PDA

View Full Version : Line6 DL4 vs. EH Deluxe Memory Man



Grandma_Placenta
4 juni 2002, 16:15
Ik ben van plan een delay pedaal aan te schaffen en ik hoorde dat deze 2 erg goed waren. Het enige wat mij een beetje afschrikt is dat de DL4 digitaal is. Ik ben namelijk het warme geluid van analoog gewend.
Daar tegenover staat dan wel dat de dl4 veeel veelzijdiger is. Ik zou de delay vooral gebruiken voor van die hele vage outer space dingen, veel noise maar ook voor de mooie psychedelic geluiden. Welke is volgens jullie het beste?

Lucky
5 juni 2002, 09:50
Ik heb geen ervaring met de line6. wel heb ik een Memory man. Ik ben er helemaal weg van....voor meer klassiek gebruik bij solo's een erg brede delay en als je weirde spacy sounds wilt...erg bruikbaar!

puvin
5 juni 2002, 16:55
naar het schijnt is het geen probleem voor je geluid dat die line6 digitaal is...

True bypass enzo

maar heb er zelf nog niet op gespeeld...

Grandma_Placenta
5 juni 2002, 17:24
hoe bedoel je, puvin?

Grooveyard21
6 juni 2002, 14:39
ik heb ervaring met beide pedalen. natuurlijk kan de line6 dl4 niet tippen aan de warmte van de memory man, ik hez ze a/b naast elkaar vergeleken ende memory man klinkt gewoon warmer en dieper, vetter noem het maar op.

maar de line6 dl4 heeft daarintegen zijn veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid (tap delay). mijn mening is dat de memory man het best is voor studio gebruik en de line6 dl4 voor op het podium.

Lucky
8 juni 2002, 22:25
dat klink aannemelijk groovy yard.

Inderdaad zoek je veelzijdigheid zonder dat je aan knopjes op de vloer moet prutsen...en vind je de warme sound wel mooi maar niet het belangrijkste...kijk dan verder

De effectloop van mijn tech21 is aan en uit te zetten via mijn footswitch....dat scheelt wel ...een soort surrogaat True bypass...
werkt wel als een speer!

shakin
23 januari 2003, 22:52