PDA

View Full Version : Delay



ateng
24 november 2004, 18:22
Hai,

ik ben van plan om een delay te kopen maar weet nog niet welke. Wat ik eerst wil weten is of je een delay het beste in een loop moet plaatsen of kan het ook voor de ingang van je versterker. En als het geen probleem is om een delay voor de ingang te plaatsen, welke pedaal met 'tap' funktie zouden jullie me aanraden. 8-)

Swan
24 november 2004, 18:53
in de loop klinkt ie t best

Antal
24 november 2004, 19:22
Ateng, gebruik even de zoekfunctie. Er is al heel veel over delays geschreven.

Speeddemon
24 november 2004, 20:11
En als het geen probleem is om een delay voor de ingang te plaatsen, welke pedaal met 'tap' funktie zouden jullie me aanraden. 8-)
Tap functie staat los van hoe die klinkt vóór de amp of in de loop.

Hoe dan ook, ik kan je van harte de Line 6 Echo Park aanraden.
tap functie, overtuigende analoge klank, superveel opties, en hardstikke stevig. nieuw 139 euro.

(goedkoper en leuk: Ibanez DE7, geen tapfunctie, nieuw 79 euro)
Verder Boss DD-20 (250 euro).

P****Fred
24 november 2004, 21:03
ik heb een boss DD5 icm een FS5U voor de tap

klinkt idd beste in de loop

Speeddemon
24 november 2004, 23:36
ik heb een boss DD5 icm een FS5U voor de tap

klinkt idd beste in de loop
DD5 'kan' leuk zijn, met een Hi Cut mod.
Maar eh, Echo Park is volgens mij goedkoper, steviger en kan gewoon meer.

Blijepanda
24 november 2004, 23:50
Ik heb een DD-6, daar ben ik tevreden mee :)

ateng
25 november 2004, 00:14
En als het geen probleem is om een delay voor de ingang te plaatsen, welke pedaal met 'tap' funktie zouden jullie me aanraden. 8-)
Tap functie staat los van hoe die klinkt vóór de amp of in de loop.

Hoe dan ook, ik kan je van harte de Line 6 Echo Park aanraden.
tap functie, overtuigende analoge klank, superveel opties, en hardstikke stevig. nieuw 139 euro.

(goedkoper en leuk: Ibanez DE7, geen tapfunctie, nieuw 79 euro)
Verder Boss DD-20 (250 euro).

:-? Ik weet dat TAP los staat van hoe een delay klinkt en ik vraag ook alleen maar welke delaypedaal heel goed is (met tapfunktie).
Maar dan weet ik nog steeds niet of het mogelijk is om een delay voor een versterker te plaatsen want ik lees alleen maar dat het beste is om in een loop te plaatsen en niet dat het niet voor een versterker geplaats kan worden. Ik heb mijn pedaaltjes in een flightcase en wil als het kan een delay er ook in hebben. Maar als een delay niet voor een versterker kan heeft het geen zin om een pedaal met TAP in een flightcase te hebben.

ateng
25 november 2004, 00:14
En als het geen probleem is om een delay voor de ingang te plaatsen, welke pedaal met 'tap' funktie zouden jullie me aanraden. 8-)
Tap functie staat los van hoe die klinkt vóór de amp of in de loop.

Hoe dan ook, ik kan je van harte de Line 6 Echo Park aanraden.
tap functie, overtuigende analoge klank, superveel opties, en hardstikke stevig. nieuw 139 euro.

(goedkoper en leuk: Ibanez DE7, geen tapfunctie, nieuw 79 euro)
Verder Boss DD-20 (250 euro).

:-? Ik weet dat TAP los staat van hoe een delay klinkt en ik vraag ook alleen maar welke delaypedaal heel goed is (met tapfunktie).
Maar dan weet ik nog steeds niet of het mogelijk is om een delay voor een versterker te plaatsen want ik lees alleen maar dat het beste is om in een loop te plaatsen en niet dat het niet voor een versterker geplaats kan worden. Ik heb mijn pedaaltjes in een flightcase en wil als het kan een delay er ook in hebben. Maar als een delay niet voor een versterker kan heeft het geen zin om een pedaal met TAP in een flightcase te hebben.

Speeddemon
25 november 2004, 00:51
paar dingetjes hier:

omdat ie LETTERLIJK voor je amp staat, wil nog niet zeggen dat ie niet in de loop kan!

Je zult dan gewoon 2 kabels extra van en naar je flightcase moeten laten lopen.

Punt 2: je kan een delay best voor je amp zetten, als je al je distortion uit een pedaal (wat voor de delay staat) haalt.

Delays houden er niet van om een clean signaal te voeden aan een distortionbak, dat is het enige.

FonZZo
25 november 2004, 08:10
Ik heb een Ibanez DE7 en die bevalt me zeer goed (is helaas zonder tap functie maar wel goedkoop)
Ik woon ook in Hoogeveen dus als je hem een tijdje wil proberen kom je hem maar halen.

Lucky
25 november 2004, 08:21
Een delay kan ook wel voor distortion....
maar het is dan goodbye fijne "cleane" vervormde strakke spacey leadtones....and hello psychedelic, disonante, freaky fuzzy delay....

2e plaat van Funkedelic staat zo'n solo met de delay er voor....
totaly weird maar wel kicke op zich.


maar inderdaad....in de loop (of voor dirt pedalen) is over het algemeen gewenst