PDA

View Full Version : Peavey delta blues vs hot-rod deluxe



Gerben Bervoets
25 november 2004, 01:07
welke van de twee

-stijl alles behalve zware metal
-voor thuis en eventueel repetitie

de specs ken ik wel maar wat zouden julie voor gaan
de delta blues is 300 euro goedkoper

Lune-a-tic
25 november 2004, 08:43
Misschien moet je je de vraag stellen : Om te houden of later weer te verkopen ?

Epic
25 november 2004, 09:56
die Peavey heeft een 15" speaker die je normaal bijna alleen in basversterkers tegen komt, het hoog zal dus wel iets minder zijn dan die 12" die de Fender heeft.

daarnaast heeft de Peavey 4x EL84 buizen t.o.v. 2x 6L6 in de Fender. Ik ben niet een buizen expert, maar volgens mij blijven die 6L6's langer clean op hoger volume.

Qua features: die tremelo van de Peavey interesseerd me niet, verder zijn ze ongeveer gelijk. Alleen die extra boost functie van de Peavey kan wel handig zijn.

verder is mijn enige tip: gewoon luisteren! :roll:

marc_o
25 november 2004, 14:25
Ik heb ze beide getest en die Peavey is de Fender vet de baas. Ik denk dat de Delta Blues één van die erg onderschatte versterkers zijn.
Zeker qua overdrive maakt ie gehakt van bijna iedere Fender. Staat zeker ook op mijn ooit nog hebben lijstje.

Metoshade
25 november 2004, 14:29
En je komt die Delta Blues nog wel eens 2e hands tegen...

II
\/

marc_o
25 november 2004, 16:55
Wat ga jij dan kopen, waarde Rick?

Metoshade
25 november 2004, 23:30
Zit nog hard te twijfelen, maar ik denk dat ik wat cash ga genereren. De Orange RockerVerb 50 is me heel erg goed bevallen en nu mijn eigen buizentopje een defectje heeft, moet ik alles nog eens goed doordenken.

Daarnaast vind ik de VOX Tonelab ook erg goed klinken voor een Modelleer effect. De SE versie staat nog op mijn verlanglijstje. Ik wil iets waarmee ik in Groningen uit de voeten kan op mijn studeerkamer en iets waarmee ik oefensessie kan doorkomen in Zwolle. Als laatste punt zoek ik iets waarmee ik snel, makkelijk en stil opnames kan maken op de PC.

Ik heb erg genoten van de Delta Blues tijdens de tour en het gemak van zo een kleine buizenbak is enorm. Helaas ben ik nu nog student en heb ik niet zo veel geld. Ik moet dus een keuze maken.

Damn die RockerVerb!!! Ik wil helemaal geen GAS... :x

Gerben Bervoets
26 november 2004, 01:17
merci voor de reacties.

Ik ga die peavey zeker is van wat dichterbij bekijken dan.



Misschien moet je je de vraag stellen : Om te houden of later weer te verkopen ?

Dus ik zoek een goede basis tube amp, eigenlijk om te houden, één waar je bij je thuis kan oefenenen en wat jammen met maten.

marc_o
26 november 2004, 09:48
Zit nog hard te twijfelen, maar ik denk dat ik wat cash ga genereren. De Orange RockerVerb 50 is me heel erg goed bevallen en nu mijn eigen buizentopje een defectje heeft, moet ik alles nog eens goed doordenken.

Daarnaast vind ik de VOX Tonelab ook erg goed klinken voor een Modelleer effect. De SE versie staat nog op mijn verlanglijstje. Ik wil iets waarmee ik in Groningen uit de voeten kan op mijn studeerkamer en iets waarmee ik oefensessie kan doorkomen in Zwolle. Als laatste punt zoek ik iets waarmee ik snel, makkelijk en stil opnames kan maken op de PC.

Ik heb erg genoten van de Delta Blues tijdens de tour en het gemak van zo een kleine buizenbak is enorm. Helaas ben ik nu nog student en heb ik niet zo veel geld. Ik moet dus een keuze maken.

Damn die RockerVerb!!! Ik wil helemaal geen GAS... :x


Hee man, een vriend van me heeft die Orange gekocht, de 212 combovorm ervan. En hij weet niet zeker of ie 'm houdt, wanneer je er dus eentje wil hebben, kun je wellicht die van hem overnemen. Ik ben er zelf ook wel van onder de indruk trouwens.

Metoshade
26 november 2004, 10:22
:) Dat zou toch mooi zijn!!! We wachten maar geduldig af, de toon van die dingen is erg lekker, alleen de features komen te kort, maar daar heb ik een kundige amptech voor :)

I'll keep my fingers crossed

marc_o
26 november 2004, 12:18
Wat zou je eraan willen veranderen dan?
Hij is gewoon 2 kanaals, en als je een EQ in de loop zet heb je herrie genoeg lijkt me.
Het is niet een plug-and-play versterker eigenlijk. De toonregeling moet je ook niet bekijken, maar alleen met je oren kun je je geluid afstellen. meestal begin je met alles op ""12 uur"", maar dan ben je met de Orange al aan het verkeerde adres, je zult er bas uit moeten draaien, anders wordt het een brij. Heb er vrij lang mee geklooid, maar dan heb je ook een mooie karakterestieke sound, waar je best veel mee kan. Zit overigens ook een vette bak gain in.

Metoshade
26 november 2004, 13:08
Om maar even verder off-topic te blijven:

Inderdaar een schakelbare volumeboost na de pre-amp. Ik werk liever niet met EQ-pedalen in de loop, op een of andere reden klinkt dat toch anders ofzo. Een kleine mod zou via een footswitch diezelfde functie creeeren zodat je inderdaad 4 sounds op je gewone footswitch hebt zitten.

2 kanalen is voldoende en de sound vind ik erg lekker, vooral warm en rond. Veel versterkers met meer gain worden me te scherp in het hoog, ik hou meer van bulderen :) Ik gebruik ook niet veel gain, die Orange heeft eigenlijk alweer te veel, maar de gain blijft wel overeind op hogere standen.

Ik heb op hoge volumes niet veel last gehad met overtollige bassen, die konden door het open cabinet gewoon weg, met alles op 12 uur kon ik meer met de versterker dan met de Framus Dragon... Maargoed, ik had de gain dus ook niet echt over de helft, dat was echt voldoende.

Nu maar weer on-topic?

Peavey Delta-Blues: Lekker ding!!! Orange Rockerverb50: Lekkerder Ding!! (o, weer off-topic :oops: )

Gerben Bervoets
26 november 2004, 22:33
tja zo'n orange is echt wel mega.
Ze zijn ook prachtig afgewerkt en de kleur is onovertroffen
Opvallend maar toch klasse.

Wat kost zo'n combo eigenlijk. Ik veronderstel minstens 1200.

Metoshade
27 november 2004, 13:33
We hebben het nu dus over de RockerVerb 50 met 2 celestion v30's. Die kost bij Musik-produktiv 1650. Iets meer dus dan 1200, maar ik denk dat ie t wel waard is.