PDA

View Full Version : footswitch probleem powerball



wessel
23 november 2004, 08:23
hallo mensen,
Ik heb een engl powerball met een z5 footswitch erbij. Nu heb ik tijdens twee optredens het probleem gehad dat wanneer ik op het solokanaal wilde schakelen dat alle kanalen op de footswitch uitschakelden. Ik kon alleen op het solokanaal schakelen als ik mijn voet op de footswitch ingedrukt hield. In de oefenruimte heb ik er geen problemen mee gehad. Ook heb ik al geprobeerd met ander netsnoer en andere speakerkabel, geen effect. Heeft iemand misschien een idee waar het aan ligt?? (misschien de stroomvoorziening bij die optredens ofzo?)
Alvast bedankt

.ChiefRebelAngel.
23 november 2004, 08:45
je moet eens checken dat je kabel van de z5 uit de buurt ligt van stroomkabels...
ik heb gehoord dat de inductie wel eens voor problemen kan zorgen, en dat dit op te lossen is door het plaatsen van een condensator in de z5, de oudere versies van de Z5-pedalen hebben naar't schijnt sporadisch met dit probleem te kampen... misschien hè..

marc_o
23 november 2004, 09:55
Ik heb het ook wel gehad met de Z-10 van m'n Sovereign, en dat was ook opeens weer voorbij, niets kunnen vinden, en natuurlijk in een optreden en niet thuis....grrrrr

BramVersteeg
23 november 2004, 10:30
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn ENGL Ritchie Blackmore. Het probleem is dat je te veel apparatuur op een dezelfde stroomvoorziening hebt aangesloten. Schijnbaar slurpt die amp meer stroom op het distortionkanaal dan dat ie dat clean doet. De ENGL versterkers hebben iets ingebouwd zitten dat als ie te wienig stroom krijgt, hij automatisch terugschakeld naar het cleankanaal. De footswitch ingedrukt houden helpt wel maar zal niet goed zijn voor de versterker.

Ik heb in het vervolg mijn versterker altijd op een apparte stroomvoorziening/groep dan mijn andere spullen.
Grz. Bram

marc_o
23 november 2004, 12:17
hmm, vaag verhaal, maar wie weet...

wessel
23 november 2004, 13:06
bedankt voor de reacties, ik zal in het vervolg ff extra aandacht besteden aan deze punten... 8-) grtz wessel

andy
23 november 2004, 13:39
hmm, vaag verhaal, maar wie weet...

Ja dat vind ik ook. Ik hem mijn Powerball, zanginstallatie en voeding voor effecten uit hetzelfde stopcontact. Ik heb nog nooit problemen met die footswitch gehad.
Ik zou eens een mail naar Engl sturen.

BramVersteeg
23 november 2004, 14:08
Tsja, ik ben er mee naar de winkel geweest waar ik het ding had gekocht en die vertelde mij dat. Het klonk in mijn oren toen best geloofwaardig. Bovendien had ik het probleem niet meer toen ik de spullen op apparte stroomgroepen aansloot. Maar ik ken dit ook niet uit andere versterkers (dat ie naar clean gaat bij te weinig stroom). Misschien idd eens een mailtje naar ENGL sturen.

martir
25 november 2004, 18:45
Bekend probleem.Ik had het ook (natuurlijk tijdens een optreden) met mijn Z5 van mijn PB. Via het Engl forum in kontakt gekomen met Engl(op mail reageren ze niet) en ik kon mijne gratis omwisselen.
Maar, dat heb ik (nog) niet gedaan, want na die ene keer nooit meer last gehad.Je kunt checken of je de nieuwste versie hebt, door 'm open te schroeven. Daar moet zuidelijk zichtbaar een "capacitator"(zoals Engl dat stelt) opgesoldeerd zitten.
Dat zat er bij mij wel in, maar dus evengoed storing.Ik wijt het aan het feit dat de kabel van de Z5 over mijn 220V netkabel gerold lag (inductie).
Dat uit elkaar houden en (tot nu toe)geen problemen.

.ChiefRebelAngel.
26 november 2004, 07:42
een condensator dus...