PDA

View Full Version : Randall RB200 voor pop/rock?



www.vanafvandaag.tk
22 november 2004, 11:43
Hi,

In onze oefenruimte staat sinds kort een Randall RB200 basversterker. (200 Watt, 4 x 10" combo). In de oefenruimte ben ik zeer te spreken over deze versterker, maar heb geen idee hoe het op een podium zal gaan met deze versterker.

In de reviews lees ik dat hij vooral gebruikt wordt voor Metal en dat is nu niet echt de muziek die wij maken. Ik speel vooral (Neder)pop liedjes en wat rockachtige dingen.

Het geluid is in de oefenruimte beslist warm, maar absoluut clean, zonder 'scheur'. Daarnaast spreekt de prijs me ontzettend aan omdat ie 'slechts' 490 euro moet kosten bij EIG.

Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met deze versterker buiten metal?
- Zijn er wellicht voor dat geld betere opties?

Alvast bedankt voor de reactie!

frenske
22 november 2004, 12:10
Denk niet te veel in hokjes! Als het goed klinkt tijdens repetities met de band dan klinkt het waarschijnlijk ook goed op podium.
Als je goed naar metal luister zul je merken dat de bas geluid bijna altijd clean is in tegenstelling tot sommige rock bands.

www.vanafvandaag.tk
22 november 2004, 12:28
Thanks! Als analist ben ik jarenlang getraind om in hokjes te denken :-D kan dat niet zomaar los laten.

Je redenering klinkt wel heel erg logisch. Is er nog iemand die er op gespeeld heeft?

Nrrrk
14 december 2004, 10:26
Hoe zou je die basversterker kunnen omschrijven qua geluid? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die versterker. Mijn bassist is daar ook geinteresseerd in. Aangezien hij nu een 100watt heeft en niet boven de gitaristen uitkomt, die toevallig ook randall hebben ;).

De gitaarversterkers zijn zeker goed. Hoe zijn de basversterkers van Randall?

Phyrexian
14 december 2004, 17:59
De gitaarversterkers zijn zeker goed. Hoe zijn de basversterkers van Randall?

No idea en ik denk dat je niet veel échte gebruikerservaringen gaat horen hier. Randall bassversterkers zijn niet echt gekend in tegenstelling tot hun gitaar amps (goeie solidstate amps voor metal imho).