PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar instellen



Reel Big Fish
23 november 2004, 07:55
Bla! :-D

Reel Big Fish
23 november 2004, 07:59
Okee hallo allemaal!

Zie ook het topic bij moderne versterkers: Nieuwe versterker instellen...

Ik heb gister mijn nieuwe Epiphone Standard Plus ontvangen (iig... ik begin nu te twijfelen of het niet toevallig een normale standard is, hoe zie je het verschil???)
en het is een beauty! :) Nu wil ik alleen weten hoe je het beste de knopjes kan zetten voor de volgende 2 muziekstijlen (dus apart):

- Punk-rock
- Ska (ska-punk, denk dus aan Reel Big Fish)

Hij heeft 4 knopjes en nog eentje om treble/rhythm/both te kiezen... hoe moet ik die volgens jullie zetten?

Alvast bedankt,

Robbin Smit :lol:
ps. dit is hem:

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=45&CollectionID=6

Zie hier nog meer:

http://www.epiphone.com/elitist/standardplus.htm

EmgMaster
23 november 2004, 08:56
Voor punk-rock zet je hem op de treble stand. en de knopjes draai je zo ver mogelijk open. Voor ska weet ik niet, ken ik niet zo.
Maar je moet het zoveel mogelijk met de versterker afstellen denk ik.

michielv
23 november 2004, 09:16
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit. Zeker die Elitist, da's bijna een USA Les Paul, tenminste, qua belangrijke delen (hardware, elementen).

Begin met gitaar inderdaad gewoon open. Alles op 10 en eventueel tijdens het spelen wat bijstellen mocht het wat te scherp zijn. Je basis geluid komt van je versterker, de knoppen op je gitaar zijn om tijdens het spelen wat kleine dingen bij te regelen.

Ska: beide elementen aan, eventueel de toon van je hals element (rythm) ietsje dichtdraaien. Ska klinkt warm, niet dun en iel. Voor overschakelen naar punk: alleen je brugelement (treble).

Verder is het een kwestie van goed luisteren, veel spelen over je eigen versterker (zodat je weet hoe je die moet instellen, heb ik in het verleden wel eens niet goed gedaan door teveel te oefenen op de versterker die in de oefenruimte stond. Dan ken je dat ding van haver tot gort maar je eigen versterker heb je al maanden niet gehoord.. :( )

Neals
23 november 2004, 11:50
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit. Zeker die Elitist, da's bijna een USA Les Paul, tenminste, qua belangrijke delen (hardware, elementen).

Begin met gitaar inderdaad gewoon open. Alles op 10 en eventueel tijdens het spelen wat bijstellen mocht het wat te scherp zijn. Je basis geluid komt van je versterker, de knoppen op je gitaar zijn om tijdens het spelen wat kleine dingen bij te regelen.

Ska: beide elementen aan, eventueel de toon van je hals element (rythm) ietsje dichtdraaien. Ska klinkt warm, niet dun en iel. Voor overschakelen naar punk: alleen je brugelement (treble).

Verder is het een kwestie van goed luisteren, veel spelen over je eigen versterker (zodat je weet hoe je die moet instellen, heb ik in het verleden wel eens niet goed gedaan door teveel te oefenen op de versterker die in de oefenruimte stond. Dan ken je dat ding van haver tot gort maar je eigen versterker heb je al maanden niet gehoord.. :( )

Een goed ska geluid is altijd moeilijk te zoeken, wat verder erg lekker is bij ska is om ook je volume pot iets dicht te draaien, klinkt naar mijn mening iets lekkerder met een beetje overdrive