PDA

View Full Version : Geddy lee signature jazz bass



Razorhead
22 november 2004, 11:55
wisten jullie dit al:

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0257702

Chris Wolstenholme
22 november 2004, 12:26
die bestaat al wel een tijdje toch?

koen_V
22 november 2004, 16:33
inderdaad, die bestaat een hele poos.
Of is er iets anders wat me niet opvalt wat ik moet zien?

Razorhead
22 november 2004, 17:18
Hmm oke, ik kwam m vandaag toevallig tegen :$ sorry! Heeft iemand op t forum m ook? Hoe klinkt/bevalt de bas?

Chris Wolstenholme
22 november 2004, 17:25
ik weet niemand die hem heeft, maar op de sting, marcus miller en een evt hoppus signature zie je weinig van die fender sigs in de nederlandse winkels.. maar eerlijk gezegd zijn er nogal wat sigs van fender waarvan ik denk, same shit higher price, veel is alleen leuk voor de echte fans, maar voegen ze weinig toe aan wat je niet krijgt op een normale fender bas ( er zijn uitzonderingen, 'the urge bass' bijv, P en J in 1 )

koen_V
22 november 2004, 20:07
Op talkbass zijn er heel veel mensen die zo een bass hebben en er allemaal zeer tevreden over zijn. Ik denk dat in dit geval het een gewoon zeer goede prijs kwaliteit verhouding is. Ik dacht dat ze iets van een 850€ koste in Duitsland, wat toch niet bepaald veel is voor een goede jazz.

Gretsch6120
22 november 2004, 20:18
Ik heb er eentje, nou ja, een halve dan.
Ik heb ooit een geddy lee body gekregen. Hier heb ik een '75 RI jazzbas neck opgezet (ongeveer dezelfde als de geddy lee) en '62 RI Pickups ingezet. Een geweldige bas! Ben zelf eigenlijk gitarist, maar heb al wat basjes gespeeld. Dit is de beste die ik tot nu toe gehoord heb.
Foto: (betere had ik ff niet)
http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/geddy.jpg

Razorhead
23 november 2004, 13:50
Maakt de bas ook dat lekkere smerige geluid als de DVD rush in rio?

MuNKeY
23 november 2004, 14:52
ik weet niemand die hem heeft, maar op de sting, marcus miller en een evt hoppus signature zie je weinig van die fender sigs in de nederlandse winkels.. maar eerlijk gezegd zijn er nogal wat sigs van fender waarvan ik denk, same shit higher price, veel is alleen leuk voor de echte fans, maar voegen ze weinig toe aan wat je niet krijgt op een normale fender bas ( er zijn uitzonderingen, 'the urge bass' bijv, P en J in 1 )

ik zag laatst nog een Roscoe Beck Bass V bij de american guitar store :)

er zijn genoeg fender sigs in omloop, je moet alleen ffe goed zoeken
en de meeste gitaarwinkels zijn certified fender dealer en kunnen het wel bestellen

Razorhead
23 november 2004, 15:52
Tja, maar als arm studentje wil ik hem eerst graag uitproberen :cool:

Chris Wolstenholme
23 november 2004, 15:59
als je een lieve winkel vind kan dat evengoed wel, vragen of ze vrijblijvend in huis halen :)

The Mule
23 november 2004, 17:56
Lijkt mij best een aardig basje als je die specs zo leest.
Ik zou alleen liever een Geddy Lee sig. Rickenbacker hebben, maar die maken ze niet... :-(

koen_V
23 november 2004, 18:51
Ik heb er eentje, nou ja, een halve dan.
Ik heb ooit een geddy lee body gekregen. Hier heb ik een '75 RI jazzbas neck opgezet (ongeveer dezelfde als de geddy lee) en '62 RI Pickups ingezet. Een geweldige bas! Ben zelf eigenlijk gitarist, maar heb al wat basjes gespeeld. Dit is de beste die ik tot nu toe gehoord heb.
Foto: (betere had ik ff niet)
http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/geddy.jpg

Ik vind het echt super wat je met die slagplaat hebt gedaan. Zijn het 2 halve slagplaten? Of het zwarte stuk geen slagplaats? of heb je gewoon een stuk geverfd? Vertel eens wat je daar juist mee gedaan hebt.

Les Paul
27 november 2004, 21:01
Ik heb hem. Als gitarist gebruik ik hem alleen voor wat opnames. Via een Pod, zo de computer in. De bas is veelzijdig en speelt lekker. De hals voelt erg smal aan (maar dat is al snel als je een '58 HC Les Paul gewend bent).
Als fan van Rush (al bijna 20 jaar) was dit voor mij de enige bas die in aanmerking kwam.

Dirk_Hendrik
11 december 2004, 19:28
Maakt de bas ook dat lekkere smerige geluid als de DVD rush in rio?
Wat je lekker noemt. Gave DVD maar het geluid zuigt apeballen en dat geklepper van Lee is als helemaal niet waar je op hoopt. YYZ op de Stages CD had dat ruk-geluid ook al. Kan die man niet weer gewoon op een Wal bas gaan spelen zoals vroeger?

Razorhead
11 december 2004, 21:30
Ach ja, meningen verschillen :)

Trigger
12 december 2004, 21:32
Ken iemand die 'm heeft en er een geweldige sound mee kan bouwen.
Het is echter wel een hele 'nette' bas en idd is die sound van Geddy Lee zelf imo aardig apeballenzuigend ja. Dat gekletter is waardeloos. Ligt meer aan Geddy Lee dan aan de bas vind ik.
Maarre, ik zou 'm graag willen hebben!

soulbrother
13 december 2004, 22:44
Ik heb er één gehad, een hele lange tijd geleden, april '99 om precies te zijn. Ik kickte destijds helemaal op z'n looks. Eenmaal in de oefenruimte kreeg ik er echt geen fatsoenlijk geluid uit. Wat klonk dat ding dun! Gelijk weer weggedaan, geruild tegen een Stingray.