mept is 40 watt wel te doen.
Welke stijl muziek maak je trouwens???

Phyrexian
26 november 2004, 10:17
De 8100 head is niet slecht. Vrij goede amp als je niet te veel geld hebt om in materiaal te steken.

dejohan
26 november 2004, 10:26
Als de drummer niet al te hard mept is 40 watt wel te doen.
Welke stijl muziek maak je trouwens???

40 watt genoeg :o ?!!! Ik speelde op een 8080 (80 wat) en die moest ik al op het maximum zetten om gehoord te worden! We speelden wel punk, maar toch.

We hebben het hier toch over de eerste generatie Valvestates hé? De VS8080 enzo? Transistorbak met buisje in de voorversterker?

andy
26 november 2004, 10:33
40 watt is genoeg als je in een relaxed gitaarbandje speelt.
Als het punk of metal is, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
Ik hoef ook niet met mijn Roland Cube 30 in de repetitieruimte aan te komen, want dan word ik door de rest compleet weggeblazen. :razz:

Daarom schreef ik ook: Als de drummer niet al te hard mept.

Phyrexian
26 november 2004, 12:07
Daarom schreef ik ook: Als de drummer niet al te hard mept.

... en wanneer gebeurt dit? :razz:

Dweezman
26 november 2004, 13:04
Heb ruim 10 jaar wekelijks gespeeld met een 8240, icm een Digitech Valve FX. Amp heeft me nooit in de steek gelaten, is nooit nagekeken. 3 keer van een podium af laten flikkeren. Was luid genoeg voor optredens (ruim 100).
Nu ik een koch heb weet ik dat het allemaal veel beter kan, maar het beestje heeft me altijd trouw gediend.

rust zacht, lieve Marscha...



:wink:

PeteRS
26 november 2004, 13:43
Ik heb zowel de 8080 als de 8100 gehad in een duister verleden, met de 8080 kom je aardig mee in een band, maar ik zou niet minder vermogen nemen. Mijn ervaring is ook dat ze onverwoestbaar zijn, maar als je er een tweedehands gaat testen, flink het volume opendraaien en je ervan overtuigen dat ie geen ongewenste bijgeluiden maakt.

PeteRS
26 november 2004, 13:43
Ik heb zowel de 8080 als de 8100 gehad in een duister verleden, met de 8080 kom je aardig mee in een band, maar ik zou niet minder vermogen nemen. Mijn ervaring is ook dat ze onverwoestbaar zijn, maar als je er een tweedehands gaat testen, flink het volume opendraaien en je ervan overtuigen dat ie geen ongewenste bijgeluiden maakt.

dejohan
26 november 2004, 16:11
Ja, sterk zijn ze wel, heb er ook serieuze toeren mee uitgehaald. Enkel het pre-ampbuisje eens moeten vervangen Maar ze ruisen nogal. En de EQ knoppen werken standaard niet. treble gaat nog, maar bij de bass knop hoor je haast geen verschil tussen volledig open en volledig toe.


Maar wat zit ik te lullen, voor een tweedehandsprijs van plusminus 200 zijn dit toch goeie amps qua prijs/kwaliteitsverhouding. EN je hebt Marshall op je amp staan. :D


Het is trouwens mijn ervaring dat deze amp veel beter klinkt met single coils dan met humbuckers.

Annuh
26 november 2004, 18:58
Voor wat zouden jullie gaan als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding, als je er kleine gigs mee wilt doen?:

- Marshall 8080
- Marshall 8240
- Marshall VS100 R
- Line 6 Spider II 112

andy
26 november 2004, 19:36
Nogmaals: Welke stijl muziek, dat zou wel handig zijn om te weten.

BramVersteeg
26 november 2004, 19:48
+1 voor andy, maar ik zou (voor wat voor stijl dan ook) denk ik voor die spider gaan. Best aardige dingen en erg veelzijdig.

andy
26 november 2004, 19:54
Daar ben ik het dan ook weer mee eens. :-D
Maar goed ik heb het sowieso niet op die transistor Marshalls.
Zal best aardig zijn voor de prijs, maar ik vind het geluid allemaal veel te iel.

Annuh
26 november 2004, 23:21
Nou de stijl das weer heel veelzijdig, ik speel pop maar rock vind ik ook lekker om te spelen en reggea vind ik ook leuk. heel veelzijdig dus.
Bijv. bij de aankomende gig spelen we een pop/rock liedje en een blues liedje....een lekkere allround sound dus! :D

andoni
27 november 2004, 10:07
allround = Line6

Baker
27 november 2004, 10:50
allround = Line6

leuk voor thuis = line6
superhandig voor thuis oefenen = line6
ideaal voor opnemen = line6

maar live vind ik het (tot nu toe) minder geschikt

Baker
27 november 2004, 11:10
Heb ruim 10 jaar wekelijks gespeeld met een 8240, icm een Digitech Valve FX. Amp heeft me nooit in de steek gelaten, is nooit nagekeken. 3 keer van een podium af laten flikkeren. Was luid genoeg voor optredens (ruim 100).
Nu ik een koch heb weet ik dat het allemaal veel beter kan, maar het beestje heeft me altijd trouw gediend. :wink:

Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben!
Alleen dan had ik een Marshall VS265 stereo chorus combo.

Mr.Bluesbreaker
27 november 2004, 12:18
Voor mij geld hetzelfde. Vanaf mijn 14e tot een maand of 2 terug een 8240 gehad, en ff een kleine correctie mbt hierboven ergens: deze heeft dus 2 eindtrappen van 40 watt, dus 80 in totaal, niet 40! Wel mooi stereo chorus effect, moet ik nageven. Reverb klinkt moa, kut. En de EQ is inderdaad niet al te aktief. Maar voor het geld hard zat, hoefde nooit harder dan 4 of 5 op groot podium. Als je het goedkoop kan doen, lijkt me het wel iets.

Droffie
3 december 2004, 16:15
En wat is er mis met de Valvestate 8100???...Die heb ik namelijk nog over...Iemand interesse?
Hele vette scheur in die top.

Han S
5 december 2004, 23:53
De pre amp van de 8100 is geweldig, de eind(transistor)versterker is een stuk minder.

Ook zijn de potmeters kut, kraak kraak.

Als je nu de line out van de 8100 in een goede buizenbak plugt, heb je een geluid als een orkaan. Ik begrijp niet dat Jim Marshall dit niet heeft bedacht. Je moet de line out van de 8100 bijvoorbeeld eens inpluggen op de low in van een JCM800.

Je hoeft geen speaker aan te sluiten op de 8100 als je dit doet, de eindversterker trekt zich daar niets van aan.

Doe dit echter nooit met een buizenbak, je fikt de luidsprekertrafo er uit als je pech hebt.

Jim Marshall
6 december 2004, 02:02
Als je nu de line out van de 8100 in een goede buizenbak plugt, heb je een geluid als een orkaan. Ik begrijp niet dat Jim Marshall dit niet heeft bedacht. Je moet de line out van de 8100 bijvoorbeeld eens inpluggen op de low in van een JCM800.


Jaja sorry voor deze misser. :D

up-guitarman
6 december 2004, 19:43
Ik heb zelf een 8100 head en ben hier wel tevreden over. Enkel de pots, idd, kraken als de pest. Clean is ie redelijk, OD is best wel goed.
Ik zou graag een jcm 800 aanschaffen in de toekomst maar heb hier nog geen geld voor.

De 8100 is voor mensen met een beperkt budget zeker wel een aanrader !!!
Btw, nog een vraagje over die line-out, is het idd zo dat je geen speaker hoeft aan te sluiten (bij de meeste amps toch wel is mij verteld ... ??? Wie weet hier meer over ???) Wat voor sound geeft dit trouwens, line out naar low van jcm 800 ???

Greetz

pol
6 december 2004, 20:56
mijn eerste amp was een 8080, maar die was wel zeer onbetrouwbaar, ofwel lag het aan mij, ik heb em 4 keer stukgespeeld :D . en toen maar van pure ellende een jcm900 gekocht (die ook allang weg is trouwens)

Neals
6 december 2004, 23:38
Die head is zeker wat, veel amp voor weinig

Han S
7 december 2004, 00:22
Als je die 8100 open maakt zal je zien dat er hoegenaamd niets in zit, maar dit terzijde.

Een transistor versterker hoeft niet per sé belast te worden met een luidspreker, als je er dus niets in steekt gaat hij echt niet kapot. Ik doe dit al meer dan 10 jaar met de 8100.

Ik neem altijd de line out en plug die in een JCM800, of in een Fender de luxe, of in een Powercity en ook wel eens in een Stramp 100 watt buizenbak.

Nou, dat gaat tekeer, alsof de wereld vergaat.

Daarom begrijp ik niet waarom Jim niet gewoon een buizen eindversterkertje in dat ding heeft gezet inplaats van zo'n goedkoop transistor barreltje.

Wat betreft de buizenversterker en luidspreker aansluiten: de buizen amp heeft een luidsprekertransformator en als je die niet belast met een luidspreker, bouwt zich spanning op in die trafo en krijg je niet zelden 'overslag'. Dat is een soort bliksem inside die trafo en als dat vaak genoeg gebeurt brand je er een gat in en is het afgelopen.

Dus altijd een luidspreker aansluiten op de buizenamp als je hem aan zet.

Jim Marshall
7 december 2004, 09:10
Of een dummyload in de speakeruitgang steken....


Moet je cab eens openmaken, zit nog minder in dan in je versterker. :D

En die 8100 is idd wel een geweldige amp voor z'n geld, ik heb er een tijdje op gespeeld met 2 4x12's eronder (dan geeft ie z'n volle vermogen af). Een soort mini FULL STACK dus, best wel bruut. Een makkelijk te vervoeren full stack voor weinig geld.

up-guitarman
7 december 2004, 16:07
Ik heb zelf een valvestate 8100 head dus heb wel intresse in de sound als je hem aansluit op een tube-amp !!!

Kan je ongeveer zowa beschrijven wat voor geluid je krijgt als je hem via line-out inplugt in tube-amp. ???
Waar wordt de line out afgetapt ??? voor of na de eindversterking ???
Door wat komt het dat het niet erg is om de line-out te gebruiken zonder cab aan de amp ??? In de vooversterker zit toch een buisje ???
Kan je niks verkeerd doen met de versterker waar je hem naartoe stuurt ??? (Deluxe, JCM 800, ...)
Ik heb hem al eens aan mijn laney aangesloten, maar dit geeft vrij veel ruis, is dit normaal en heb jij dit ook met je jcm 800 en zo ???
Manier om dit eventueel op te lossen ???

Greetz

up-guitarman
7 december 2004, 16:08
ps; wat is een dummyload ??? :o

Ritch
7 december 2004, 19:55
de vs100r's bij onze bigband (2 amps) gaan ook al een stuk of 15 jaar mee, toch wel een prestatie dacht ik zo :razz: en ze doen het nog steeds top... alleen het geluid is wat minder

Han S
7 december 2004, 21:00
ps; wat is een dummyload ??? :o

Een dummyload is een pakket weerstanden welke het vermogen niet omzet in geluid maar in warmte, leuk voor buizenbakken.

Jim Marshall
8 december 2004, 02:28
Correct, een dummyload neemt het vermogen op wat normaal naar je speakerkast gaat. Hierdoor kan de eindversterker z'n vermogen kwijt zonder zichzelf op te blazen.

dejohan
9 december 2004, 09:51
...en kan je dus op een lager volume spelen, terwijl je toch het typische geluid hebt van een buizenbak die ver openstaat.

Han S
9 december 2004, 18:37
...en kan je dus op een lager volume spelen, terwijl je toch het typische geluid hebt van een buizenbak die ver openstaat.

Nee, dat heet weer een 'Powersoak', een dummyload vervangt de speaker en je kunt dus line out met een buizenbak zonder geluidsoverlast te veroorzaken.