PDA

View Full Version : [Gert-Jan] zomaar een schemaatje uitgewerkt



Gert-Jan
23 november 2004, 21:26
Soms heb je weleens een melodietje in je knar wat je dan grof op de HD recorder knalt. Dit is er zo een. Niet zo zeer een thema, het ging meer om de begeleiding.


http://www.gjvanwijk.nl/jat1.mp3

Luc-O
23 november 2004, 22:39
Gaaaf! Wat een sound! Echt heel lekker. Beetje Knopfler meets Satriani, gaaf hoor. Had wel wat langer mogen duren van mij, die akoestische had nog even terug mogen komen.

bluegate
24 november 2004, 10:26
Mooi geluid.
Ik vind wel de accoustische het mooiste klinken.
Dat klinkt echt als een klok :cool:

Stratman70
24 november 2004, 10:27
Mooi geluid ook. Ik vind het ook een origineel en mooi stuk. heb je dat met een backingtrack of samples ofzo opgenomen?

Van mij had het ook wat langer mogen duren.

Gert-Jan
24 november 2004, 11:18
Heren,

Bedankt voor de replies :listen:

Ik heb de backing zelf gemaakt in fruity Loops (FX, bass en drums) en een deel (wat accoordjes) ingespeeld met een Korg X5. De rest is gitaarwerk. Het was eigenlijk bedoeld om er een zang-track voor de band van te maken maar ik kwam er niet verder mee. Als iemand ideeen heeft......

Shaggy
24 november 2004, 11:22
Heel erg gaaf .. die clean vind ik erg mooi en de beat vind ik erg goed klinken, op die crash na maar dat ligt aan fruityloop. Welke versie heb je btw??

oh ja, de accenten op 2:17 zijn uit de maat

greetzz

Gert-Jan
24 november 2004, 11:47
Heel erg gaaf .. die clean vind ik erg mooi en de beat vind ik erg goed klinken, op die crash na maar dat ligt aan fruityloop. Welke versie heb je btw??

oh ja, de accenten op 2:17 zijn uit de maat

greetzz


Ha ha, dat klopt (of eigenlijk niet dus :( )

Ik werk met Studio versie 4.1

c.hultermans
24 november 2004, 12:58
klinkt lekker hoor!! Dat cleane stuk doet me denken aan Larry Carlton...... (das een compliment iig)
Ik zou ik t vervolg vd song die strakke breaks die telkens terugkomen weglaten, dat haalt de vaart uit de song..... Of 1 keer gebruiken aan t eind ofzo.

Prima geluid ook btw

Grtz,

Conrad

Gert-Jan
24 november 2004, 13:43
Hey Conrad,

Bedankt voor je post 8-)

Larry carlton vind ik een te gekke gitarist........ :cool:

GJ

spanky_franky
24 november 2004, 15:20
vind het ook wel satchy.. beetje zoals mind storm..

heel vet iig! om niet te zeggen het beste wat ik van je heb gehoord tot nu toe! :)

Shakeel
25 november 2004, 01:11
Hey GJ,

Gaaf gedaan man. Ik vind jouw sound altijd zo mooi en hoe die ''lange'' tonen die je aanhoudt zat net weer naar je opname van de megajam 2004 te luisteren prachtig gewoon.

adios

Bosch
25 november 2004, 22:03
Relaxed!

Dit is echt G-J.

Goede opbouw; lekkere toon.

In het begin had ik even zoiets van "huh"?, maar al snel hoor ik weer de G-J timing, notenkeuze en viberato. Lekker met die powerchordjes 8-) .

Einde is ook koel met die delay.

Geweldig(g)enoten

Rgrdz,

Wouter