PDA

View Full Version : Nieuwe versterker instellen...



Reel Big Fish
23 november 2004, 06:49
Damn net een heel verhaal getikt,... gek forum dit... :???:

Reel Big Fish
23 november 2004, 06:54
Oké, hallo allemaal!

Ik ben Robbin en tsja ik mag mezelf nog een newbie noemen...

Ik heb sinds kort een nieuwe versterker: http://www.behringer.com/02_products/proddetail.cfm?lang=ENG&id=GMX210&type=220
Dat is hem.

Ik weet alleen helemaal niet hoe ik deze in moet stellen :oops:. Tot nu toe heb ik alleen ervaring gehad met een simpel Squier ampje (10 watt) en snap absoluut niks van alle knoppen die aan deze amp zitten. Ik krijg "mn Squier amp punky-sound" ook niet meer terug... :(

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn amp in moet stellen en een lekker punk-rock soundje kan verkrijgen, ik ben namelijk ten einde raad... :cry:

Ik heb ook een nieuwe gitaar aangekocht: een brand new Epiphone Standard Plus dus qua gitaar moet het geen probleem zijn...

Dat brengt mij meteen tot de volgende vraag... hoe zou ik die het beste in moeten stellen qua knoppen?

Alvast bedankt,

Robbin Smit! :lol:

Jax
23 november 2004, 07:20
Ipv ons te vragen hoe jij de knoppen in moet stellen, zal je misschien beter zijn om te leren wat al de knoppen doen. Dan kan je vanzelf al je lievelingsstanden bedenken. Niet om heel vervelend te doen, maar volgens mij heb je er meer aan als je het zelf leert.

ieme
23 november 2004, 07:23
zet alle knoppen op 12 uur... en draai vanaf daar je gewenste sound!

Epic
23 november 2004, 09:24
Gewoon net zo lang draaien en spelen tot je je geluid hebt.
tip: ik zou je master zowiezo een beetje opendraaien, dan hoor je tenminste wat.

Handleiding lezen wil misschien ook helpen...

Voor je gitaar: gewoon alle volume/toon geheel open, en je elementschakelaar op je brugelement is meer punk dan op je halselement.

Even wat huiswerk voor je gedaan. (http://www.behringer-download.com/GMX110_GMX210_GMX212_GMX1200H/GMX110_GMX210_GMX212_GMX1200H_NED_Rev_A.pdf)

Swan
23 november 2004, 10:26
ehmm op 12uur beginnen met n moddeling amp lijkt me niet zo handig (t is toch n moddeling ding?)
lees de handleiding...tjek de presets die er op zitten en bewerk die tot je n leuk geluid hebt..
t is geen kernfysica

BlackSun
23 november 2004, 18:07
En als je na een uurtje afstellen nog je geluid niet hebt gevonden, dan zit die er waarschijnlijk gewoon niet in...

Ronald
23 november 2004, 18:19
de tips hierboven zijn inderdaad gewoon het beste, maar ik zou wel wat standaard instellingen kunnen geven. instellingen verschillen gewoon ontzettend per amp maar ik denk dat je met deze een eind komt:

clean kanaal:

low 7 mid 5 high 7

distortion kanaal:

drive: 8 low 8 mid 5 high 7/6


al die schuifjes heb ik dus nie meegerekend want ik ken jou amptype niet

en nogmaals mischien klintk dit op jou amp wel helemaal niet zoals je wilt maar dit zijn een beetje standaard instellingen die ik gebruik als ik niet op een eigen amp speel. dus als ik mn gitaar inplug in een amp waar ik niks vanaf weet neig ik vlug naar die instellingen toe. maar het is gewoon een kwestie van uitproberen want iedere amp type is anders.

gewoon lekker aan die knopjes draaien dus. maar in ieder geval toch wel redelijk wa drive als je een punk geluid wil en ik denk niet al te veel mid (of juist wel , tja tis allemaal kwesite van smaak he :roll: )

gewoon lekker uitproberen zou ik zeggen