PDA

View Full Version : X V-AMP Behringer



ccc
22 november 2004, 17:14
Heeft iemand ervaring met dit speeltje ?
Is het een valabel alternatief voor een POD ?

schwalbe
22 november 2004, 17:44
Eigenlijk hoort dit bij effecten thuis.. :-?

Naar mijn ervering is dit een leuk speledingetje, maar wel minder dan een pod..maar goed, hij kost ook minder.
De ampsimulaties zijn best OK, maar de effecten klinken nogal digitaal.
Het expressiepedaal is slecht..niet echt bruikbaar.
Zelf een speakersimulatie kiezen kan niet; elke amp heeft dus maar 1 cab.

bert k
22 november 2004, 18:14
Hup, naar effecten...

strontraper jos
22 november 2004, 18:45
speakersimulatie kan wel hoor, keuze uit 15 denkik

gewoon twee 'pijltjes' tegelijk indrukken, dan boven het display op 'C'
en dan kan je met de pijltjes switchen tussen de cabs

schwalbe
22 november 2004, 18:58
Nee, niet op de x-vamp.. volgens mij bedoel je vamp-2

strontraper jos
22 november 2004, 19:00
ow ja, sorry..

Mitch
22 november 2004, 19:37
Ik heb er pas één overgenomen van een forumlid en 't is inderdaad best een aardig ding, zolang je je goed realiseert dat het gewoon een goedkoop multi-effect is. Geen rare fratsen van verwachten, het blijft allemaal vrij digitaal klinken en weinig dynamisch, maar er zitten best wat lekkere scheurgeluiden op ! Zodra mijn geluidskaart wakker is ga ik er wat mee opnemen. Voor opnames en met koptelefoon op oefenen is -ie best geschikt.

Nifter
23 november 2004, 09:30
*uche*

idd, leuk speelgoed, vooral met de hoofdtelefoon, hoewel ik ook alleen de effecten (zonder amp-sim) heb gebruikt op mn versterker, wat zeker niet slecht klonk. Expressie-pedaal is onbruikbaar, en er zit een speakersimulatie vast aan elk versterkermodel, die je of aan of uit kan zetten, maar verder niet kan kiezen.

schwalbe
25 november 2004, 11:34
Aangezien het expressiepedaal niet bruikbaar is, heeft het zin om ook eens te kijken naar de Digitech RP50 en de goedkoopste Korg...die zijn qua prijs vergelijkbaar maar hebben geen expressiepedaal. Of naar een V-amp2... die kost iets meer maar nog steeds goedkoper dan POD.