PDA

View Full Version : Hoe versterk ik acoustisch Live?



VHsologitarist
24 november 2004, 01:17
Beste mensen,


Samen met mn broer treden we op (tot nu toe werd er altijd voor ons alles gedaan, p.a. enzo).
Nu willen we zelf een microfoon halen, maar wat voor soort microfoon raden jullie ons aan??? (voor een klassieke gitaar) Eentje die niet snel piept (feedback) en 1tje met een mooie natuurgetrouwe toon.

fer

Harald
29 november 2004, 21:41
Je zou eens moeten kijken wat Erik Vaarzon Morel gebruikt. Microfoontje wordt op zijn gitaar geclipt. Met name toen ik hem met 5 Great Guitars zag had hij een erg goed geluid.

Jan Kuipers Alhambra met element klonk bij dat concert trouwens ook erg goed. Die hebben standaard modellen met versterking erin. Is misschien toch ook een idee.

Met een element in je gitaar of mic. die aan je gitaar vast zit kun je in ieder geval ook bewegen. Met een microfoon die op een statief staat kun je dat maar beter niet doen.

Ron4ld
30 november 2004, 22:23
hey , ik heb ook welleens een de vraag gesteld aan een kennis die in de techniek en muziek zit en hij raade mij aan een condensator mic te gebruiken..ik heb ze toen zien staan voor rond de 80 euro. Ik heb het nog niet aangeschaft maar mischien zou je daar eens naar kunnen vragen en kunnen de verkopers je daar meer over vertellen.

Groetjes,

Ronald

bert k
1 december 2004, 00:22
Het nadeel van een losse microfoon (op een standaard) is dat iedere beweging een ander geuid oplevert.
Kijk ook eens hier: www.samusic.com is een Amerikaanse site met veel info over versterking van acoustische gitaren.

Javaca
1 december 2004, 00:57
Ik gebruik er meestal een dasspeldmicrofoontje voor.
Werkt ook goed icm een zender.

Lord Abortion
1 december 2004, 08:08
hey , ik heb ook welleens een de vraag gesteld aan een kennis die in de techniek en muziek zit en hij raade mij aan een condensator mic te gebruiken..ik heb ze toen zien staan voor rond de 80 euro. Ik heb het nog niet aangeschaft maar mischien zou je daar eens naar kunnen vragen en kunnen de verkopers je daar meer over vertellen.

Groetjes,

Ronald
Je moet daar wel mee oppassen. Als je er één voor live-gebruik nodig hebt; kies je best iets met een niet al te groot bereik. Want ik heb al veel gehoord van mensen die ook een thuisstudio hebben, dat zelfs stille achtergrondgeluiden van de PC of ventilators op de opname staan. Dus voor live-gebruik moet je oppassen.

Ron4ld
1 december 2004, 10:54
ok :)