PDA

View Full Version : Batterij actieve bas



Shaggy
23 november 2004, 14:33
Ik heb het vermoeden dat de batterij leeg is omdat ik de preamp wel helemaal open moet gooien om wat geluid te krijgen. Kun je dan wel uitgaan dat de batt op is?
Nog een vraag, als je de jack in de output van je bas laat en alles verder uitzet dan bljift ie toch gewoon energie vreten uit de batterij??

Ik heb de bas nu een 1,5 jaar en nooit de batt gewisseld en ik speel versterkt ongeveer 1x per week

MuNKeY
23 november 2004, 14:49
1. ja als je de jack erin laat gaat bij 9 van de 10 actieve bassen je batterij nog leeg

2. dan is het idd misschien tijd om te wisselen , dat ligt natuurlijk aan hoeveel stroom je bas gebruikt, maar dat is best lang
ik heb zelf in mn ibanez TR een 9v zitten , deze moet ik eens in de 5/6 maanden vervangen (+- 2,5 keer versterkt spelen per week)

zelf kan ik het goed horen als mn batt. leeg is, ik hoor dan een soort brommig geluid , een soort lichte distortion , en ik krijg geen volume boost meer als ik van active naar passive ga

Shaggy
23 november 2004, 16:28
thnx m8

Shaggy
28 november 2004, 20:28
Die klote duracel past niet in de batterij houder dus ik heb em maar gewoon tussen de hele zooi geplaatst .. welke batterijen zijn dun genoeg om te plaatsen ?

Shaggy
28 november 2004, 20:28
test

Chris Wolstenholme
28 november 2004, 20:40
ik dacht dat alle batterijen t zelfde waren :o

weer een illusie erbij :(

Shaggy
29 november 2004, 09:47
Ja, ik heb het even vergeleken en de duracel is iets dikker dan supergard :???: batterij .. verkopen ze hiero supergard batterijen .. ander probeer ik varta (gaan langer mee dan duracel of philips)

MuNKeY
29 november 2004, 20:26
idd , varta 4 life :)

zelf heb ik in de gaten dat deze ook een stuk langer meegaan

Equalizer
29 november 2004, 21:15
Ik heb zelf geen actieve bas, maar heb gehoord dat veel batterijen op het eind langzaam afsterven. Als je dan een nieuwe batterij in je bas gooit merk je het verschil in geluid best wel.
Er is ook een merk (of meerdere?) waarvan de batterijen tot het eind toe op 100% doorgaan en dan in één keer op zijn, wat mij wel zo leuk voor je sound lijkt. Weet alleen de merknaam niet meer, anyone?

Shaggy
30 november 2004, 09:53
dat zijn alkaline batterijen

Equalizer
30 november 2004, 13:40
Hmmkay. :D
Dacht dat het iets speciaals was.

Azrael
30 november 2004, 14:52
dat zijn alkaline batterijen

LOL :-D

Wordt er een wakker zeg......... :razz:

buuck
7 december 2004, 10:21
Die klote duracel past niet in de batterij houder dus ik heb em maar gewoon tussen de hele zooi geplaatst .. welke batterijen zijn dun genoeg om te plaatsen ?


dat klopt. kwam ik van de week ook achter, die gaan vastzitten. heb kats veel moeite gehad om em er weer uit te halen. green cell heavy duty zijn voor mij de beste, kun je zo in de muziekzaak halen.. tenminste in doetinchem :wink:

buuck
7 december 2004, 10:22
Die klote duracel past niet in de batterij houder dus ik heb em maar gewoon tussen de hele zooi geplaatst .. welke batterijen zijn dun genoeg om te plaatsen ?


dat klopt. kwam ik van de week ook achter, die gaan vastzitten. heb kats veel moeite gehad om em er weer uit te halen. green cell heavy duty zijn voor mij de beste, kun je zo in de muziekzaak halen.. tenminste in doetinchem :wink:

konijntjeluuk
15 december 2004, 16:29
ik verwissel zelf altijd behoorlijk op tijd met wisselen van batterij, soms hoor je het net niet, of wel.
ik heb geen zin in gekut met slecht geluid. en ook heb ik altijd een extra batterij in mn en tas EN mn koffer :wink:

konijntjeluuk
15 december 2004, 16:30
ik verwissel zelf altijd behoorlijk op tijd met wisselen van batterij, soms hoor je het net niet, of wel.
ik heb geen zin in gekut met slecht geluid. en ook heb ik altijd een extra batterij in mn en tas EN mn koffer :wink: