PDA

View Full Version : Jan Akkerman op Variax Acoustic



vettavillenl
23 november 2004, 18:43
tijdens de MILE beurs

klein videotje

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Buzz
24 november 2004, 10:03
goeie gitarist!
maar wat een kut-geluid, zeg!!!

bert k
24 november 2004, 10:18
Ja, inderdaad. Nou is het opgenomen met een camera microfoontje, maar echt mooi klinkt het niet.

Picker
24 november 2004, 13:35
Ik heb laatst ook op zo'n Variax geval gespeeld en het geluid is ook met een goede versterker niet om aan te horen. Het ging me door merg en been, welke van de 32409857 presets ik ook koos.

Speelgoed!

bert k
24 november 2004, 14:37
Das een duidelijke mening :D Ik heb wel eens op een electrische variax gespeeld, en die viel me helemaal niet tegen.
Nou vind ik wel dat je de variax moet beoordelen als een uitversterkte akoestische gitaar, maar dan nog moet hij mooi klinken.

Harald
25 november 2004, 09:01
Akkerman klinkt inderdaad beter (en misschien wel akoestischer) op zijn Gibson L5, maar goed, daar zit ook een klein prijsverschil. Speelt toch heerlijk slag, die man.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze zo'n lelijk model gitaar ervoor ontwerpen. Die cutaway is nou niet bepaald mooi. En als het idee is om te laten zien dat het een vernieuwende gitaar is, kan dat ook mooi. Denk maar aan de Adamas bovenbladen. Totaal anders dan wat daarvoor gedaan is, maar prachtig uiterlijk. En er zijn ook nu genoeg bouwers die leuke ideeen hebben over een mooi, maar afwijkend uiterlijk.

WTF
11 januari 2005, 15:37
Hoi, hallo allemaal, wat is dit toch allemaal voor een gezeik over die variax, heb er zelf ook op gespeeld, en ben helemaal verliefd geworden. Oke, het is nie zo als het origineel, maar ik vind hem goed genoeg. Ik kan niet van die takamines en gibsons betalen. Ik vind het een geweldig apparaat!!!

Ik ga er denk ik eentje erbij aanschaffen



lekker puh....

WTF
11 januari 2005, 15:38
*.*

bert k
11 januari 2005, 16:42
Fijn dat je ons in je eerste post van gezeik beschuldigd. Als je ff naar de link bovenaan het topic kijkt zal je toch horen dat het echt nergens naar klinkt.

WTF
11 januari 2005, 16:51
nah, ik wou jullie niet afkraken ofzo :D

Oke, in dat filmpje klinkt het nergens naar, ben ik helemaal met jullie eens. Maar, ik heb er zelf ook op gespeeld en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van deze gitaar!


(zijn genoeg andere demo songs te vinden van deze gitaar die wel puik klinken)