PDA

View Full Version : Fijn forum.....



SteavisSmokin
25 november 2004, 14:41
Nou heb ik net dus een HALF UUR zitten typen om jullie op de hoogte te stellen van mijn 5E3...is het bericht nu ineens weg?! Al, vind je het dan gek dat ik 'overloop'? :-D

Antal
25 november 2004, 20:07
Ik heb hem weer even voor je tevoorschijn getoverd. Nu zijn er 2 :-D

Al
25 november 2004, 23:49
Nou heb ik net dus een HALF UUR zitten typen om jullie op de hoogte te stellen van mijn 5E3...is het bericht nu ineens weg?! Al, vind je het dan gek dat ik 'overloop'? :-D

Kweet ut......... kan er niks aan doen. Bedankt iig voor het posten van je 5E3.

Al

SteavisSmokin
26 november 2004, 03:31
Al, ik weet als ex-moderator uiteraard ook dat je er niets aan kan doen. Kon het alleen niet laten om je effe stangen met dat 'overlopen'. :-D

PeeVee
26 november 2004, 10:29
Overgelopen? Oh naar dat praatgroepje "techniek voor non techies" in de USA waar Nederlanders in hun beste steenkolen-Engels elkaar adviseren hun amps te tunen door het acherplankje te verwisselen of einbuizen steenkoud te biassen?!

Ik kan me verder niet voorstellen dat Al daar problemen mee heeft, dat heeft toch verder helemaal niets te maken met vintage of amps?

:-D

sorry, nu kon ik het niet laten

nicoverduin
26 november 2004, 11:34
weet ik nog steeds niet welk forum dat is?
:-D

Quink
26 november 2004, 12:11
weet ik nog steeds niet welk forum dat is?
:-D

www.sixstringsoul.com

matto
26 november 2004, 14:01
Overgelopen? Oh naar dat praatgroepje "techniek voor non techies" in de USA waar Nederlanders in hun beste steenkolen-Engels elkaar adviseren hun amps te tunen door het acherplankje te verwisselen of einbuizen steenkoud te biassen?!

Ik kan me verder niet voorstellen dat Al daar problemen mee heeft, dat heeft toch verder helemaal niets te maken met vintage of amps?

:-D

sorry, nu kon ik het niet laten

:seriousf: echt een mooi forum :razz:

PeeVee
26 november 2004, 17:48
inderdead really what you there say, a beautifull forum with some very inspriring stone coal English topics ;-)

SteavisSmokin
26 november 2004, 18:45
Pleun, je bedoelt met steenkolen-engels waarschijnlijk je eigen uiterst waardevolle bijdragen aan SSS? :wink:

Trigger
26 november 2004, 22:37
Overgelopen? Oh naar dat praatgroepje "techniek voor non techies" in de USA waar Nederlanders in hun beste steenkolen-Engels elkaar adviseren hun amps te tunen door het acherplankje te verwisselen of einbuizen steenkoud te biassen?!

Ik kan me verder niet voorstellen dat Al daar problemen mee heeft, dat heeft toch verder helemaal niets te maken met vintage of amps?

:-D

sorry, nu kon ik het niet laten

Hoe arrogant kun je worden...? :o
Ongelooflijk, PeeVee, je hebt nog maar weer eens bewezen dat de grenzen van assholism (fijn steenkolen-Engels he...) verlegd kunnen worden. Het was uit je posts op SixStringSoul.com al opgevallen dat je weinig waarde hecht aan constructieve bijdragen, maar dit soort gefrustreerde uitingen vind ik gewoon zielig. Ik ben op dit forum een 'silent reader', maar nu moest ik m'n bek toch echt even opentrekken.

matto
27 november 2004, 09:43
Overgelopen? Oh naar dat praatgroepje "techniek voor non techies" in de USA waar Nederlanders in hun beste steenkolen-Engels elkaar adviseren hun amps te tunen door het acherplankje te verwisselen of einbuizen steenkoud te biassen?!

Ik kan me verder niet voorstellen dat Al daar problemen mee heeft, dat heeft toch verder helemaal niets te maken met vintage of amps?

:-D

sorry, nu kon ik het niet laten

Hoe arrogant kun je worden...? :o
Ongelooflijk, PeeVee, je hebt nog maar weer eens bewezen dat de grenzen van assholism (fijn steenkolen-Engels he...) verlegd kunnen worden. Het was uit je posts op SixStringSoul.com al opgevallen dat je weinig waarde hecht aan constructieve bijdragen, maar dit soort gefrustreerde uitingen vind ik gewoon zielig. Ik ben op dit forum een 'silent reader', maar nu moest ik m'n bek toch echt even opentrekken.

Volgens mij heb je de emoticons op je computer uitstaan, hier en daar een opmerking met een kwinkslag of een knipoog naar de uitwassen van onze hobby ( beroeps hebben hier volgens mij toch geen tijd voor :wink: , hup daar kwam er weer eentje langs) is juist de meerwaarde van welk forum dan ook :razz:

PeeVee
27 november 2004, 14:33
Pleun, je bedoelt met steenkolen-engels waarschijnlijk je eigen uiterst waardevolle bijdragen aan SSS? :wink:

Ja inderdaad hahaha, die waren nog eens insprirerend he?! :cool: Wie zelf van zonde is werpe snel de eerste steen, zo was het toch?!.. :-?

PeeVee
27 november 2004, 15:00
Hoi Mike... Dank voor het compliment, ik heb mezelf weer eens overtroffen in hufterigheid begrijp ik. Blijkbaar ongewild ook een gevoelige (lage) snaar geraakt. Jammer want dat was niet de bedoeling. Bovenstaande was maar een speldeprikje, zoals Steven die ook gaf aan Al... Niet te serieus nemen allemaal! Vind je het zelf niet hilarisch dat een kluit Hollanders Engels tegen elkaar zit te praten op een USA forum? Ik moet daar zelf altijd wel een beetje om grinniken, juist op de momenten ik dat zelf ook doe.

Nu ik mijn bericht nog eens doorlees moet ik toegeven dat het inderdaad best beetje arrogant van stijl is en als op zichzelf staand bericht ook wel "misplaatst" zij zijn. Jouw flame is dus wel terecht en wordt ook berouwvol geincasseerd :-(. Sorry, het had wel op wat een "leukere" manier gekund. The mind was willing but the flesh was weak zullen we maar denken. Je moet het ook meer zien als "reactie op" en niets meer dan dat, een onschuldig "pesterijtje" c.q. "beetje stangen" zoals Steven dat noemt. Dat moet wel kunnen toch? It's a free country (nog wel tenminste) en ieder zo zijn meug, gelukkig maar anders werd het een saaie boel!

Ik vind je reactie wat zwaar en je speelt ook op de man, dat vind ik jammer. Steven's reactie kan ik wel waarderen en zo hoort het, beetje "teasen" heen en weer dat houd een forum levendig. We kennen elkaar niet persoonlijk (en ik neem aan dat dat er gezien dit voorval voorlopig ook even niet in zal zitten :wink:), dat leidt op een forum vaak tot misverstanden. Ik ben op SSS regelmatig in het hokje "vintage police" of "fascist spectrum analyser" geduwd :-D, wat maakt het uit, is toch niet persoonlijk? Je zou trouwens eens moeten weten wat ik met mijn mijn Bassmans en Bandmasters doe maar dat terzijde. Fact is, we zitten allemaal in de blueshoek en spelen allemaal graag (en hard!) op onze buizenamps! Dat zou een band moeten scheppen en juist geen onderlinge haat en nijd.

Beetje dissen over hoe te komen tot de ultieme sound dat moet kunnen en ieder heeft zo zijn eigen manieren. Zoals Mike D. altijd schrijft, "no tone like your own" en daar sluit ik me graag bij aan. Ik ken Steven een beetje, en hij mij, dan vallen dit soort dingen wat beter op hun plek denk ik. Excuses voor het het ongemak, het was wat luchtiger bedoelt dan dat jij het hebt opgevat.

Trigger
27 november 2004, 22:33
Hey PeeVee,

O.K., bedankt voor je uitvoerige reactie op mijn post. Als je het wat luchtiger had bedoeld dan ik het opvatte, dan zie ik het als misverstand. In dat geval was mijn reactie dan dus ook inderdaad wat overtrokken, waarvoor bij deze op mijn beurt excuses. My bad zeggen ze dan in steenkolen-Engels, toch?
Wat betreft het 'stangen' en 'teasen', de knipogen en kwinkslagen...:
Een grote http://1000smilies.com/confused.gif mijner zijde.
Ik ben geen zwaar-op-de-hand persoon en doorgaans zeker niet al te serieus (en dat zullen o.a. Steven en Sas direct beamen), maar toen ik je post in deze thread las met wetenschap van je bijdragen op SSS had ik toch heel duidelijk het hier-heb-je'm-weer akkoord. :wink: Vandaar mijn post.
Dus, no hard feelings but those in my pants en zeker geen haat en nijd, hoor! Daar is wel wat meer voor nodig.

C ya! Mike

Trigger
27 november 2004, 22:33
Hey PeeVee,

O.K., bedankt voor je uitvoerige reactie op mijn post. Als je het wat luchtiger had bedoeld dan ik het opvatte, dan zie ik het als misverstand. In dat geval was mijn reactie dan dus ook inderdaad wat overtrokken, waarvoor bij deze op mijn beurt excuses. My bad zeggen ze dan in steenkolen-Engels, toch?
Wat betreft het 'stangen' en 'teasen', de knipogen en kwinkslagen...:
Een grote http://1000smilies.com/confused.gif mijner zijde.
Ik ben geen zwaar-op-de-hand persoon en doorgaans zeker niet al te serieus (en dat zullen o.a. Steven en Sas direct beamen), maar toen ik je post in deze thread las met wetenschap van je bijdragen op SSS had ik toch heel duidelijk het hier-heb-je-'m-weer akkoord. :wink: Vandaar mijn post.
Dus, no hard feelings but those in my pants en zeker geen haat en nijd, hoor! Daar is wel wat meer voor nodig.

C ya! Mike

Trigger
27 november 2004, 22:37
Irritant zeg, je kunt niet ff normaal posten hier of er staan al weer twee posts... Whooops!

PeeVee
27 november 2004, 23:52
Hey Mike,

Tof dat je het sportief opvat, daar kunnen velen nog wat van leren! Overigens mag ik zelf ook met graagte aan vier snaren pulken, daartoe gisteren naast mijn trouwe hondehok en El Fako Jazzbas (wel vintage) een nieuw speeltje aangeschaft wat jou ook ongetwijfeld zal kunnen bekoren (rechts op foto):

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/pix/bassess.jpg

Qua amplificatie ook Ampeg, niet zo'n mooie SVT met doodskist eronder, maar een bescheiden BA-500 2 x 10" combootje met daaronder SVT 4 x 10" cab en nog een SVT 15" cab. Ik speelde overigens meestal met 1 cab, meestal de 15" anders paste 't met doghouse bass allemaal niet meer in de auto. Met alle cabjes aangesloten kom ik trouwens netjes uit op 2 Ohm dus goed voor de volle mep en ondanks dat het geen buizenamp is klinkt dat toch ook imposant dat kan ik je verzekeren. BASS to the people ;-)

Nu nog een bandje om in te spelen [grin]

SteavisSmokin
1 december 2004, 20:07
hey pleun, beetje late reactie (Met the Backbones tour gehad met matt schofield dus heb amper achter de compu gezeten) maar moest dit toch nog even kwijt. Je stukje kwam inderdaad behoorlijk arrogant over en ik had in eerste instantie dan ook een veel uitgebreidere reactie die een stuk serieuzer was in het verschiet maar had geen zin in er tijd en energie in te steken. Dus ik dacht ik pleur er maar een sterke one-liner neer met een knipoog.

Maar goed....alles is gelukkig inmiddels weer uitgepraat, bijgelegd, vergeven en meer van dat soort gedoe maar wilde dit toch nog effe kwijt!

Pleun, heb jij die telecaster bas toevallig bij livemusic gekocht? daar stond er laatst ook een. heb er even op gespeeld en die klonk toch wel erg lekker! Dat was een japanse, dat ding van jou ook?

garoetsols!

Steven

PeeVee
2 december 2004, 13:08
Je stukje kwam inderdaad behoorlijk arrogant over en ik had in eerste instantie dan ook een veel uitgebreidere reactie die een stuk serieuzer was

Was dus niet nodig... Het was maar een pesterijtje. Ja als ik het als een op zichzelf staand bericht lees (maar dat is het niet) dan wel beetje arro / betweterig / arro, maar de dikke vette smile eronder lijkt me toch duidelijk aangeven dat ik beetje zit te stangen. Ik weet dat jullie meelezen dus is verder ook niet achterbaks. Er zijn genoeg mensen die vriendelijk tegen je doen en achter je rug om dit soort dingen zeggen tegen anderen, dat vind ik klootzakkerij!

Jouw reactie vond ik leuk; "bijdehand" en adrem, zo was mijne ook bedoelt. Zo moet het ook, beetje heen en weer plagen is geinig zo lang het maar niet uit de hand loopt en/of persoonlijk wordt. Is misschien iets waar niet iedereen mee overweg kan... ik vind het altijd wel leuk... kijk maar eens hoe Jay en ik elkaar af en toe zitten te klieren ;-)


een sterke one-liner neer met een knipoog.
Dat werkt het beste!


Pleun, heb jij die telecaster bas toevallig bij livemusic gekocht?
Nope en is ook geen Telecaster maar een (reissue) '51 Precision uit '96. Als ik het goed begrijp was dat de oerbas... Omdat ik ook doghouse bass speel en deze "Fender bass" het hondehok van het podium heeft verdreven wilde ik die al lang hebben. In '57 werd geloof ik precision model geintroduceerd zoals ie nu nog steeds is en in 70's zijn ze de oerbas weer gaan maken maar dan als "Telecaster" toch?!... Dat weet John wel...


Heb er even op gespeeld en die klonk toch wel erg lekker!
Is absoluut te gekke bas. Ik meen dat Jules er ooit ook op gespeeld heeft en/of heeft Mike ooit nog met een andere bassist gespeeld? Was in de tijd dat ze een (cool!) postertje hadden waar nog een bassist met contrabas op stond. Die gozer speelde ook zo'n Precision... hmmm... was toch Jules denk ik... Heb ze gezien in De Fiets in Nijmegen (of café d'rnaast, weet niet meer) met zomerfeesten, was toen errug onder de indruk van basgeluid... wauw zo'n precision door 8 x 10" Ampeg kast... baba... De ruiten lagen er bijna uit hahaha 8-)

Een "gewone" Precission is niet mijn ding, moet je van houden denk ik, ik vind ze wat te veel ronken (in sommige muziek toch wel tof hoor), deze Precission is precies goed. Die single coil pickup is vet; heeft voldoende laag maar ook genoeg hoog... dat heb je vaak niet nodig maar ik vind dat toch vaak mooier; wat meer hoog in pickup en dan op de amp eruit halen (of met goeie tone regeling). Dat heb ik liever dan gewoon muffe / duffe pickup. Deze bas zit beetje tussen Jazz bas (beide volumes open) en "gewone" Precision in... Ronkt dus ok wel lekker maar klinkt weer lekker wollig als jazzbas... Is zware plank essenhout en best flinke hals (als je Jazzbas gewend bent) dus even wennen maar... voelt nu al vertrouwd... lekker lomp ding... nodigt ook uit tot lekker lomp bassen hahaha... Minpuntje is hals; die staat tikkie te hol maar ik kan niet bij de trekstand omdat die beetje "verzonken" zit in de body... Normaal zit daar netjes een "kuiltje" zodat je er met sleutel of schroevendraaier bij kan, maar bij dus dus niet, moet nog even mee naar mijn gitaartech).


Dat was een japanse, dat ding van jou ook?
Yep, en/maar errug mooi afgewerkt... Is denk ik omdat dat toch beetje speciale (reissue) serie was die volgens mij ook niet uit USA kwam. De "stingbas" is trouwens ook uit Japan. Niks mis mee hoor... pracht instrument. Nu nog een SVT stack met 8 x 10" HAHAHA... Ooit in Venlo wel op gespeeld in studio waar we repeteerden... (speelde ik nog met Jay) wauw wat is dat een ervaring zeg... Blies de drummer bijna aan de kant [grin]

matto
2 december 2004, 17:59
[quote Wie zelf van zonde is werpe snel de eerste steen, zo was het toch?!.. :-?[/quote]

Hopelijk citeer je beter uit de buizenboeken :-?

De bedoeling was waarschijnlijk een uitspraak van Jezus Christus te citereren: "wie vrij van zonde is werpe de eerste steen" :sssh:

PeeVee
2 december 2004, 23:45
Ook dat was een grapje... Ik had immers zelf al wél gezondigd maar wierp desondanks toch de eerste steen... snap je? Misschien beter om mijn grapjes voor me te houden, Deo volente :-D

Mr.Jay
3 december 2004, 07:28
Deo volente :-D

Is die voor héél sterke zweet onder je oksels ? :-D

JaY

matto
3 december 2004, 08:28
dat zeg ik : fijn forum :P

Trigger
17 december 2004, 18:21
Ja

Trigger
18 december 2004, 19:40
Hey Mike,

Tof dat je het sportief opvat, daar kunnen velen nog wat van leren! Overigens mag ik zelf ook met graagte aan vier snaren pulken, daartoe gisteren naast mijn trouwe hondehok en El Fako Jazzbas (wel vintage) een nieuw speeltje aangeschaft wat jou ook ongetwijfeld zal kunnen bekoren (rechts op foto):

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/pix/bassess.jpg

Qua amplificatie ook Ampeg, niet zo'n mooie SVT met doodskist eronder, maar een bescheiden BA-500 2 x 10" combootje met daaronder SVT 4 x 10" cab en nog een SVT 15" cab. Ik speelde overigens meestal met 1 cab, meestal de 15" anders paste 't met doghouse bass allemaal niet meer in de auto. Met alle cabjes aangesloten kom ik trouwens netjes uit op 2 Ohm dus goed voor de volle mep en ondanks dat het geen buizenamp is klinkt dat toch ook imposant dat kan ik je verzekeren. BASS to the people ;-)

Nu nog een bandje om in te spelen [grin]
PV,
Tuurlijk zijn we sportief, waarom zou hier écht gezeik van moeten komen...? Ik weet het net zo min als jij, PV.
BTW, FIJN basje! Zo een wil ik ook ooit nog scoren, alleen dan met de humbucker (het '68 Telecaster model, witte gij ok wel)... Inderdaad zoeen die Jules vroeger heeft gehad en spijtig genoeg heeft verkocht aan onze roadie, wiens geboortedatum exact het serienummer is... die doet 'ie dus niet weg. :evil: DAMN!
Ik heb de bas die jij hebt aangeschaft wel eens in handen gehad en duwde per ongeluk direct met m'n lompe klauwen de E-snaar onder het element, waardoor ik in de winkel POEF het element lostrok... Eeehr... Niet robuust genoeg voor mij, denk ik. :oops:
Trouwens, mooie hals op die Jazzbas! Zal fijn dn hand liggen... Is 'ie 70's?
Maarre, mocht je ooit genoeg hebben van deze P-Bas, dan weet je mij wel te vinden denk ik, he...? Mooi.
Mike

PeeVee
27 december 2004, 16:44
Zo een wil ik ook ooit nog scoren, alleen dan met de humbucker (het '68 Telecaster model, witte gij ok wel)...
Hmmm... die humbucker modellen werden mij juist van vele kanten afgeraden. Ik vind ze er wel koel uitzien... Dit is een Japanse reissue, niet zo duur maar veel oerbas voor je centen ;-)


Inderdaad zoeen die Jules vroeger heeft gehad
Ah... dus toch!


Ik heb de bas die jij hebt aangeschaft wel eens in handen gehad en duwde per ongeluk direct met m'n lompe klauwen de E-snaar onder het element
Is bekend verschijnsel, die pickup zit ook beetje vreemd daaro en hoor eigenlijk onder slagplaat te vallen volgens mij... Achja... kinderziekte... moet kunnen voor een '51 ontwerp, zoveel ervaring met basgitaren hadden ze toen nog niet ;-)


Niet robuust genoeg voor mij, denk ik. :oops:
Hebben ze later wat op gevonden; zo'n chromen afdekbeugelding gemaakt... niet handig als je juist daar wilt pulken dus die hoef ik niet. Heb wel die chromen brugdeksel besteld (bij Tele bekend als "asbak"), dat ziet toch wel koel uit, ook voor mijn Jazzbassie trouwens).


Trouwens, mooie hals op die Jazzbas! Zal fijn dn hand liggen... Is 'ie 70's?
Yep maar is repro / imitatie Fender... Beste goeie bas qua afwerking en hout enzo (zware plank), elementen zijn tamelijk ruk zoals een goeie 70's Japanner betaamd. Had ooit nog wat inders in moeten komen maar de '51 Pbas heeft nu roet in het eten gegooid...


Maarre, mocht je ooit genoeg hebben van deze P-Bas, dan weet je mij wel te vinden denk ik, he...? Mooi.
Sure... maar is going nowhere voorlopig... Overigens was het geluid wel openbaring... Ik houd erg van Jbas geluid en vind Pbas wel lekker karakteristiek maar eerlijk gezegd niet mooier dan Jbas. Had verwacht dat deze ook wat meer zou knorrer en ronken in het midden, vind ik voor sommige muziek wel tof maar zeker niet alle... In de praktijk blijkt deze Pbas toch anders te klinken dan wat ik me bij een Pbas had voorgesteld; element heeft plenty of sparkle maar met tone knop een (flink) eind dicht klinkt het eigenlijk vertrouwd rond warm en wollig; eigenlijk wat ik meer zou toedichten aan een Jbas... Typisch... Wel tof voor mij want zoals gezegd vind ik dat doorgaans mooier dan "moderne" Pbas. Ze komen regelmatig voorbij hoor (recentelijk nog de sunburst versie met witte slagplaat), ff de markplaatsen in de gaten houden.