PDA

View Full Version : Argh ! Geen Silverchair op Lowlands :-(



sweet
4 juni 2002, 13:30
Bad news ...

Ik las op de site van Silverchair dat ze alle optredens van de komende maanden hebben afgezegd, omdat zanger Daniel Johns één of andere vage bloedziekte heeft opgelopen. Vind ik behoorlijk klote, want nu is Lowlands helemaal niet meer de moeite waard (vind ik althans) ...

Noctiis
4 juni 2002, 13:51
toch jammer, had Silverchair graag eens live willen zien :sad:
Nouja, gelukkig nog genoeg leuks voor mij

flippodestroyer
4 juni 2002, 14:47
Nou, ik heb ze twee of drie jaar geleden ook gezien op Lowlands, maar ik was er nou niet bepaald van onder de indruk. Als je de muziek ontzettend goed vind, kan ik me voorstellen dat je die band graag wilt zien, maar volgens mij brengen ze live echt niets extra’s. Er gaat totaal geen kracht of energie vanuit, en ook de communicatie met het publiek is minimaal. Geen onbelangrijke dingen allemaal vind ik. Ik ben toen ook maar snel naar PitchShifter gelopen.
Maar er komen dit jaar nog genoeg andere leuke bandjes optreden op Lowlands.

sleep_to_saturate
4 juni 2002, 15:35
Ik heb ze 3 keer live gezien. Elke keer werd het slechter.
Pinkpop waren ze echt super. (hadden ze ook nog allemaal lang haar :grin: )
maar daarna in de 013 en op Lowlands was het echt jus met peren. Ik verwacht niet dat het nu veel beter wordt, ze zijn de dynamiek ergens kwijtgeraakt toen ze hun haren afknipte ofzo. :sad:

Noctiis
4 juni 2002, 16:00
eh... ZOU worden, want ze komen niet :wink:

Grandma_Placenta
4 juni 2002, 16:16
FUCK!

Dila
4 juni 2002, 19:09
jammerrrr!!! ik ga er dan wel niet heen, maar het is toch jammer.

dirkw83
4 juni 2002, 19:14
damn. Bloedziekte? Maak ik me nog het drukst om de toekomst.

sweet
5 juni 2002, 13:00
http://www.chairpage.com voor meer informatie ...
Maar de ziekte is niet dodelijk ofzo, maar Daniel is wel een paar maanden gedeeltelijk verlamt, dus gitaarspelen kan hij vergeten ...

L4A
5 juni 2002, 18:02
Geen bloedziekte dus (gelukkig voor hem) maar zoals dat heet reactieve artritis. Artritis is letterlijk 'gewoon' een gewrichtsontsteking, en je kan je voorstellen dat dat voor iemand die gitaarspeelt behoorlijk invaliderend is.

L4A
5 juni 2002, 18:07
Overigens zitten die (steriele) ontstekingen bij hem wel in meerdere gewrichten, en zijn ontstaan naar aanleiding van een infectie elders in zijn lichaam. Het heeft waarschijnlijk te maken met een 'overreagerend' afweersysteem.

Tot zover deze klinische les :wink:

dirkw83
5 juni 2002, 19:08
1 positief punt: als Daniel 'back in town is', heeft hij weer lekker veel spul om over te schrijven --> hence wij kunnen weer uit ons dak gaan. Nou ja de liefhebbers zoals ik dan he :grin:

Dila
5 juni 2002, 19:57
wel zielig trouwens voor daniel... dat arme jongetje heeft altijd wat... hij kijkt ook altijd zo schattig zielig :razz:

sweet
6 juni 2002, 19:44
haha ja ... Hij heeft anorexia gehad, is zo'n beetje overal allergisch voor, is een vegetariër, nu dit dus weer ... Maar het blijft voor inspiratie zorgen in zijn nummers. Maar ik zat te denken ... Misschien wordt het album ná Diorama ook weer heel erg black en droevig omdat hij nu weer nare ervaringen heeft opgedaan en dat zou ik wel beter vinden ... Lang leve de depressieve liedjes !!!

dirkw83
6 juni 2002, 20:38
mmm, tja, met ingang van Neon Ballroom vind ik silverchair gewoon helemaal top. Cemetery gaf al blijk van hun kwaliteiten, laten we eerlijk zijn.

L4A
6 juni 2002, 21:17
Op 2002-06-06 19:44, schreef sweet:
haha ja ... Hij heeft anorexia gehad, is zo'n beetje overal allergisch voor, is een vegetariër, nu dit dus weer ... .....


Haha, :wink:

sweet
6 juni 2002, 21:28
Nou het komt je gezondheid niet ten goede denk ik. Maar natuurlijk hoort vegetariër zijn niet echt in het rijtje thuis. Sorry :smile:

sweet
6 juni 2002, 21:30
Op 2002-06-05 18:02, schreef L4A:
Geen bloedziekte dus (gelukkig voor hem) maar zoals dat heet reactieve artritis. Artritis is letterlijk 'gewoon' een gewrichtsontsteking, en je kan je voorstellen dat dat voor iemand die gitaarspeelt behoorlijk invaliderend is.


Ja stom he. Op TMF las ik 'bloedziekte', toen heb ik deze post gepost en daarna ben ik naar de site geweest en daar stond inderdaad iets anders ...

L4A
7 juni 2002, 13:36
Geeft maar weer aan hoe betrouwbaar de info van TMF is he :wink:

Neals
9 juli 2002, 21:05
kvon silverchair eigenlijks af gaan takelen sinds neon ballroom

frogstomp is het vetste.

stinkhippie
9 juli 2002, 21:52
lowlands is zowiezo geen flikker meer an, en silverchair is ook nog eens klote

Thomasvv
9 juli 2002, 23:01
Zeg Stinkhippie, waarom moet je altijd overal commentaar op hebben? Dat is toch nergens goed voor?!?!

Markie
10 juli 2002, 09:05
Ja, vind ik ook.

Kritiek is OK, niet iedereen hoeft het overal mee eens te zijn. Maar bij Stinkhippie krijg ik het idee dat hij gewoon aandacht wil door de zaken af te kraken.

Dit zal ook wel weer tot een uitbarsting leiden, zucht

stinkhippie
10 juli 2002, 10:59
laatste keer lowlands dat lowlands leuk was was in 98 jaar daarop was al klote en 2000 was helemaal geen flikker an.
Sfeer is zolangzamerhand helemaal weg en nu lopen en alleen nog maar opgefokte japie king korn kinderen rond.
En silverchair, doe normaal zeg,wat een meidenband zeg!

Noctiis
10 juli 2002, 11:01
sfeer kan je zo goed of slecht maken als je zelf wilt hoor!

brookhuis4
15 juli 2002, 01:53
Silverchair=Kinderpret
klote nirvana kloon......

funlovinme
17 augustus 2002, 16:35
Silverchair kicks ass. Ook op Diorama (ik had 'm al in maart, Limited Edition, heeft hier lekker niemand :razz:). Daniel Johns is een van de meest getalenteerde artiesten die ik ken, en heeft een van de mooiste zangstemmen. En ze zijn helemaal geen Nirvana clone meer. Ik heb ze 2 keer live gezien, 013 en Lowlands 1999. Allebei cool.
Van Silverchair ben je een trouwe fan of je bent er geen, zo is dat nou eenmaal. En van welke bands houdt Stinkhippie? Dan kunnen wij die collectief gaan afzeiken.

savecracker85
17 augustus 2002, 17:08
silverchair roeleert idd........maar het laatste album diorama vindt ik weer wat minder .....al die liedjes zijn echt vol gepropt met de verkeerde geluidseffecten... al die strijkorkesten, violen etc vink dan weer wat minder ...... maar ik heb n paar live beelden gedownload waar ze n paar van die nummers spelen, en dan zonder die extra zooi ....maar gewoon drumms, bass en gitaar... en dan klinkt t gelijk n stuk beter

Ibanez_grx70_Dennie
17 augustus 2002, 19:32
jammer Silverchair is de beste band uit australie they rullllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll l