PDA

View Full Version : marshall jcm 800



headbang
24 november 2004, 18:53
ik heb hier een jcm 800 50watt lead combo staan nog met celestion g12/75 speakers
heeft dit iets van waarde ik heb die gekregen? maar er mankeren wat knopjes aan en als deze geen waarde heeft laat ik hem niet maken en aangezien de jack van de footswitch kapot is kan ik niet naar het overdrive kanaal is dit wat goed?
alvast bedankt

Baker
24 november 2004, 19:36
Mwoa,

JCm 800, das al een oudje jongen,
je kunt hem laten maken, maar ja, dat kost een paar cent he....
issie eigelijk niet waard...

weet je wat, ik koop wel vaker oude zooi op,
je mag hem wel verkopen aan mij!

50 Euro?



:-D :-D

AART
24 november 2004, 19:44
400 of 450 euro mag ie opbrengen.

als ie heel is he...

pikasso
25 november 2004, 09:03
Mwoa,

JCm 800, das al een oudje jongen,
je kunt hem laten maken, maar ja, dat kost een paar cent he....
issie eigelijk niet waard...

weet je wat, ik koop wel vaker oude zooi op,
je mag hem wel verkopen aan mij!

50 Euro?



:-D :-D

Ik zou er zo 51 euro voor geven
:-D

IndiepoprockJesse
25 november 2004, 12:18
ik bied 52!! :-D



haha, ach, idd 400 a 450 is een goede prijs 2e hands.. verder vind ik het wel vette versterkers hoor.. lekker scheuren :D

Jesse//

jeroen rommens
25 november 2004, 12:47
ik bied 53

headbang
25 november 2004, 15:56
is de scheur dan goed ? kan je mij iets geven waaraan ik moet denken van groepen ofzo ? hij moet wel nog gereviseerd worden dusja kweet niet goed hoe hij klinkt...

charlie45
25 november 2004, 16:33
als je een jcm800 een goeie onderhoudsbeurt geeft is het een versterker die een leven lang meegaat.. het is gewoon een pure recht toe rechtaan rocksound.

uit de meeste komt alleen niet direct een vette scheur, daarvoor moet je een pedaaltje gebruiken. dat is niet erg, want dat klinkt juist goed.

gewoon op (laten) knappen dus dat ding, door een goeie versterkerdokter. dan heb je een mega versterker

pikasso
25 november 2004, 16:46
je ziet ook wel aan de reacties dat het een topbak is.

guhlenn
26 november 2004, 10:40
gezien je hjnick zou ik zeggen laat hem meteen aanpassen doro de gene die hem gaat oplappen. Vaak is dat in een moeiet neit zo heel veel duurder. extra gain stage er bij en die jcm800 scheurd je hoofd eraf.

guhlenn
26 november 2004, 10:40
gezien je nick zou ik zeggen laat hem meteen aanpassen doro de gene die hem gaat oplappen. Vaak is dat in een moeiet neit zo heel veel duurder. extra gain stage er bij en die jcm800 scheurd je hoofd eraf.

headbang
26 november 2004, 15:32
ha en wat houd dit in een andere gain stage? ik heb men scheurmateriaal anders wel hoor, een combotje is wat klein eigenlijk kspeel altijd over 4*12...

ssj3goku
26 november 2004, 19:06
Ja ik wil ook nog wel wat vragen over de JCM800. Anders moet ik een nieuw topic openen en zo kan het toch ook? ;)

Ik heb een JCM800 gezien voor een leuk prijsje (ja stuk lager dan 450) en ik heb erop gespeeld, en vond de distorsion wel aardig, maar hij kan nog wel iets bruter vind ik. Voor rock is ie zeker wel geschikt. Maar nu de vragen:

1.Als ik de toneknop van mijn gitaar voluit zet (dus zo bright mogelijk) dan krijg je een rare tikgeluid wanneer ik een snaar aansla. Wat is er aan de hand?

2.Wat voor pedaal zou ik dan het beste kunnen gebruiken voor een vette distorsion? Ik wil namelijk wel mijn GT3 inruilen voor die JCM800, maar dan heb ik weer geen effecten. Is dat dan de moeite waard? Ik wil hem namelijk voor opname en live gebruiken.

3. Wat houdt dat extra gain ingang oid in? Kan ik dan ook schakelen tussen kanalen, want ik kan dat niet met deze. Er zit geen footcontroller oid bij, je moet alles met de hand doen.

Bedankt voor de moeite :)

BramVersteeg
26 november 2004, 19:52
Damn! een GT-3 voor een JCM 800! Ik zou het wel weten......... :zz:

ssj3goku
26 november 2004, 20:04
Ja ruilen dus :P Maar ik las net hier op het forum, dat als ik er een tubescreamer oid ervoor gooi dat ik dan een vette scheur krijg (nee niet in mijn broek :P) Dus doen lijkt me :D Maar wie kan mijn andere vragen beantwoorden?

Ow bij de weg, het betreft hier een 4010 JCM800. Het heeft 1 kanaal en 2 ingangen (high en low). Dat is toch niet slecht neem ik aan?

NeeraDJ
26 november 2004, 21:36
Nee niet slecht. Hangt ervanaf welke Tubescreamer je hebt en wat voor overdrive je zoekt.

Die high en low ingangen staan vooral voor de oversturing, je hebt meer oversturing bij de high ingang en de low ingang geeft je een cleaner geluid. Ik denk dat die dingen moeten compenseren voor 2 kanalen (cheaper?).

Offtopic: Coole Arcadekast!

ssj3goku
27 november 2004, 01:58
Dankje :) Ja ik zag een paar mensen hier zeggen dat de 1 kanaals versie beter is en de anderen zeggen weer dat de 2 kanaals versie beter is... Ik vind het wel best, maar ik wil graag weten waarom er zo'n vreemde tikgeluid uit die versterker komt als ik de tone knop op mijn gitaar op 100% zet :-? Bij 70% hoor ik geen tik, maar dan is ie niet echt lekker vind ik.

Oh en btw, ik wil graag een vette distorsion die strak en een beetje vol klinkt. Tussen jaren 80 metal en moderne metal in zeg maar...

Mark S
27 november 2004, 02:26
Oh en btw, ik wil graag een vette distorsion die strak en een beetje vol klinkt. Tussen jaren 80 metal en moderne metal in zeg maar...


Boss SD-1: ik heb het zelf nooit geprobeerd maar volgens de kenners is dat HET pedaal om een 800 op z'n donder te geven wordt o.a. gebruikt door Zakk 'captain caveman' Wilde: niet de minste van het genre. Bijkomend voordeel is dat de SD-1 ook erg betaalbaar is, je hebt al een gebruikte voor een eurootje of 30-40 (nieuw: €59)

pikasso
27 november 2004, 09:44
Beetje afhankelijk wat je wilt
Als je een vette scheur wilt idd tubescreamer ervoor. Een chorusje oid en je hebt een perfecte rock/metal combi

ssj3goku
27 november 2004, 12:07
Ik zal al die pedalen wel even proberen. Maar kan iemand me ook vertellen waarom ik dat tikgeluid hoor wanneer de toneknop van m'n gitaar volledig open staat? Is er dan een buis kapot ofzo?

josh.vandenberg
27 november 2004, 17:43
dat tik geluiod is of je horloge of je pacemaker,waarschijnlijk

Neals
28 november 2004, 20:46
De echt brute scheur komt uit een JCM900

ssj3goku
28 november 2004, 22:48
Maar ik kan geen gt3 inruilen voor een JCM900. En ik heb al die schema's van de JCM800 en 900 bekeken... ze zijn eigenlijk heel simpel. Ik zou ze zelf kunnen bouwen :) Ik moet alleen weten waar ik buizen kan kopen. Als iemand een tip heeft, komt hier binnenkort een "Volg het bouwprocess van een JCMx00 kloon" :D

doncker
28 november 2004, 23:41
jcm900 zijn echt slecht naar mijn mening. Veel te schel.

guhlenn
29 november 2004, 10:47
Die NEals,

heb jij eentje die TOEAVLLIG wel goed klinkt dan?

LOL

Anyway, een extra gian stage is gewoon een extra buisje (een extra laag distortion zeg maar...), vergt wat kunde dus laat het door de erkend reparateur doen. Dino Cazares (fear factory) heeft nooit geklaagd!

Neals
29 november 2004, 12:41
ik speel zelf in een punkband, en vind dat schelle geluid voor het doel echt perfect.

guhlenn
29 november 2004, 12:42
't was ook maar een geintje. to each his own right?

ssj3goku
29 november 2004, 17:07
guhlenn, ervaring met elektronica heb ik wel ;) Heb je m'n arcadekast gezien? Daar zit anders ook redelijk wat elektronica in (die ik zelf heb gebouwd). Dus dat is het probleem niet :P

Weet iemand waar ik goedkoop buizen vandaan haal? 6550 en 12ax7 buisjes die in de JCM800 zitten bedoel ik dus...

yhcmarc
29 november 2004, 18:01
www.drtube.nl

Ik gebruik zelf ook een jcm800 (2210) met een tubescreamer (TS 9) ervoor, klinkt super

birt
29 november 2004, 19:00
www.tubetown.de happy buildin' :D

ssj3goku
29 november 2004, 19:19
Muahahaha... dat wordt heel erg leuk :D Een eigen JCM800 bouwen :D En ik heb net een project voor school dat ik een product moet bouwen (zoals bij de arcadekast) en hey... we gaan geen wentelteefjes bakken, maar zoals elke metalbeer een versterker bouwen :D

Trouwens, die buizen van tube-town zijn erg goedkoop. Komt dat omdat het eigenmerk (cheap?) is? Want zo'n powertube kost ook geen drol terwijl hij van andere merken zo'n 50-60 euro is...

Negative K3 fan
29 november 2004, 20:36
ze hebben daar meerdere merken hoor

en ik zou eigenlijk geen jcm800 bouwen als zelfbouw iets, zou veel leuker zijn om iets lijpers te maken! er is zoveel te vinden enzo, en je eigen creativiteit natuurlijk.

birt
29 november 2004, 22:12
ze hebben daar meerdere merken hoor

en ik zou eigenlijk geen jcm800 bouwen als zelfbouw iets, zou veel leuker zijn om iets lijpers te maken! er is zoveel te vinden enzo, en je eigen creativiteit natuurlijk.

jcm 800 eindtrap met soldano slo-100 preamp? 8-)

dejohan
29 november 2004, 22:21
Trouwens, die buizen van tube-town zijn erg goedkoop. Komt dat omdat het eigenmerk (cheap?) is? Want zo'n powertube kost ook geen drol terwijl hij van andere merken zo'n 50-60 euro is...

Ook de andere merken zijn redelijk goedkoop daar.
Ik denk dat ie zo goedkoop is omdat hij vooral via het internet werkt, waar veel prijzenjagers zijn (logisch), zodat zijn omzet heel hoog is (=hij heeft een lage prijs maar hij verkoopt heel veel).

Een lokaal gitaarshopje vraagt veel meer voor z'n buizen, omdat hij minder klanten heeft, en omdat veel van klanten zowiezo betalen wat het shopje vraagt. Hij verkoopt dus weinig, maar heeft een hoge prijs.

Lang leve internet en free trade.

ssj3goku
29 november 2004, 22:43
ze hebben daar meerdere merken hoor

en ik zou eigenlijk geen jcm800 bouwen als zelfbouw iets, zou veel leuker zijn om iets lijpers te maken! er is zoveel te vinden enzo, en je eigen creativiteit natuurlijk.

jcm 800 eindtrap met soldano slo-100 preamp? 8-)

U vraagt, wij bouwen 8-)



Trouwens, die buizen van tube-town zijn erg goedkoop. Komt dat omdat het eigenmerk (cheap?) is? Want zo'n powertube kost ook geen drol terwijl hij van andere merken zo'n 50-60 euro is...

Ook de andere merken zijn redelijk goedkoop daar.
Ik denk dat ie zo goedkoop is omdat hij vooral via het internet werkt, waar veel prijzenjagers zijn (logisch), zodat zijn omzet heel hoog is (=hij heeft een lage prijs maar hij verkoopt heel veel).

Een lokaal gitaarshopje vraagt veel meer voor z'n buizen, omdat hij minder klanten heeft, en omdat veel van klanten zowiezo betalen wat het shopje vraagt. Hij verkoopt dus weinig, maar heeft een hoge prijs.

Lang leve internet en free trade.

Tja, ik weet natuurlijk niet wat duur en goedkoop is, want ik heb nooit met buizen gewerkt. Maar daar wil ik wel wat mee doen. Op internet staat op de AX84 site de highoctane amp. Die wil eerst gaan bouwen om wat ervaring op te doen (bovendien vind ik hem best goed klinken, beter dan m'n gt3 :P)... Misschien open ik wel een custom shop :D

droomt verder...

Negative K3 fan
29 november 2004, 22:43
ze hebben daar meerdere merken hoor

en ik zou eigenlijk geen jcm800 bouwen als zelfbouw iets, zou veel leuker zijn om iets lijpers te maken! er is zoveel te vinden enzo, en je eigen creativiteit natuurlijk.

jcm 800 eindtrap met soldano slo-100 preamp? 8-)

bijvoorbeeld, of een uitgebreidere jcm800 eindtrap met keuze tussen buizen/solid state gelijkrichter, met keuze tussen fixed of kathode bias, keuze triode/pentode, keuze buizen uitschakelen, presence, deep, etc. etc. misschien zelfs wel een post phase invertor cut knop zoals op vox versterkers.

en daarbij een soldano slo preamp, of een bogner xtc pre amp, of een soort hi octane pre amp, of weet ik veel wat!!!!11

ssj3goku
29 november 2004, 22:52
ze hebben daar meerdere merken hoor

en ik zou eigenlijk geen jcm800 bouwen als zelfbouw iets, zou veel leuker zijn om iets lijpers te maken! er is zoveel te vinden enzo, en je eigen creativiteit natuurlijk.

jcm 800 eindtrap met soldano slo-100 preamp? 8-)

bijvoorbeeld, of een uitgebreidere jcm800 eindtrap met keuze tussen buizen/solid state gelijkrichter, met keuze tussen fixed of kathode bias, keuze triode/pentode, keuze buizen uitschakelen, presence, deep, etc. etc. misschien zelfs wel een post phase invertor cut knop zoals op vox versterkers.

en daarbij een soldano slo preamp, of een bogner xtc pre amp, of een soort hi octane pre amp, of weet ik veel wat!!!!11

Jep de highoctane ga ik eerst proberen voordat ik verder ga met moeilijkere dingen. Uiteindelijk kan ik dan de ultieme versterker voor mij bouwen. Want naapen is saai, en dit is dan wel iets van jezelf :)

istari
30 november 2004, 00:13
ik gebruik een jcm 800 2203 100W head, in combinatie met een TS808 (tubescreamer), en ik moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben

AART
30 november 2004, 12:21
SL-X is de gulden middeweg..

8-)

PeteRS
30 november 2004, 12:35
SL-X is de gulden middeweg..

8-)

Je bedoelt het schelle van een 900 en de beperkingen van een 800?

:razz:

Guinness
30 november 2004, 13:16
Welke beperkingen van de jcm800 als ik zo vrij mag zijn?

ssj3goku
30 november 2004, 13:18
http://www.tone-lizard.com/Ultimate_JCM800.htm

Ik denk dat daar wel de beperkingen staan, maar ja ik vind het zo ook wel een vette amp :D

Negative K3 fan
30 november 2004, 14:59
ik weet niet hoe simpel die hi octane is, voor een eerste keer zit er best wel wat geklooi bij en door al die potmeters wordt het ook al gauw een spaggeti binnen in.

ik zit te denken om ook een iets ingewikkelder schema te maken, maar ik wil niet te veel pot meters voorop, dus ik ga denk ik de bas en mid intern maken en de treble een weidere/wijdere (gvd ik ben dom is het nou met lange of korte ij/ei?) sweep voorop bouwen met alleen een gain pot verder, master volumes zijn toch kut :D

Negative K3 fan
30 november 2004, 15:01
ik weet niet hoe simpel die hi octane is, voor een eerste keer zit er best wel wat geklooi bij en door al die potmeters wordt het ook al gauw een spaggeti binnen in.

ik zit te denken om ook een iets ingewikkelder schema te maken, maar ik wil niet te veel pot meters voorop, dus ik ga denk ik de bas en mid intern maken en de treble een weidere/wijdere (gvd ik ben dom is het nou met lange of korte ij/ei?) sweep voorop bouwen met alleen een gain pot verder, master volumes zijn toch kut :D

ssj3goku
30 november 2004, 21:58
ik weet niet hoe simpel die hi octane is, voor een eerste keer zit er best wel wat geklooi bij en door al die potmeters wordt het ook al gauw een spaggeti binnen in.

ik zit te denken om ook een iets ingewikkelder schema te maken, maar ik wil niet te veel pot meters voorop, dus ik ga denk ik de bas en mid intern maken en de treble een wijdere (:D) sweep voorop bouwen met alleen een gain pot verder, master volumes zijn toch kut :D

Check deze site even... http://www.silvatone.bravepages.com/

En dan projects -> high octane -> drawings en dan voornamelijk wiring diagram

Er staat precies hoe je dat ding moet bouwen, hoe je het moet aansluiten, de schema's en alles. Als je kan solderen, dan kan je dit wel bouwen hoor. Zo moeilijk is ie niet ;) Veel succes iig!

Agent_Smith
1 december 2004, 22:59
Die NEals,

heb jij eentje die TOEAVLLIG wel goed klinkt dan?



Kwestie van goed met de knoppen omgaan en vooral goede speakers.

Neals
2 december 2004, 00:51
Of juist gaan kloten met een kut EQ-setting, klinkt zelfs een recto slecht!

PeteRS
2 december 2004, 12:44
Welke beperkingen van de jcm800 als ik zo vrij mag zijn?

In het geval van de 2203 (de meest bejubelde jcm800) 1 kanaal, geen FX loop (volgens mij zit ie wel in de reissue) geen reverb.

Thijssie
2 december 2004, 12:51
Welke beperkingen van de jcm800 als ik zo vrij mag zijn?

In het geval van de 2203 (de meest bejubelde jcm800) 1 kanaal, geen FX loop (volgens mij zit ie wel in de reissue) geen reverb.

Huhhh???

Dat zijn geen beperkingen, dat zijn juist features!!!! :D :razz:

Guinness
4 december 2004, 00:42
Yeah, thijssie you are my man :-D

hadv
4 december 2004, 21:09
Welke beperkingen van de jcm800 als ik zo vrij mag zijn?

In het geval van de 2203 (de meest bejubelde jcm800) 1 kanaal, geen FX loop (volgens mij zit ie wel in de reissue) geen reverb.

Huhhh???

Dat zijn geen beperkingen, dat zijn juist features!!!! :D :razz:

weer zo'n lolbroek die, wat een ander als beperking noemt, als feature betitelt

andy
4 december 2004, 21:37
SL-X is de gulden middeweg..

8-)

We weten nou wel dat je vreselijk geilt op je aanwinst. :-D