PDA

View Full Version : Gitaar mee op vakantie



alhambra
4 juni 2002, 09:14
De vakantie's komen er weer aan en ik ben van plan om mijn gitaar mee te nemen. Nu ga ik gewoon met een tent op vakantie dus kan het nog wel is vochtig en/of warm zijn dus heeft de gitaar extra te lijden, wat kan ik doen omdat zoveel mogelijk te voorkomen.
Uiteraard niet vol in de zon laten staan en in de koffer bewaren maar hebben jullie nog meer tips.

The Edge
4 juni 2002, 09:21
smeer hem regelmatig in met zonnebrand,,,, nee effe serieus ik neem mijn acc gitaar altijd mee op vakantie en ik heb nog nooit problemen ermee gehad. laat hem alleen niet in de zon staan.

PeArLjAm
4 juni 2002, 15:59
Ik neem mn gitaartje ook altijd mee en heb nog nooit problemen gehad. Vermijd in ieder geval de zon als je niet speelt en berg hem voor de zekerheid gewoon op in de koffer of hoes. Je weet maar nooit hoe vochtig het is ..

Pickslide
4 juni 2002, 16:06
Struikel er niet over op zoek naar de zaklamp...... Maar eh je moet er ook ff om denken dat ook al zit je in een tent je wel om vochtigheid/regen moet denken aangezien menige tent nog al "doorstuift" kan je gitaar ook zo nat worden, dus ook in de tent zou ik em in zn jasje schuiven.

Markie
4 juni 2002, 16:41
Je wilt tips? Ik heb nog tips m.b.t. vakantiebestemmingen. Je gitaar mee op vakantie is absoluut een super beslissing want anders krijg je heimwee na 2 dagen, maar het beperkt je ook in de bestemmingen.

Denk eens aan een fantastische vakantie in het Caraibisch gebied; Niet doen. Tijdens de transfer raakt je koffer (met gitaar) gegarandeerd zoek!

Of wil je liever een duikvakantie in de Rode Zee? Kzou het niet doen, de meeste gitaren kunnen nogal slecht tegen water.

Wat dacht je van sportief mountainbiken of bergbeklimmen in de Alpen? Mmh, nee, straks valt mijn gitaar in een ravijn.

Afrika of Thailand dan? Not! Op wildlife excursie raak je hem zo kwijt aan een of andere baviaan.

'k heb getwijfeld over Belgie (zou ik haast zingen) maar kom tot de conclusie dat mijn gitaar in het huisje van Grandorado het veiligst is. Kan ik ook mijn versterker meenemen in de auto.

Maar daar wil je nou net niet heen op vakantie!!!! Aaargh! Ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga dus gewoon lekker vliegen en laat de gitaar thuis!

Ik weet dat ik na 2 dagen heimwee krijg en grote spijt dat ik me heb laten overhalen om twee weken op een eiland te gaan zitten, in de snikhitte, met slecht lokaal bier, uitzicht op vrouwen met hangtieten, en worst of all: zonder gitaar!!
Maar dit is het ritueel. Het hoort erbij en bij terugkomst vlieg je je gitaar weer in de armen of andersom en ga je hem weer meer waarderen.

dirkw83
4 juni 2002, 19:11
Reservesnaren!


<<<<<<<<<<<<geloof me>>>>>>>>>>>>>>

SchaapOpJeHoofd
4 juni 2002, 19:33
Reserve plectra :smile:

gangsta
4 juni 2002, 19:44
gitaar kopen op vakantiebestemming :grin:

Neals
5 juni 2002, 00:31
voor op de boot heb ik gewoon rommelmarktding mee, te hoog risico om een PRS ofzo mee te nemen.,

Kitaarhiero
5 juni 2002, 10:14
Ik ga ook de IKEA gitaar van m'n broertje meenemen op vakantie, lekker klein en niks waard :razz:

Ibanez
5 juni 2002, 15:42
Ja die ikea-gitaar. Daar dacht ik ook al aan. Om die te kopen voor vakanties, want het maakt niet uit als hij kapot gaat en hijs lekker klein. Als je hem koopt krijg je zelfs twee Ikea plectra erbij!!!!

Phizer
5 juni 2002, 16:42
IKEA gitaar ? hmm lijkt me bagger ookal kost ie nix... niet dat ik er ook maar iets van af weet ofzo...:smile:

ekkerman
5 juni 2002, 16:56
ik neem veel liever mijn vrouw en sinds kort mijn duik gear mee op holiday !!
ik speel al 2 a 3 x per weekend en heb dan zoiets van ; NU EFFE NIET !!

puvin
5 juni 2002, 16:57
neem jij je vrouw mee ekkerman :wink:


euhm,
ik neem op mijn jeugdbeweging kamp zo'n superpruts gitaar van 100 euro mee...

Da's gewoon leuk vind ik,
kan niets mee gebeuren,
en als er iets mee gebeurt ja
so whaaaaaaat :wink:

gangsta
5 juni 2002, 17:35
neem een baby taylor mee, lekker klein en goed

Dude
5 juni 2002, 20:37
no shit, een IKEA gitaar, staat er ook ikea op de headstock, dan ga ik hem zeker kopen, is er een plaatje van op internet ???

Kitaarhiero
5 juni 2002, 22:11
Nee er staat niks op de headstok want hij is gemaakt naar spaans model...
en hij is gemaakt voor kleine mensen. (klein gitaartje, klein nekje, kleine fretjes)
Binnenin staat een stikker.
daarop staat IKEA SPELA.

gangsta
5 juni 2002, 22:20
is ie ook blauw met geel en moest je m zelf in elkaar zetten, met net een paar verkeerde, of zelfs te weinig schroefjes/plankjes?

Neals
6 juni 2002, 01:02
IKEA - YAMAHA hmmmz

moest van me jammerdatikemhad soldeerwerk opnieuw doen.

maar gewoon akoes op vakantie, versterkers op autoaccu is nie zo ideaal

Pegasus
6 juni 2002, 12:47
Op 2002-06-06 01:02, schreef Neals:
maar gewoon akoes op vakantie, versterkers op autoaccu is nie zo ideaal


Vooral niet als je nog verder wilt rijden...