PDA

View Full Version : Les paul te klein?



woutB
24 november 2004, 20:57
Buiten het feit dat het er niet uitziet (als of ik m'n gitaar in de Bart Smit gekocht heb) speelt de les paul zittend niet zo fijn dan m'n Sheraton. Ik heb de neiging om heel erg in elkaar te gaan zitten. Hebben andere iets grotere mensen daar ook last van?

Ik zoek eigenlijk een Les Paul met iets grotere afmetingen of een "solid"es 335 model :)

bert k
24 november 2004, 21:35
:???: Ik ben 2 meter lang en in verhouding breed. Geen probleem.

AART
24 november 2004, 21:37
Fletcher van pennywise had hetzelfde probleem en hij heeft nu een extra grote ibanez rg 420.
maar bij gibson zal de custom shop wel wat duurder zijn dan die van ibanez.

Neals
24 november 2004, 22:12
Ik ken het probleem ook wel een beetje, vooral LP's lijken op speelgoed in mijn handen.... tis jammer want ik vind het erg geile gitaren op zich :(

Neals
24 november 2004, 22:12
Ik ken het probleem ook wel een beetje, vooral LP's lijken op speelgoed in mijn handen.... tis jammer want ik vind het erg geile gitaren op zich :(

Mr.Bluesbreaker
24 november 2004, 22:26
Sja, daarom speel ik ook meer op mijn LP dan op mijn strat, die strat is gewoon in verhouding te groot voor mijn kabouterlijf, de LP past verhoudingsgewijs echt perfect. :wink: Nee ok, tuurlijk niet daarom, maar mensen die boven de 1 meter 90 of iets dergelijks zitten, daar zal een LP (studio-zonder binding) vooral klein bij lijken.

Chris Wolstenholme
24 november 2004, 22:30
onze gitarist ziet er ook altijd alsof hij een speelgoed gitaartje heeft ( lange vent, les paul dingetje )

geen pan :-(

Negative K3 fan
24 november 2004, 22:44
aan de ene kant heeft het wel wat, kwa uiterlijk. Kwa gewicht wil je hem denk ik niet veel groter hebben :D maar ik ken het probleem wel een beetje.

BramVersteeg
24 november 2004, 22:57
ik ben 1,90 en heb hier geen problemen mee hoor.

Mr.Bluesbreaker
24 november 2004, 23:25
Nee ok het is ook geen probleem, maar verhoudingsgewijs zou in het geval van lange mensen een grotere body misschien iets beter staan, het is ook maar net hoe boeiend je dit vind, mij interesseert het geen ene ruk.

Oja offtopic, gelukkig heb ik geen 1400 euro ter beschikking op dit moment, voor mijn eigen veiligheid :wink: :oops:

woutB
25 november 2004, 01:06
Het probleem is niet cosmetisch (klein beetje dan) Als ik zittend speel is de Sheraton veel comfortabeler

BramVersteeg
25 november 2004, 08:40
Oja offtopic, gelukkig heb ik geen 1400 euro ter beschikking op dit moment, voor mijn eigen veiligheid :wink: :oops:

Ik hoor niks meer van die verkoper. Als ik over een paar dagen nog niks heb gehoord gaat ie weer uit de verkoop.

michielv
25 november 2004, 09:07
Het probleem is niet cosmetisch (klein beetje dan) Als ik zittend speel is de Sheraton veel comfortabeler

Ted Nugent heeft een tijdje op een solid body versie van zijn trade-mark Gibson Birdland hollowbody gespeeld. Dit beviel hem echter niet zo omdat dat ding echt loeizwaar was. Ik ben bang dat een grotere Les Paul (wat dat in feite was) ook bijzonder zwaar en lomp gaat worden. Tenzij je weer een semi-hollow body ervan gaat maken maar ja, dan kun je net zo goed op je Sheraton blijven spelen.

Heb je al eens naar een Robberts Jan Akkerman gekeken? Misschien komt dat in de buurt.

PeteRS
25 november 2004, 12:33
Of purschuim in je Sheraton spuiten.... :-D :-?

bert k
25 november 2004, 13:00
[Heb je al eens naar een Robberts Jan Akkerman gekeken? Misschien komt dat in de buurt.
Er staat er een op marktplaats. http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/34370.htm

V!N
26 november 2004, 03:16
Mijn "grote" vriend Charles met zijn Lester. ;)

http://www.lilypix.com/photos/data/c51ce410c124a10e0db5e4b97fc2af39/2140_p29493.jpg

Mr.Bluesbreaker
26 november 2004, 12:57
http://www.flattyres.nl/vredenburg4.jpg

zo zie je maar weer, bij mij is ie al bijna te groot. :roll: :oops:

Lenweë Míriel
26 november 2004, 14:13
ik ben zelf ook niet nzo groot dus bij mij gaat het prima
zou niets anders meer willen denk

woutB
26 november 2004, 17:16
http://www.flattyres.nl/vredenburg4.jpg

zo zie je maar weer, bij mij is ie al bijna te groot. :roll: :oops:

Nee joh, is precies goed zo.

Die 2e mag wel een maatje groter.

BramVersteeg
26 november 2004, 17:17
zou niets anders meer willen denk

Dat zal niet aan de maten van de gitaar liggen denk ik :-D

THW
26 november 2004, 19:32
Buckethead heb toch ook een custom lespaul die groter is?
Lijkt me wel loeizwaar trouwens

Jax
26 november 2004, 19:45
Mijn "grote" vriend Charles met zijn Lester.

shit man, dat is wel erg extreem contrast!

woutB
27 november 2004, 03:26
Buckethead heb toch ook een custom lespaul die groter is?
Lijkt me wel loeizwaar trouwens
yep.
maar der kunnen toch wel wat gewicht besparende ruimtes in gefreesd zijn?

THW
27 november 2004, 10:53
Buckethead heb toch ook een custom lespaul die groter is?
Lijkt me wel loeizwaar trouwens
yep.
maar der kunnen toch wel wat gewicht besparende ruimtes in gefreesd zijn?
dat kan ook natuurlijk, maar dat gaat natuurlijk ook wel weer ten koste van het geluid

Mr.Bluesbreaker
27 november 2004, 12:07
Ach, hoe meer lengte, hoe meer verdraagzaamheid tegenover meer gewicht toch? Dan moeten die lange lui maar niet zo zeuren hoor :wink:
Die hebben ook nog eens meer lengte om het gewicht te verspreiden, ofzo.

Shaggy
27 november 2004, 13:41
Buiten het feit dat het er niet uitziet (als of ik m'n gitaar in de Bart Smit gekocht heb) speelt de les paul zittend niet zo fijn dan m'n Sheraton. Ik heb de neiging om heel erg in elkaar te gaan zitten. Hebben andere iets grotere mensen daar ook last van?

Ik zoek eigenlijk een Les Paul met iets grotere afmetingen of een "solid"es 335 model :)

Ik speelde vorig jaar op een gibson ebony (een luxe versie) en het viel me ook op dat als je die op je schoot neemt dat ie klein lijkt .. maar dat ie zo fijn speelde maakte dat weer goed :)

anders kun je nog altijd proberen om em op de klassieke manier op je schoot te nemen

V!N
27 november 2004, 14:57
Buckethead heb toch ook een custom lespaul die groter is?
Lijkt me wel loeizwaar trouwens
yep.
maar der kunnen toch wel wat gewicht besparende ruimtes in gefreesd zijn?
dat kan ook natuurlijk, maar dat gaat natuurlijk ook wel weer ten koste van het geluid

Daar gaan we weer hoor .. ELKE Les Paul vanaf de tweede helft van de jaren '80 heeft dit (met uitzondering van de meeste Historic re-issues).

Dus zeur niet over hoe dit "slecht" kan zijn als je het nooit hebt kunnen vergelijken.