PDA

View Full Version : Scheurtje gezocht



Javaca
25 november 2004, 11:57
Ok ik geef het toe, ik vind het scheurgeluid van mijn epiphone studio 10 (zelfde als dean mean) kutversterker doorgelust op mijn emthree 60w 4x10 een erg lekker geluid.

Nadeel van die miniamp is dat hij erg onhandig is om mee te nemen en al helemaal niet voetschakelbaar is.

Nu ben ik dus op zoek naar een scheurpedaal wat bij dat geluid (tonepot half dicht gain op 7) het meest in de buurt komt.

VOORBEELDJE (http://home.planet.nl/%7Ecappe104/wild_thing.mp3)

Sander II
25 november 2004, 12:40
Daar zocht ik ook een tijdje naar.
Zo'n soort van transistorradio distortion.
Nou was ik laatst bij de feedback en daar probeerde ik de Rat II van Proco.
Als je daar het filter flink omhoog draait en de gain open gooit kom je heel dichtbij en verder dan die distortion.
kost geloof ik 65 euro.
en daarbij krijg je er ook nog andere bruikbare geluiden uit.

http://feedback.nl/pages/popup2.php?q=YnI9JmltPXJhdCZiZz1mZmZmZmYmc3o9MiZwb j04MC4wMCZwcj02OS4wMCZ2bj0wJm53PTAmYWI9MCZhcj1Qcm9 jbyZ0cD1SYXQrSUkmdHg9SGV0K29udmVydmFsc3RlK0RhdmlkK 0dpbG1vdXIrc2NoZXVyZ2VsdWlkK2tvbXQrdmFuK2RlK1JBVC4 rVm9sZ2Vucyt2ZWxlbitkZStiZXN0ZStkaXN0b3J0aW9uK29va XQlMjElMEQlMEEmZXg9MCZmcD1zZWFyY2g=

harrie-beton
25 november 2004, 13:48
ik kende een blues gitarist die prikte met een schroevendraaier gaten in zijn NIEUWE luidsprekers om een bepaalde sound te krijgen..

flubber flubber

Fuhgawz
25 november 2004, 18:05
Ik denk dat je toch wat meer in de richting van fuzz pedalen moet kijken voor zo'n geluid.

Antal
25 november 2004, 18:53
Probeer eens een Boss DS1. Die heeft stock ook zo'n soort van krasserig hoog. Dat is precies wat ik zo lelijk vind aan dat ding, maar dat is een ander verhaal :wink:

Dirk_Hendrik
26 november 2004, 09:51
Lees dit oudere topic nog eens door:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22571

birt
26 november 2004, 20:27
wel, als ik mijn rangemaster op de meest trebly stand zet... das een ,001 inputcap (de originele is ,005) dan krijg ik een behoorlijk vintage-radio geluid

schwalbe
27 november 2004, 00:35
Ik moet zeggen dat je versie van 'wild thing' een grote glimlach op mn gezicht toverde: doet me aan vroeger denken.
Een vriend van me had ook zo'n Emthree en ik vond dat voor transistor niet slecht klinken... ik zou hem denk ik oppeppen met zo'n buizen pre-amp-pedaal of een ampmodelingpedaal, want de meeste transistor-vervormers zijn toch gemaakt om voor een buizenamp te zetten. Ik ben zelf redelijk tevreden over m'n behringer x-vamp en ik vind de digitech RP-50 ook niet slecht klinken.

treblemaster
27 november 2004, 13:46
2 suggesties:

-danelectro daddy'o overdrive (door de 3 toonregel knoppen veel verschillende geluiden uit te halen). Erg ranzige overdrive/distortion. Mijn gitaargeluid komt aardig overeen met het geluid van jou sample (telecaster + daddy'o)

-Danelectro pastrami overdrive (mini-pedaal). Zit een beetje tussen een fuzz en overdrive in. Klinkt erg solid-state achtig. Echter alleen een volume en gain knop, dus iets minder veelzijdig (tenzij je genoeg knoppen op je versterker hebt zitten......;))

Javaca
27 november 2004, 18:26
Ik moet zeggen dat je versie van 'wild thing' een grote glimlach op mn gezicht toverde: doet me aan vroeger denken.
Een vriend van me had ook zo'n Emthree en ik vond dat voor transistor niet slecht klinken... ik zou hem denk ik oppeppen met zo'n buizen pre-amp-pedaal of een ampmodelingpedaal, want de meeste transistor-vervormers zijn toch gemaakt om voor een buizenamp te zetten. Ik ben zelf redelijk tevreden over m'n behringer x-vamp en ik vind de digitech RP-50 ook niet slecht klinken.

Thnx :)

Het is een oud mp3tje van toen ik nog maar een stuk of 4 akkoorden kon spelen, de drummer z'n drumstel een week had en de bassist maar wat aanklooide. :oops: (doen we nogsteeds maar nu met publiek erbij :wink: :oops: )

FLechdrop
1 december 2004, 22:41
Zoiets krijg je wel uit de RAT inderdaad, heb ik zelf ook.

Lacrymosa
2 december 2004, 09:46
Lees dit oudere topic nog eens door:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22571

ja, dat was echt een nuttig topic!!!