PDA

View Full Version : Luke's 1e lightsaber training: A/B/Y box gebouwd!



Speeddemon
25 november 2004, 00:33
En hij werkt volledig.

Speeddemon
25 november 2004, 00:33
3x liep ik tegen een onvolkomenheid aan... ik hoor Barend denken "grounding...grounding..." en ja idd, OBarend-Wan Kenobits. :lol:

1) Ik gebruik geisoleerde jacks. Behuizing moest ook apart geground worden nu (minder brom)
2) m'n battery-snap werkte niet en met adapter wel; ik de connecties testen, vervolgens input jack (stereo) vervangen door een stereo Switchcraft, vervolgens battery-snap zelf doormeten, lag 't ook nie aan.

Hmm, op 't distortion kanaal bromt ie wel, clean amper. Clean volume omhoog, ja hoor, brom. Geen brom als ik de 9v eruit trek, maar ja, dan werken de LEDs niet. Heej...wacht eens even. Battery-snap werkt nie (en hangt met + aan 9V adapter jack) en ZONDER 9V bromt ie niet....
adapterjack - pool apart geaard en
HALLELUJAH!
Alle (lichte) brom totaal weg en de battery-snap doet 't!

Dus, vanaf heden (want dit was een beetje een experiment) is de A/B/Y ook een vaste optie in 't Hot Wire Audio assortiment. :)

(dit was een grote behuizing, 1590DD (19x12cm) met naast ABY ook een Tuner Mute. Tuner mute heeft witte LED, A=rose, B=blauw, en Both (oftewel Y) heeft een UV/Paarse. Op een rijtje (rose, paars, blauw) is dat erg mooi om te zien.

Advies voor Quink-achtige figuren: NIET TE LANG DIRECT IN ZO'N LED KIJKEN! :razz:

BramVersteeg
25 november 2004, 09:45
Klinkt alsof je experiment geslaagd is Remco.
Heb je foto's van de A/B/Y box? En wat mag ie gaan kosten?
En neem je hem ook mee naar Leiden?
Grz. Bram

Quink
25 november 2004, 10:26
Dus, vanaf heden (want dit was een beetje een experiment) is de A/B/Y ook een vaste optie in 't Hot Wire Audio assortiment. :)

Cool! Wat gaat dat kosten?
Edit: zie net dat Bram deze vraag al lang gesteld heeft.


Advies voor Quink-achtige figuren: NIET TE LANG DIRECT IN ZO'N LED KIJKEN! :razz:

Ja, spot maar met andermans ongelukken! Mmm, toch maar eens bij loooper gaan kijken. :razz: Mmm, the dark side it is strong it is, yes, mmm.


http://www.respect-your-levis.com/littlewisdom/images/gallery/scap_yoda_02.jpg

Speeddemon
25 november 2004, 13:47
Kosten: 55 euro (in 1590BB behuizing) onbewerkt.

Maar deze, zoals ie nu gebouwd is kwam op 79,50 (1590DD behuizing is 2,5 x zo duur als een BB, + batterijoptie+ Tuner Mute, + LED).

't is weliswaar een experiment, maar wel voor een klant.
Maar misschien dat ik 'm mee kan nemen, anders i.i.g. foto's maken.

marc_o
25 november 2004, 15:35
Je belt die klant gewoon dat ie volgende week maandag klaar is....kun je 'm zondag meenemen...

dude of hazard
25 november 2004, 17:36
ook als de klant een beetje in het forum meeleest? ;)

maarrem, je neemt em maar mee hoor. ik heb er geen haast bij.

michiel

marc_o
25 november 2004, 17:54
Dan juist, want dan begrijp je de dilemma's waar onze waarde Speeddemon mee kampt.
Nou, je hoort het Remco, inpakken dat ding.

Speeddemon
25 november 2004, 18:10
Nou, Michiel is er nog niet uit of ie geverfd moet worden of niet, en als dat wel moet, zou ie sowieso niet maandag klaar zijn.

Hoe dan ook, dat LED verloop (A=rose, Both=UV/Paars, B=Blauw en Tuner=Wit) is ERRUG pimpin'!

http://vmu.mtv.com/shared/media/news/images/s/Snoop_Dogg/sq-snoop-undercover-funk-pimp-hat-holly.jpg

8-) :D

BLOK182
25 november 2004, 19:05
Hmm, cool te horen dat het gelukt is met je ABY, zoiets kan ik ook wel gebruiken :wink:

dude of hazard
25 november 2004, 21:01
Hoe dan ook, dat LED verloop (A=rose, Both=UV/Paars, B=Blauw en Tuner=Wit) is ERRUG pimpin'!


8-) :D

en daar doen we het voor haha :D

Diedo
25 november 2004, 21:52
hartstikke leuk dat je dat allemaal in elkaar knutselt, maar ik vind dat er nou wel weer genoeg gespamd is...

Speeddemon
25 november 2004, 23:12
hartstikke leuk dat je dat allemaal in elkaar knutselt, maar ik vind dat er nou wel weer genoeg gespamd is...
Dude, ik verkoop hier niet eens wat!

Als je m'n oudere berichten leest, zou je weten dat ik nogal opzag tegen het A/B/Y gebeuren, en ik wil m'n blijdschap tonen dat ie werkt.

Sjezus man, negatief gezeik. :-?

Diedo
25 november 2004, 23:59
rustig zeg...
ik vind het hartstikke leuk dat je die dingen maakt en verpatst aan medeforummers; zonder meer.

ik stoor me er alleen aan dat er al na een paar posts wordt gepraat over prijzen en klanten... vind ik jammer. daarvoor was dit ook niet bedoeld

ga vooral door met knutselen! :)

Speeddemon
26 november 2004, 00:06
ik stoor me er alleen aan dat er al na een paar posts wordt gepraat over prijzen en klanten... vind ik jammer. daarvoor was dit ook niet bedoeld

ga vooral door met knutselen! :)
dan moet je mij niet op aanspreken, maar
a) de mensen die vragen wat zo'n ding zou kosten en
b) de klanten. :roll:

BramVersteeg
26 november 2004, 00:09
rustig zeg...
ik vind het hartstikke leuk dat je die dingen maakt en verpatst aan medeforummers; zonder meer.

ik stoor me er alleen aan dat er al na een paar posts wordt gepraat over prijzen en klanten... vind ik jammer. daarvoor was dit ook niet bedoeld

ga vooral door met knutselen! :)

Zoals hij al aangaf vertelde hij alleen over het bouwen van zijn A/B/Y box. Er zijn al geruime tijd mensen die bij hem vragen of hij zoiets kan maken. Het is logisch dat ze naar de prijs vragen. Ik zou het eerder customer-service noemen dan spam :P .

Mitch
26 november 2004, 00:10
Als je een A/B box gaat aanbieden voor 120E ga ik je bestraffend toespreken, maar tot die tijd: ga je gang :D

Trouwens, kijk je wel uit dat straks je biologische vader van wie je dat dat -ie dood was niet je hand eraf slaat ???????!!!?!?

http://instagiber.net/smiliesdotcom/contrib/owen/vader1.gif

Antal
26 november 2004, 02:54
hartstikke leuk dat je dat allemaal in elkaar knutselt, maar ik vind dat er nou wel weer genoeg gespamd is...

Dit vind ik dus niet. Het gaat over zelfbouw. Dit is geen verkooptopic. Het ding is al verkocht.

Speeddemon
26 november 2004, 18:01
hartstikke leuk dat je dat allemaal in elkaar knutselt, maar ik vind dat er nou wel weer genoeg gespamd is...

Dit vind ik dus niet. Het gaat over zelfbouw. Dit is geen verkooptopic. Het ding is al verkocht.
dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen.

Ik bedoel, anders zou Diedo ook maar eens moeten gaat mutsen tegen Aad (delay, TS EQ, switcher), Dirk_Hendrik (tube od), Daniël_San (fuzz), etc...

Dit was gewoon een mededeling; ik heb niet in de eerste post gezegd:
hee jongens, ik maak nu aby boxjes voor x euro! Koop ze!

Pas nadat 2(!) mensen naar de prijs vroegen reageerde ik daarop.

Diedo
26 november 2004, 18:52
als ik het nu nog een keer lees zie ik inderdaad dat mijn conlcusie wat voorbarig was.
alles is weer koek en ei :???:


:)

Robbert
26 november 2004, 21:50
Nu alles weer koek en ei is.. ga je ook zo'n bakkie kopen?

:D

Quink
26 november 2004, 22:06
Nu alles weer koek en ei is.. ga je ook zo'n bakkie kopen?

:D

Zal waarschijnlijk ook van de prijs afhangen of hij er een wil. Wat kosten ze ook al weer??




(Rent hard weg en duikt achter bankstel, met kussen om achter te verstoppen)

:-D :-D

Diedo
26 november 2004, 22:35
WAAR BEN JE?!?!?!?!

http://members.lycos.nl/alibi/brln/images/previews/preview116.jpg

Quink
26 november 2004, 22:57
:-D :-D :-D

Speeddemon
27 november 2004, 18:26
http://community.webshots.com/album/201131688SKEmrO/1

Onderaan staan o.a. foto's van de A/B/Y box en wat andere nieuwe pedalen, zoals de 2 A/B boxjes en een custom order A/B In+TB box.

Quink
27 november 2004, 18:47
Grr, vuile GAS-veroorzaker!! http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif


Nee, mooi, ziet er weer goed uit. Zo'n A/B/Y geval wil ik nog hebben. 't is dat het een dure maand is, en ik al teveel heb uitgegeven, anders...

BLOK182
27 november 2004, 21:11
Die aby-box is idd gaaf EN interessant voor mij, zoiets zoek ik. Ik laat je wel wat horen als ik geld heb!

Speeddemon
27 november 2004, 21:19
Die aby-box is idd gaaf EN interessant voor mij, zoiets zoek ik. Ik laat je wel wat horen als ik geld heb!
Normaal gaat ie wel in een 1590BB behuizing, maar omdat
a) hier een tuner out bij zat en er 3 schakelaars in moesten ipv 2
b) de klant liever een ruimere bak had

was ie nu in een 1590DD behuizing gegaan.

Btw, voor de technici onder ons; omdat je signaal dus hard gesplit wordt, loop je tegen impedantieproblemen aan wanneer 'both' wordt gebruikt.
Behalve zelf een buffer inbouwen, zijn er andere opties om het lichte hoog-verlies in 'both' mode tegen te gaan?
Zodra hier ook maar 1 gebufferd pedaaltje (Boss, Ibanez) voor staat, is 't al geen probleem meer, maar voor de mensen die direct hun gitaar in een ABY prikken....

H.Manback
27 november 2004, 21:43
Uhm, een buffer inbouwen is toch niet zo lastig (of ik heb een te simpel idee van een buffer in m'n hoofd)?

Maar ik denk dat je toch bent overgeleverd aan de pedalen die zijn aangesloten. Je hebt nu eenmaal geen invloed op de ingangsimpedantie van de aangesloten pedalen, en als er dus een pedaal aan de ene uitgang hangt met een lage ingangsimpedantie, dan zakt het signaal voor de andere uitgang in. Ik weet lang maar dan ook lang niet alles van electronica, maar ik denk dat je toch niet ontkomt aan een buffer voor elke uitgang.

Ik neem aan dat je geen buffer wil vanwege stroomverbruik hiervan?

BLOK182
27 november 2004, 21:43
Kan je als klant ook de behuizing kiezen? Want ik hou ook eigenlijk wel van een ruime behuizing, en een tuner out zou ook niet gek zijn :wink:

Speeddemon
27 november 2004, 22:54
Kan je als klant ook de behuizing kiezen? Want ik hou ook eigenlijk wel van een ruime behuizing, en een tuner out zou ook niet gek zijn :wink:
Tuurlijk, dan zou het dus net zoiets worden als de A/B/Y+Tuner op de foto.

Maar je snapt dat A/B/Y in een 1590BB een ander prijskaartje heeft dan een A/B/Y+Tuner out in een 1590DD. :wink:

Speeddemon
27 november 2004, 22:56
bump

BLOK182
27 november 2004, 22:59
Kan je als klant ook de behuizing kiezen? Want ik hou ook eigenlijk wel van een ruime behuizing, en een tuner out zou ook niet gek zijn :wink:
Tuurlijk, dan zou het dus net zoiets worden als de A/B/Y+Tuner op de foto.

Maar je snapt dat A/B/Y in een 1590BB een ander prijskaartje heeft dan een A/B/Y+Tuner out in een 1590DD. :wink:
Dat uiteraard :wink:

Dirk_Hendrik
27 november 2004, 23:12
bump
vanuit het perspectief van mod:

Een bump na 2 (twee!!) minuten?????? :o WTF??

robzilla
28 november 2004, 00:01
bump
vanuit het perspectief van mod:

Een bump na 2 (twee!!) minuten?????? :o WTF??

Hij dacht dat die op HC was ;)

Mitch
28 november 2004, 01:01
:D

Een PB gaat sneller waarschijnlijk !

Speeddemon
28 november 2004, 01:12
bump
vanuit het perspectief van mod:

Een bump na 2 (twee!!) minuten?????? :o WTF??
als mod zou je toch tegen het probleem moeten aangelopen zijn dat als je de 30ste post hier post (of 15e, of 45e) en hij weer die foutmelding geeft, dat je post zelfs met meerdere malen vernieuwen NIET verschijnt.

Die bump was puur om de post ervoor zichtbaar te maken op de nieuwe pagina.

EN WANNEER WORDT DIE GODDAMN FILTH RIDDEN GITAARNET SERVER NOU EENS GEFIXED?!!!

Het lijkt wel fietsendiefstal in Nederland; een narigheid waarmee je maar moet leren leven. :evil: :evil: :x