PDA

View Full Version : Hulp bij uitzoeken strat(achtige).



SilverFoo
23 november 2004, 20:16
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik heb altijd op een epi gespeeld en die heb ik laatst verpatst omdat ik graag eens fender wou gaan proberen. Nu heb ik echter het probleem dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Mijn stijlen zijn nogal divers (van hendrix tot nirvana, van smashing pumpkins tot foo fighters). Een voorwaarde is in ieder geval dat de gitaar een lekkere sustain moet hebben. Ik keek al uit naar een strat met humbucker (HSS) maar die schijnen er 2de hands niet zoveel te zijn.

Een jaguar lijkt me echter ook te gek, maar vooral dat single coil gebeuren maakt me wat achterdochtig. Sommige mensen zeggen dat je er absoluut geen sustain uitkrijgt.

Nogmaals: wie kan me goede adviezen geven of wie heeft een soortgelijke situatie gehad. Ook andere merken (tokai, fenandes oid) mogen genoemd worden uiteraard. Budget: rond €400 (ben arm, en student....).

green_day
23 november 2004, 20:38
Ik kan je van harte een fender mex fatstrat aanraden. Voor 400 euro moet je er 2ehands echt wel een kunnen vinden. Ik heb er zelf ook een. De stockpickups heb ik er een hele tijd geleden uitgeflikkerd, dus daar kan ik niet te veel over zeggen. Maar de afwerking en speelbaarheid is zeer goed. Over die single coils, ik heb nog redelijk veel sustain al is die humbucker overduidelijk een stuk heftiger. Ik zou hem in ieder geval eens uitproberen!

succes

Morpheus
23 november 2004, 20:38
hey,
ik heb zelf ook wel s op fenders gespeeld, en ik was zelf niet echt blij met die gitaren.....weinig sustain, geen lekker geluid (vond ik)....ga zo maar door....

veel meer te spreken ben ik over ibanez...ik weet niet waar je woont, maar ik heb bij rockpalace in den haag een heel mooie ibanez gezien (dom dom...ben t serienummer vergeten....) maar die past precies in je budget (geloof ik...) iets minder dan 600 euro...maar wel met 2 hums/1 single (kan je mooi wisselen, mocht je dat willen) en 24 frets...

imo lekker veelzijdig...

en oh ja, een floyd rose erop.....(volgens mij geen licensed, maar t echte ding..)

en anders kan je natuurlijk ook op de site van ibanez koekeloeren (ook strat achtige gitaren)

of wil je echt FENDER??

Morpheus
23 november 2004, 20:38
hey,
ik heb zelf ook wel s op fenders gespeeld, en ik was zelf niet echt blij met die gitaren.....weinig sustain, geen lekker geluid (vond ik)....ga zo maar door....

veel meer te spreken ben ik over ibanez...ik weet niet waar je woont, maar ik heb bij rockpalace in den haag een heel mooie ibanez gezien (dom dom...ben t serienummer vergeten....) maar die past precies in je budget (geloof ik...) iets minder dan 600 euro...maar wel met 2 hums/1 single (kan je mooi wisselen, mocht je dat willen) en 24 frets...

imo lekker veelzijdig...

en oh ja, een floyd rose erop.....(volgens mij geen licensed, maar t echte ding..)

en anders kan je natuurlijk ook op de site van ibanez koekeloeren (ook strat achtige gitaren)

of wil je echt FENDER??