PDA

View Full Version : Wat als ik alle snaren eraf haal



RedBuell
23 november 2004, 21:06
:???:

RedBuell
23 november 2004, 21:10
Ik heb een Ibanez RG 770 van 13 jaar oud met een Floyd Rose Tremelo.
Hij is bordeaux rood en dat begint me behoorlijk te irriteren, het liefst zou ik een ander kleurtje erop spuiten mischien met als thema Buell X1. Ik wil dan dus de zelfde kleur als mijn motor Red Snap. Met een witte racing stripe en dan een sticker liest onder de lak van Buell American Motorcycle.

Maar wat gebeurt er nu eigenlijk als ik alle snaren eraf haal, ik heb vroeger namelijk weleens gehoord van mijn gitaarleraar dat je nooit alle snaren tegelijk eraf mag halen.

Het liefst haal ik alles uitelkaar spuit ik alles en laat ik het door een technicus weer in elkaar zetten zodat hij gelijk goed is efgesteld.

Wormaap
23 november 2004, 21:15
Als je alle snaren eraf haalt zal je tremoloblok naar achteren de gitaar in klappen. Het best haal je een heel deel van de spanning van je snaren af, en haal je dan in je gitaar de veren van het blok los en dan kun je heel het blok er zo afhalen :)

RedBuell
23 november 2004, 21:20
foutje bedankt

ozzy
23 november 2004, 21:32
Dit is het voorbeeld een beetje.....


http://www.saintjohn.nbcc.nb.ca/Marriott/x1/Presgrave.jpg

Dit volg ik niet helemaal :???:

michielv
23 november 2004, 21:36
Zeker weten doe ik het niet maar ik gok erop dat de gitaar de kleuren van het windscherm moet krijgen?

ozzy
23 november 2004, 21:41
Mmm, zou kunnen idd.

RedBuell
23 november 2004, 22:10
Hij moet die kleur rood worden en het is niet erg goed te zien maar die racing stripe loopt over het voorspatbord via het flyscreen over de tank.

Dat wil ik ook over de body van mijn Ibanez ( de hardware is toch al rood ) ik wil dezelfde kleur rood en het logo moet erook op komen.

Swan
23 november 2004, 22:13
heb je enigzins ervaring met spuiten?

bert k
23 november 2004, 22:15
Wow, rij jij op zo'n ding rond? Cool... Maar idd alle snaren los, dan valt je trem naar achteren. Het blok balanceert op twee messen, er is geen vaste verbinding. Gewoon eens proberen, het wijst zichzelf.

RedBuell
23 november 2004, 22:31
Ja die van mij is heeft alleen die race stripe niet en is inmiddels wat afgeslankt overbodig pakstic eraf en heeft nu goed zicht op het blok.

Spuiten zal het probleem niet zijn, een collega kan redelijk spuiten en een maat van mij werkt in het lab bij Akzo coating en kan dus wel aan goeie verf komen (hoop ik).

Is er nog iets over de verf te zeggen? zal bijvoorbeeld de sustain afhangen van de soort verf of aantal lagen die gebruikt worden ?

ijff
23 november 2004, 22:49
In principe voldoet autolak prima. Zijn voldoende sites op internet te vinden waar e.e.a. is uitgelegd.
Het komt vooral neer op veel lagen en veel schuren met heeeeeel fijn schuurpapier.
Wat ik me kan herinneren (heb me er eenmaal aangewaagd)
- grond verf
- glad schuren (schuurpapier 800)
- min. 3 lagen verf
- min. 3 lagen lak.
- (nat) schuren met 800, 1000, 2000
- poetsen met car polish

maar goed.. dan is de finish ook gladder een een babykont en kan je hem gebruiken als spiegel.. :-D