PDA

View Full Version : Epiphone Firebird Series



Swoon
23 november 2004, 11:47
Zijn deze gitaren een beetje ok?

Ik speel vooral pop/rock. Momenteel speel ik op een Tele en een '78 The Paul. Maar ik heb Firebirds altijd al zo -yummy- gevonden.

Een Gibson FB vindt ik nou net iets te duur. (Kwestie dat ik echt wel blij ben met de klank van de The Paul en de Tele.) Dus echt "nodig" heb ik het niet ... ach ja.. GAS I Guess...

Zijn deze FB's trouwens in nl/belgie ook in het wit te krijgen? (Vindt dit nl nog altijd wel de lekkerste kleur voor een FB)

Ben eventueel nog aan het twijfelen om de The Paul te verkopen en bij te betalen voor een Gibson... maar als die Epi's ok zijn, hou ik hem liever bij. (De Vigier die ik poog ter verkopen lukt ook al niet zo best :P )

Swoon

Lucky
23 november 2004, 12:48
ze zullen vast ok gemaakt zijn. maar hetgene dat de FB zo typisch maakt is de in de body doorlopende hals. Dat heeft de Epi niet.

Ik heb vroeger een FB gehad en afgezien dat het echt een mega surfplank is...enorm lange bak, is het een heerlijke gitaar.

Swoon
23 november 2004, 12:57
Ik heb vroeger een FB gehad en afgezien dat het echt een mega surfplank is...enorm lange bak, is het een heerlijke gitaar.

Hmm.. Ik ben zelf echt niet van de grootste... hebben ze die niet in "junior" uitvoering? :razz:

michielv
23 november 2004, 13:44
Je zou kunnen overwegen er zelf eentje te bouwen op 7/8 grootte. Zie ook je PM, nee ik probeer de The Heritage niet aan je te slijten :D

Is een stuk goedkoper dan een Gibson en je kunt een "echte" bouwen (dus met doorlopende hals enz.)

john.3001
26 november 2004, 09:26
Idd, die epi's hebben geen doorlopende hals, maar wat boeit dat nou?
Kijk, het zal zeker een apart geluid geven, maar een set neck is zeker niet slechter dan een neck-thru constructie. Het zal alleen anders klinken, dus dat moet je uitproberen. Ik vind die epi's wel cool uitzien...
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=29&CollectionID=3

schwalbe
26 november 2004, 13:05
Bij mijn weten zijn ook niet alle Gibson Firebirds neck-trough: misschien wel alle die op dit moment gemaakt worden, maar volgens mij hebben ze hem ook met set-neck gemaakt in het verleden.
Ik heb trouwens een daytone firebird copy en die is ook set-neck..niks mis mee qua geluid. Past overigens alleen in een gigbag voor basgitaar omdat hij idd echt enorm is. Enigzins kopzwaar is hij wel; weet niet hoe dit bij gibsons of epi's is.

michielv
26 november 2004, 13:07
Die daytone copieen ken ik wel, heb ik ook eens geprobeerd (toendertijd verkocht "De Loods" ze nog maar die toko is inmiddels niet meer geloof ik).

Zag er wel aardig uit maar was niet veel soeps meen ik me te herinneren.. Kan ook de bewuste gitaar geweest zijn natuurlijk.

schwalbe
26 november 2004, 13:15
Ja, is de bewuste gitaar geweest en is idd niet veel soeps...was mijn eerste gitaar en toen had ik nog geen verstand van gitaren.
[edit.. niks mis mee qua geluid gaat over set-neck.. niet over de daytone copy want daarvan zijn de elementen zeer matig.]

Lucky
26 november 2004, 15:00
Idd, die epi's hebben geen doorlopende hals, maar wat boeit dat nou?
Kijk, het zal zeker een apart geluid geven, maar een set neck is zeker niet slechter dan een neck-thru constructie. Het zal alleen anders klinken, dus dat moet je uitproberen. Ik vind die epi's wel cool uitzien...
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=29&CollectionID=3

persoonlijk vind ik het nogal een verschil.

Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al. Een ander geluid..... en daarmee dus theoretisch een andere gitaar.... ik neem aan dat het geluid het is waar het je om te doen is.
Of puur looks?

Swoon
26 november 2004, 23:32
Ik geef wel toe dat het partially de looks zijn. :)

Maar ik zoek een iets helderder geluid. (Dat zowat tussen mijn tele en de The Paul ligt) Volgens mij komt de firebird daar wel ergens in de buurt.

AlterEgo
27 november 2004, 11:31
Volgens mij heeft Hakkert nog een firebird van epiphone liggen, maar 100% zeker weet ik dat niet...

Orpheo
27 november 2004, 11:37
rockpalace in den haag heeft nog een firebird liggen van epi....nog geen 600 eetjes, zo uit mn hoofd...

bert k
27 november 2004, 12:46
Volgens mij heeft Hakkert nog een firebird van epiphone liggen, maar 100% zeker weet ik dat niet...
Ik weet 100 % zeker dat Hakkert failliet is. Te laat dus... :-(

Jeroenvanhulsteijn
27 november 2004, 15:42
Failliet??? En ze hebben net een nieuw pand betrokken :-?

Krijgen we natuurlijk nog wel faillissements verkoop :lol:

DREAMMACHINE
27 november 2004, 16:18
beetje lullig als je dit op hun site lees:

Hakkert tijdelijk gesloten
Wegens omstandigheden is Muziek Hakkert tijdelijk gesloten, ook zijn wij niet bereikbaar per mail, telefoon en fax...

We hopen u zo spoedig mogelijk weer van dienst te kunnen zijn !!!!

Excuses voor het ongemak,

Met vriendelijke groet,

Muziek Hakkert BV