PDA

View Full Version : zelfbouw cab. eerste keer



Nocki
23 november 2004, 08:43
Hoi.

sommige weten dat ik bezig ben met een cabinet te bouwen.
omdat ik eerst eens wou weten hoe het ongeveer ozu gaan klinken heb ik met 2 oude kapotte speakers (ik ga in de 4x12 2 EVM speakers en 2 naamloze speakers plaatsen totdat ik 2 vervangins speakers heb) een 2x12 cab gemaakt. ook slanted maar wel iets smaller. gewoon helemaal open back.

kwa laag gaat ie thuis gauw te laag en kan ik de instellingen wat terug daaien op mn amp. maar gisteren heb ik m gebruikt bij een oefening en ik was wel blij. het klonk wel lekker. alleen niet echt kunnen uitproberen met overdrives omdat we die gisteren helaas niet gebruikten...

Nocki

BramVersteeg
23 november 2004, 10:32
Dus je hebt nu dadelijk een 2x12 en een 4x12?
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat klinken, en of je er tevreden mee bent.

Nocki
23 november 2004, 15:16
Idd. een 2x12. verdwijnt waarschijnlijk nog eens in een oefen hok ofzo. en dan later de 4x12. ik dnek dat ik er wel tevreden mee ben. maar je kent me al he. waarschijnlijk duurt dat niet lang. het mooie is dat dat zelfgemaakte spul niet verkoopt. dus zal je m niet tegen kommen op marktplaats... :-)

NOcki

gary less
23 november 2004, 16:54
He Nocki,
Heb vandaag ook voor het eerst op m'n zelf gemaakte cabinet gespeeld. Vet geluid joh. Doet wel wat je moet ik eerlijk zeggen. Het is een 2*12 open cabinet met een V30 en een classic 80 erin. Klinkt wat helderder. Ben nu ook nog bezig met een gesloten 2*12.
Je hebt idd gelijk dat je altijd weer wat nieuws zoekt om uit te proberen. Maar met waar je nu mee bezig bent, denk ik dat je nog wel een tijdje tevreden bent.
Succes

gary less
23 november 2004, 16:55
He Nocki,
Heb vandaag ook voor het eerst op m'n zelf gemaakte cabinet gespeeld. Vet geluid joh. Doet wel wat je moet ik eerlijk zeggen. Het is een 2*12 open cabinet met een V30 en een classic 80 erin. Klinkt wat helderder. Ben nu ook nog bezig met een gesloten 2*12.
Je hebt idd gelijk dat je altijd weer wat nieuws zoekt om uit te proberen. Maar met waar je nu mee bezig bent, denk ik dat je nog wel een tijdje tevreden bent.
Succes

gary less
23 november 2004, 16:58
He Nocki,
Heb vandaag ook voor het eerst op m'n zelf gemaakte cabinet gespeeld. Vet geluid joh. Doet wel wat je moet ik eerlijk zeggen. Het is een 2*12 open cabinet met een V30 en een classic 80 erin. Klinkt wat helderder. Ben nu ook nog bezig met een gesloten 2*12.
Je hebt idd gelijk dat je altijd weer wat nieuws zoekt om uit te proberen. Maar met waar je nu mee bezig bent, denk ik dat je nog wel een tijdje tevreden bent.
Succes

gary less
23 november 2004, 16:59
oeps foutje,
Ik dacht dattie haperde

Nocki
26 november 2004, 10:04
mag tie toch nog gary more gaan heten... :-)

NOcki

hadv
26 november 2004, 18:33
nocki, idd is het treurig dat zelfbouw spul niet verkoopt. terwijl het vaak beter is dan fabrieksspul.
het enige dat je kan doen is het merkartikel, de speaker dus, los verkopen