PDA

View Full Version : Weer eens een ballad - Luc-O



Luc-O
23 november 2004, 10:23
Hé mensen,

Na het laatste geweld met Stratman70 nu weer eens een ballad van mij. Ik heb dit nummer -geschreven naar aanleiding van een verbroken relatie- al een tijd liggen, ik heb er een haat/liefde-verhouding mee maar ik wil het jullie toch laten horen. In dit nummer komen diverse technieken aan bod, zoals getapte akkoorden (intro), volume swells voor een viool-achtig effect en dubbele leads. De langzame arpeggio's aan het eind zijn geïnspireerd op 'Thunder March' van Marty Friedman (de Dragon's Kiss-versie dan). Ben benieuwd wat julie ervan vinden!

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000155316_000023229.mp3

c.hultermans
23 november 2004, 12:58
Schitterend!!! ik kan t nie anders zeggen.....

Wat belangrijk is, is dat je hoort cq. voelt, de emotie van t desbetreffende moment vd gebeurtenis.....

Mooi hoor!!

Grtz,

Conrad

Bouke
23 november 2004, 13:26
Hey Luc,

Gaaf nummer! Leuk om weer eens een compleet liedje te horen, tof. Mooie opbouw en de gebruikte technieken doen het goed in het liedje.

Keigaaf!

Bouke

(Net even op je site gesnuffeld en daar ook een paar juweeltjes beluisterd :o )

Stratman70
23 november 2004, 14:00
Hey Luc, eindelijk is ie er dan, hier op gitaarnet. Je weet hoe ik over het nummer denk. Het middenstuk heeft volgens mijn oren een hoog Arjan Lucassen-gehalte, maar daar is natuurlijk niks mis mee.
Wat ik zo sterk aan jou als gitarist vind, is dat je naast je geweldige techniek ook een enorm goed gevoel voor melodie en songstructuur hebt.
Dit nummer is daar weer eens een ijzersterk voorbeeld van.
Mooi hoe het beginthema in iets gewijzigde vorm later weer terugkeert en dat geluid is echt zo mooi, heel apart zo.

Ik blijf het een juweeltje vinden en als ik jou was zou ik er alleen een liefde- en geen haat verhouding mee hebben! :wink: :D

Gert-Jan
23 november 2004, 14:38
Hey Luc-O

Good Stuff!!

Mooi technieken, goede compositie al vind ik het schema op een gegeven moment een beetje langdradig worden. Je brengt daar weer wel veel variatie aan in je technieken en dat maakt alles goed.

Groet.

Luc-O
23 november 2004, 14:44
Hé mannen bedankt voor jullie toffe reacties!!!

@ Conrad: ja inderdaad, dit was typisch zo'n nummer wat zichzelf als het ware schreef, leuk dat je dat 'gevoel' eruit haalt.

@ Bouke: gave reactie and thanx for visiting my site! 8-) De opbouw ben ik zelf ook wel tevreden over, en ik wilde de techniek compleet in dienst van het nummer stellen, hoewel ik ten tijde van het schrijven helemaal niet bij stilstond. Maar ik denk eigenlijk nooit in termen van techniek, het moet gewoon van toegevoegde waarde voor een nummer zijn.

@Edwin: Ook jij bedankt voor de complimenten en het luisteren, zonder jouw aandringen had ik 'm niet gepost... :wink: Maar nogmaals, de ene keer denk ik als ik er naar luister 'ja' en de andere keer 'nee'. Maar goed, misschien wordt het wel een definitief 'ja' als de reacties zo blijven haha.

Das Schaap
23 november 2004, 15:30
Heh ubernatheid op zn best. Ben zelf ook gek op tapping chords sinds ik laatst nog een Eklundh vid erover zag.

Wel beetje cheesy shit op zich, een paar clichees af. :lol: Het is wel erg krachtig enzo, maar ik snap de ja/nee gevoelens ervan. Die arpeggio´s zijn wel weer leuk en een afwisseling erin. Maar dit is vermoedelijk ook gewoon een gevoel, gelijk uitgewerkt gok ik. Dan hou je erg krachtige shit, maar sommige dingen zijn dan misschien niet erg boeiend later of voor andere mensen. Wel weer geile sound, daar ben ik enkel positief over.
:razz:
Oja en godzijdank dat het eindelijk een .mp3 is ipv die kut .wma´s de hele tijd :lol:

The_RockeR13
23 november 2004, 15:40
Mooie melodie :D Ik vind het ook goed dat je niet de snelheids-beest uithangt, mooi opbouw :)

Robs
23 november 2004, 16:07
Gaaf... 8-)

Mooi thema vooral. Met name het laatste stuk vind ik erg mooi met het thema en die arpeggio's erover heen. Het middenstuk mist iets naar mijn smaak, maar weet niet wat.

Mooi nummerje!

Luc-O
23 november 2004, 16:14
@ Gert-Jan en Das Schaap: Thanks gasten! Jullie punt van kritiek is precies wat ik zelf ook minder vind aan het nummer, dat schema is voor een slaggitarist idd niet het meest boeiende om te spelen :lol: Bij mij is het meestal zo dat ik eerst een melodie in m'n hoofd heb en daar vervolgens akkoorden onder zet. Maar ik kan me indenken dat het voor een 'buitenstaander' cheesy kan klinken. Anyway, dank voor het luisteren en de feedback!

@The_RockeR13 en Robs: Thanks!

Stratman70
15 januari 2005, 14:30
Ik bump 'm eventjes, kwam hem tegen terwijl ik op zoek ben naar een topic over backingtracks sites. Dit nummer moet toch echt door meer mensen gehoord worden vind ik eigenlijk.

Ondertussen zoek ik weer verder naar het bewuste topic. :)

FrankS
15 januari 2005, 15:40
Ah shit nog nie gehoord. Luister em nu. Lekker melancholisch sfeertje en toch ook vrolijk. Man je hebt altijd ijzersterke melodieen!! Erg knap. Toffe opbouw ook en tsja.. schitterend eigenlijk haha. 1:41 is bv. ook erg gaaf, zo'n "schreeuw" ineens hehe.. Man je verteld echt een verhaaltje met je nummers he?? Heel gaaf man!! Wanneer ligt de nieuwe Luc-O in de schappen??? ;)

Luc-O
15 januari 2005, 17:27
Hahahaha er komen ineens weer allemaal 'oudjes' bovendrijven!! Nou ja van mij hoeft 't niet zo, :D maar tnanx Frank voor je reactie!! En de nieuwe Luc-O.. tja heb momenteel erg weinig tijd, ik raak die plank veel te weinig aan op het moment. Maar misschien is dat ook wel eens goed, als ik 'm dan weer pak komen er misschien te gekke dingen uit. Ik heb wel eens ergens gelezen dat Paco de Lucia soms periodes heeft dat-ie een half jaar niet speelt, gewoon om z'n hoofd weer ff 'leeg' te maken en alles te vergeten wat hij kon spelen, om zodoende weer met nieuwe, frisse ideeën te komen. Trouwens, wanneer horen we weer wat van jou???
Later!!

PS Edwin bedankt voor het 'kicken' :D

Maiden Michiel
15 januari 2005, 18:39
Ik vind hem wel vet, vooral wanneer hij wat harder wordt!

Axl Rose
15 januari 2005, 19:33
Erg mooi. Doet me klein beetje denken aan een solo van The Darkness in het eerste gedeelte :)

segers
17 januari 2005, 12:07
He Luc,

Vette song weer man!! 8-)

grtz
Roy

VHsologitarist
17 januari 2005, 14:28
Dit klinkt lekker man!!

lekker melodisch (mooie melodie lijn).
Lekkere sound ook. (ik hou wel van die mooie langzame bends).

g'r
fer

Luc-O
17 januari 2005, 16:00
Michiel, Axl, Roy en Ferry: thanks!!

FrankS
18 januari 2005, 12:09
Hahahaha er komen ineens weer allemaal 'oudjes' bovendrijven!! Nou ja van mij hoeft 't niet zo, :D maar tnanx Frank voor je reactie!! En de nieuwe Luc-O.. tja heb momenteel erg weinig tijd, ik raak die plank veel te weinig aan op het moment. Maar misschien is dat ook wel eens goed, als ik 'm dan weer pak komen er misschien te gekke dingen uit. Ik heb wel eens ergens gelezen dat Paco de Lucia soms periodes heeft dat-ie een half jaar niet speelt, gewoon om z'n hoofd weer ff 'leeg' te maken en alles te vergeten wat hij kon spelen, om zodoende weer met nieuwe, frisse ideeën te komen. Trouwens, wanneer horen we weer wat van jou???
Later!!

PS Edwin bedankt voor het 'kicken' :D

[Maar misschien is dat ook wel eens goed, als ik 'm dan weer pak komen er misschien te gekke dingen uit.] Haha ja zal best, alle opgekropte inspiratie komt er dan vast uit :D

Ik heb bijna een nieuw nummer klaar en zal em hier posten als ie af is. :)

Lacrimosa
18 januari 2005, 12:34
Duuuude, vet man!!

Idd zeer mooie melodie :wink: !!