PDA

View Full Version : True-bypass?



Ibanez2001
4 juni 2002, 10:18
Ik weet niet of het onderwerp al behandeld is, zet er anders maar een slotje op, maar ik las ooit een verhaal op een site over een true-bypass, een zelfgemaakt "pedaal" dat je naast/tussen/achter ik weet het niet, je losse signaalvergallende effectpedaaltjes plaatst, zo houd je je originele geluid van je versterker precies, (zo scheen het) ook al gebruikte je 2048 losse effectpedaaltjes. Heeft iemand ooit zelf zo'n ding of zelf gemaakt??

Grooveyard21
4 juni 2002, 11:50
Ik bouw deze true bypass a/b boxjes zelf en ze doen wat jouw omschrijving zegt.

Kijk voor meer info hierover op mijn website

http://www.hdn.tmfweb.nl

Ibanez2001
4 juni 2002, 11:55
Dat is waar ook, daar had ik het gelezen, even vergeten. Kun je deze ook in de winkel krijgen? (met andere woorden verkoop jij ze, en zo ja wat is de prijs?):p

Grooveyard21
6 juni 2002, 14:47
Ik bouw en verkoop de pedalen zelf, neem voor prijs informatie contact op via mail.

grooveyard21@hdn.tmfweb.nl

jpb
6 juni 2002, 16:30
Als je veel true bypass pedalen acheter elkaar zet, krijg je zoveel signaalverlies dat een gebufferd pedaaltje (niet-true bypass) nodig kan zijn om je signaal op te peppen.
Signaal verlies (bv hoog) door pedaal kan ook weleens handig zijn als je de hoge tonen wat wilt wegkrijgen. Ik las ooit het verhaal van een bekende gitarist (wie weet ik niet meer), die een DOD pedaal gebruikte alleen voor de gebufferde toon. Hij zette het nooit aan. Kan werken; ieder het zijne.
TP-pedalen zijn wel te koop, maar erg duur. Het is een simpele schakeling, maar bedrijfjes hebben zoveel extra kosten buiten materiaal en assemblage; vandaar. Zelf maken of via grooveyard21 lijkt me het beste.
Succes, Hans

Grooveyard21
7 juni 2002, 11:10
het klpt dat veel true bypass boxjes acher elkaar signaal verlies kunnen opleveren, maar dat heeft niet zoveel met de true bypass boxjes te maken maar meer met de kaballengte. een gitaarkabel standaard 6 meter naar je true bypass pedalenbord en dan nog 6 meter naar de amp zorgt natuurlijk voor verlies inhet hoog en fase verschuiving in het signaal.
daarom is het aan te raden om gitaarkabel met een zo laag mogelijke capaciteit te gebruiken, kortom topkwaliteit gitaarkabel (george l's, monster of spectraflex) anders heeft een volledig true bypass systeem niet zoveel zin.

poeyerke
7 juni 2002, 12:40
De reden waarom ik het wil gebruiken is:

A: mijn wah wah veroorzaakt (veel) ruis, ook als die uit staat.

B: Ik wil bijv. chorus en delay (2 pedaaltjes) in een keer aan of uit schakelen.

Met een dergelijk pedaaltje kan ik de effecten aan laten staan en gewoon bypassen als ik ze niet nodig heb.