PDA

View Full Version : Line6 DL4 vs. EH Deluxe Memory Man



Grandma_Placenta
4 juni 2002, 16:15
Ik ben van plan een delay pedaal aan te schaffen en ik hoorde dat deze 2 erg goed waren. Het enige wat mij een beetje afschrikt is dat de DL4 digitaal is. Ik ben namelijk het warme geluid van analoog gewend.
Daar tegenover staat dan wel dat de dl4 veeel veelzijdiger is. Ik zou de delay vooral gebruiken voor van die hele vage outer space dingen, veel noise maar ook voor de mooie psychedelic geluiden. Welke is volgens jullie het beste?

Lucky
5 juni 2002, 09:50
Ik heb geen ervaring met de line6. wel heb ik een Memory man. Ik ben er helemaal weg van....voor meer klassiek gebruik bij solo's een erg brede delay en als je weirde spacy sounds wilt...erg bruikbaar!

puvin
5 juni 2002, 16:55
naar het schijnt is het geen probleem voor je geluid dat die line6 digitaal is...

True bypass enzo

maar heb er zelf nog niet op gespeeld...

Grandma_Placenta
5 juni 2002, 17:24
hoe bedoel je, puvin?

Grooveyard21
6 juni 2002, 14:39
ik heb ervaring met beide pedalen. natuurlijk kan de line6 dl4 niet tippen aan de warmte van de memory man, ik hez ze a/b naast elkaar vergeleken ende memory man klinkt gewoon warmer en dieper, vetter noem het maar op.

maar de line6 dl4 heeft daarintegen zijn veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid (tap delay). mijn mening is dat de memory man het best is voor studio gebruik en de line6 dl4 voor op het podium.

Lucky
8 juni 2002, 22:25
dat klink aannemelijk groovy yard.

Inderdaad zoek je veelzijdigheid zonder dat je aan knopjes op de vloer moet prutsen...en vind je de warme sound wel mooi maar niet het belangrijkste...kijk dan verder

De effectloop van mijn tech21 is aan en uit te zetten via mijn footswitch....dat scheelt wel ...een soort surrogaat True bypass...
werkt wel als een speer!

shakin
23 januari 2003, 22:52
tja, ik heb een line6 dl4 en begin er zo langzamerhand behoorlijke hoofdpijn van te krijgen. In het begin vond ik het ding helemaal te gek maar al snel bleek dat ik er geen lekkere warme toon uit kon krijgen, weg met die digitale troep zou ik zo zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: shakin op 2003-01-23 22:55 ]</font>

Nielsje
25 januari 2003, 01:35
Ik denk dat als je misschien veel covers speelt, vooral van verschillende bands, dat dan de line 6 makkelijk zal zijn. Maar als je eigen met je eigen 'sound' speelt, en je houdt erg van vintage geluiden, dan moet je de EH nemen.. ik zou daar trouwens voor gaan.

maar probeer ze gewoon allebei uit, en laat je oren spreken..

groeten

Shay
25 januari 2003, 01:39
Op 2002-06-08 22:25, schreef Lucky:


De effectloop van mijn tech21 is aan en uit te zetten via mijn footswitch....dat scheelt wel ...een soort surrogaat True bypass...
werkt wel als een speer!



hey .. welke tech21 heb jij ?? trademark 60??

Grandma_Placenta
25 januari 2003, 09:51
Op 2003-01-25 01:35, schreef Nielsje:
Ik denk dat als je misschien veel covers speelt, vooral van verschillende bands, dat dan de line 6 makkelijk zal zijn. Maar als je eigen met je eigen 'sound' speelt, en je houdt erg van vintage geluiden, dan moet je de EH nemen.. ik zou daar trouwens voor gaan.

maar probeer ze gewoon allebei uit, en laat je oren spreken..

groeten


hallo mensen,

Ik heb inmiddels de line6 en hij bevalt me erg goed.

Moonchild
25 januari 2003, 14:43
wat kosten de twee eigenlijk?

vulvasonic
25 januari 2003, 22:51
Die Line6 heeft naar mijn idee, tenzij ik alles helemaal verkeerd heb begrepen, maar 4 sounds die je onder die schakelaartjes kunt stoppen.
Je hebt dus een overvloed aan mogelijkheden, maar je kunt er slechts 4 rechtstreeks aanspreken op een podium. Ik vind dat een misser (maar mischien heb ik het mis?).

sash
25 januari 2003, 23:10
Ik vind de Line6 (zoals alle andere pedalen van Line6) veel te dood en te digitaal klinken. De EHX Memory Man ben ik helemaal weg van. Echt super analoge delay en klinkt superwarm en strak, kopen dat ding!

Negative K3 fan
26 januari 2003, 00:31
Op 2003-01-25 23:10, schreef sash:
Ik vind de Line6 (zoals alle andere pedalen van Line6) veel te dood en te digitaal klinken. De EHX Memory Man ben ik helemaal weg van. Echt super analoge delay en klinkt superwarm en strak, kopen dat ding!


ben je wel een beetje laat mee, eddie heeft inmiddels al een dl4...

sash
26 januari 2003, 00:51
Oh ik zie nu pas hoe oud dit topic is :smile:

Negative K3 fan
26 januari 2003, 01:09
Op 2003-01-26 00:51, schreef sash:
Oh ik zie nu pas hoe oud dit topic is :smile:


Aan mij voor een eurootje of 50 :smile: hij heeft hem gvd voor zn verjaardag gekregen!

sash
26 januari 2003, 01:32
Kost dat ding nieuw?

Grandma_Placenta
26 januari 2003, 10:57
Op 2003-01-26 01:32, schreef sash:
Kost dat ding nieuw?


340€ ofzo geloof ik.
Ja ik had m gekocht puur voor de veelzijdigheid, want voor de warme, analoge delay heb ik al een echte analog delay. Deze gebruik ik meer voor loops, reverse delay, ufo sounds , etc. Maar om nou te zeggen dat hij dood klinkt, vind ik een beetje overdreven, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. IMO klinken die Boss delays pas echt dood.

sash
27 januari 2003, 19:34
Ja alle Boss pedalen klinken dood, behalve die modelling bakken, die gaan nog wel. Voor goeie toon moet je analoge pedalen hebben :grin:

vinni
31 januari 2003, 03:38
Ik heb zelf ook een DL4....
Wat ik hier lees klopt wel....handig op het podium maar niet zo warm...De memoryman wil ik nog wel eens proberen, evenals de Delayla van CM en die van T-rex...Kent iemand de Replica van T-rex?

Vinni

wimmeltje
31 januari 2003, 09:21
Nou, ik heb de DL4 van line6, Hij heeft 3 direct aanspreekbare presets. Je kan kiezen uit 16 effecten waarvan er al 18 door de fabrikant zijn voorgeprogrammeerd. die zeker goed klinken. ik heb ze zelf wat veranderd en ben er heel erg tevreden over. Ik heb hem alleen nog maar live gebruikt, dus ik kan niet zeggen hou hij in de studio klinkt. Maar live ben ik er erg tevreden over. Ik zal hem ook niet meer weg doen.

Harry
10 februari 2003, 17:18
kun je met de EH ook 'korte' echo maken? Ik zou hem dan ook voor rockabilly willen gebruiken, is ie daar geschikt voor?

Duane
10 februari 2003, 22:45
kijk even op http://www.ehx.com
Daar zijn allemaal geluidsfragmenten te downloaden van de Deluxe Memory Man.

Harry
11 februari 2003, 09:26
Op 2003-02-10 22:45, schreef Duane:
kijk even op http://www.ehx.com
Daar zijn allemaal geluidsfragmenten te downloaden van de Deluxe Memory Man.


dank je!