PDA

View Full Version : gibson sonex



nickbongers
24 november 2004, 20:50
een vriend van me heeft onlangs een gibson sonex van zijn oom gekregen. ik perfecte staat enzo, maar omdat hij geen gitaar kan spelen, en er ook niets van af weet, weet hij niet of het wat waard is. nu heb ik er ook nog nooit van gehoort, en hoopte dat jullie me iets meer kunnen vertellen.

ik dacht zelf dat het een budget gitaar van gibson was om de telecaster te overtreffen.. niet gelukt denk ik zo? aangezien nu de gitaarwinkels niet volhangen met sonex ipv telecaster. mja, is het brandhout of niet? (ik d8 nl van wel)

fred dons
24 november 2004, 21:09
brandhout is niet het goede woord, de sonex bodies werden van een soort van mdf gemaakt :D

op zich zijn het wel leuke gitaartjes maar het was zeker niet het hoogtepunt van 100 jaar gibson, toen ze uitkwamen waren ze de goedkoopste gibsons op de markt en dat is niet veranderd, en inderdaad geen doorslaand succes

John P
24 november 2004, 23:10
Als ik me het goed kan herinneren, is de body van kunststof! De gitaar is zeker twintig jaar oud en dit model is nooit een succes geworden. Een probeerseltje van Gibson, dat nooit een vervolg heeft gehad i.v.m. gebrek aan verkoopresultaten. Misschien wel een collectors item..

nickbongers
24 november 2004, 23:27
en hoe zou ik dat evt zien?

bert k
24 november 2004, 23:28
Probeer Google... Tientallen hits.

ED BOB
25 november 2004, 19:36
Grappig dat dit onderwerp een keer op dit forum wordt aangehaald.
Ik heb heel vroeger namelijk ook een gibson sonex 180 deluxe gehad. Een van mijn eerste gitaren.
Idd is de body van een soort kunststof.
Deze gitaar werd vroeger ook wel ´Poor Mans Les Paul´ genoemd.

Ondanks dat het geen geweldige gitaar was/is, heb ik wel spijt dat ik 'm ooit heb ingeruild. Ze worden al een tijdje niet meer gemaakt en wie weet, wordt het daardoor ooit wel een collectors-item.