PDA

View Full Version : Squier identificatie



Jax
22 november 2004, 09:35
Hee,

Kan iemand me iets vertellen over de serie, het bouwjaar, etc, van deze Squier?

Bedankt,
Pieter

http://www.xs4all.nl/~epedel/squierkop.jpg

Bobbel
22 november 2004, 09:40
zo'n Squierkop zie je niet vaak... apart... sorry dat ik je niet kan helpen...

guvnor
22 november 2004, 10:29
Ik kan het serienummer niet goed lezen (klote laptop) maar volgens mij is dit een Silver Series Strat. Ik dacht dat die gebouwd werden van '89 of zo tot iets van '94.
Niet van het kaliber JV, SQ of E serie maar wel degelijke gitaren.

bat
22 november 2004, 11:43
De foto is net te vaag.

Waar is de gitaar gemaakt?

Wat is het serienummer?

Welke kleur heeft het logo?

Als ie uit Japan komt, het logo zilverkleurig is en het serienummer met JE of JN begint, is het een silver series Squier.

Harry
22 november 2004, 11:43
nou, zeg maar klote-foto, want ik kan het ook niet lezen.

Orpheo
22 november 2004, 12:32
wat ik kan ontwaaren is dat t begint met 7438....meer kan ik nie helpen

Jax
22 november 2004, 16:08
Dit is de enige foto die ik kon die de verkoper mij had gegeven, dus ik zal hem om wat duidelijkere foto's vragen, of het serienummer.

Jax
22 november 2004, 16:16
De verkoper zegt inderdaad dat het een Silver series is, maar dat ie uit Korea komt. Zou dit kunnen kloppen? Indien zo, hoe zou de kwaliteit van de gitaar dan zijn?

bat
22 november 2004, 16:19
Silver Series werd bij mijn weten alleen in Japan gemaakt.

Dat ie een zilverkleuring logo heeft, zegt niks.

Los daarvan: volgens mij stond er op de mijne zelfs "silver series".

bat
22 november 2004, 16:21
Oh, en vraag ook even wat voor tuners er op zitten.

Jax
22 november 2004, 16:27
Ik moet denk ik even wachten, aangezien hij zijn mail pas over een tijd zal checken. Maar in principe werden de Silver Series alleen in Japan gemaakt? Volgens mij kan ik uit die foto opmaken dat het serial-nummer begint met een E. Wat zou dit betekenen?

bat
22 november 2004, 18:00
Tussen m'n oogharen door zou ik zeggen dat het serienummer begint met E7

Die zou dan van 87 zijn en dan is het gewoon een oude Koreaan en zeker geen Silver Series, die zijn namelijk van begin jaren 90. Die Koreanen waren niet al te best helaas (ze konden er toen veel minder van dan tegenwoordig, daar) dus dan zou ik deze mooi laten staan.

Jax
22 november 2004, 18:04
Ok, dat zal ik zeker doen. Bedankt voor de hulp!

MazeMouse
22 november 2004, 19:45
E743818
(dat is wat ik uit het serienummer kan maken. Pin me er niet op vast :o)

SiNiSTRaL
22 november 2004, 20:05
Tussen m'n oogharen door zou ik zeggen dat het serienummer begint met E7

Die zou dan van 87 zijn en dan is het gewoon een oude Koreaan en zeker geen Silver Series, die zijn namelijk van begin jaren 90. Die Koreanen waren niet al te best helaas (ze konden er toen veel minder van dan tegenwoordig, daar) dus dan zou ik deze mooi laten staan.

E7 = 87?
wist niet dat ze dezelfde serials hanteerden als fender....volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)

Jax
22 november 2004, 20:20
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar zou zijn, toch?

Jax
22 november 2004, 20:21
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


.....wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:22
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...Wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:23
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...Wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:23
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...Wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:25
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...Wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:27
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...Wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:28
volgens mij is t gewoon een Jap (volgens mij zijn alle E series japans...)


...wat zou betekenen dat het wel een goede gitaar is, toch?

Jax
22 november 2004, 20:33
O Shit, 8-dubbele post.


:oops:

bat
22 november 2004, 20:59
Nope. Mijn Silver Series had JN2**** als serienummer. En die kwam echt uit Japan.

Dit is een Koreaan, althans, het is iig GEEN Jap.

wietse
22 november 2004, 22:40
mijn japanse squier's serie nummer begint met een E6 kan dus wel japans met dat nummer.
en daar is het logo ook zilver van ,alleen deze gitaar is een speciale uitvoering een zogenaamde powerstrat uitvoering.
en wel heel duidelijk japans staat er tenminste op , made in japan.
squiers zijn bijna niet te dateren door middel van hun serie nummers ze gebruiken namelijk andere codes en systemen dan bij fender ,komt maar zelden overeen.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/squier1.jpg

guvnor
23 november 2004, 09:37
Er zijn ook Koreaanse gitaren gemaakt met een E serienummer. Bij de Aziaten is echter niet gezegd dat E7 een gitaar uit '87 is. Dat geldt helaas alleen voor de USA modellen.

Ik heb zelf een Koreaanse gehad met E9 en die heb ik nieuw gekocht in '87...

En over de Silver Series: Dat zijn inderdaad Japanse gitaren, gebouwd van '92-'94, herkenbaar aan de naam "silver series" op de ball van de headstock.

bat
23 november 2004, 09:54
Hmm, misschien dat ik m'n herinneringne een beetje gekleurd heb voor wat betreft het serienummer, ik weet het ff niet meer (en heb de gitaar niet meer, dus...)

Maar goed, wat wél zeker is: de Silver Series is in Japan gemaakt, dat staat er ook op ("Made in Japan"), en er staat "Silver Series" op de kop.

Als ie die kenmerken mist (los van het serienummer) is het géén Silver Series.

En als er "Made in Korea" op de kop staat al helemaal niet. Dan is het gewoon een goedkope gitaar die voor meer geld dan ie waard is geprobeerd wordt te verkopen.

Kan verder een leuek gitaar zijn, maar zo goed als een Silver Series is ie echt niet.

Jax
23 november 2004, 15:59
Ok, het blijkt dus een Koreaan te zijn, en waarschijnlijk dus niet een Silver Series, zoal de verkoper zei. Toch ben ik nog wel geinteresseerd aangezien er USA elementen in zitten. Zijn de Koreaanse strats slecht omdat ze van slecht hout gemaakt zijn, of hebben omdat ze slechte elementen hebben? In het tweede geval zou dat dan geen probleem zijn, toch?

guvnor
23 november 2004, 16:41
Met die Koreaanse gitaren weet je het nooit... Ik heb veel meldingen gehoord/gezien dat er multiplex gebruikt werd, maar ook basswood. Ikzelf heb nog steeds een Bullet1 die volgens velen van multiplex had moeten zijn, maar de mijne is helemaal kaalgeschuurd en het is gewoon basswood (2stukken).

De elementen op mijn gitaar zijn redelijk. Niet zo goed als die van m'n Japanse Strat (en die waren weer minder dan m'n Texas Specials...). Ze klinken eigenlijk te schel maar hebben wel een enorme output.

De gitaren zelf krijgen wel betere recenties op Harmony Central dan de Chinese en Indonesische planken.

Met andere woorden: je weet nog niets... Ik ben bang dat je de gitaar moet voelen en horen. Dan kan je beslissen of het iets is...

Jax
23 november 2004, 16:49
En hoe zou ik erachter kunnen komen of de gitaar van één of twee stukken hout is gemaakt, of van multiplex?

Ik ga hem hoe dan ook denk ik uitproberen, en dan zie ik wel. Als ie mij maar bevalt dan vind ik het goed.

bat
23 november 2004, 18:44
Wat je in ieder geval kunt doen is het plaatje op de achterkant eraf schroeven dat erop zit om de veren van de tremelo te beschermen.

Dan kun je al redelijk snel zien of de gitaar van multiplex is gemaakt of van meer solide stukken hout, behalve wanneer de binnenkant ook dekkend gelakt is.

Ook de slagplaat aan de voorkant kun je eraf schroeven, maar dan stel je het geduld van de verkoper wel erg op de proef... Grote kans dat ie dat liever niet heeft.

En zelfs al mag je hem helemaal uit elkaar schroeven, dan weet je het nog steeds niet helemaal zeker...

Dan dat verhaal van die Amerikaanse elementen... tjsa, dat kan zo zijn, maar de verkoper probeerde je ook wijs te maken dat dit een Silver Series is... Helaas is het vrijwel onmogelijk om te controleren of het inderdaad echt Amerikaanse elementen zijn.

Maar goed: wat moet deze gitaar eigenlijk kosten? Als dat niet al te veel is en hij speelt lekker en klinkt goed, dan zou ik hem gewoon kopen.

Jax
23 november 2004, 19:01
Maar goed: wat moet deze gitaar eigenlijk kosten? Als dat niet al te veel is en hij speelt lekker en klinkt goed, dan zou ik hem gewoon kopen.

Hij vraagt er 225 voor, maar hopelijk kan er nog wel wat af. Ik ga voor rond de 160/170, en dat is denk ik wel een nette prijs, toch?

Ik moet hem gewoon even gaan uitproberen, maar aangezien de verkoper nog een telefoon-internetlijn heeft, gaat het communiceren een beetje traag.

bat
23 november 2004, 19:35
Nou, dat vind ik rijkelijk veel.

Eerder dit jaar heb ik een vrij nieuwe Indonesische Squier Standard Tele op de kop getikt voor 120 euro inclusief gigbag.

Deze zou niet veel meer moeten kosten IMHO.

Jax
23 november 2004, 20:13
Tja, misschien heb je wel gelijk. Ik zoek gewoon een lekkere strat voor naast mijn epi SG, voor de wat bluesy stukken. Het hoeft dus niet een pracht-gitaar te zijn, gewoon een lekker geluid voor een kleine prijs. Maar de zoektocht lijkt moeilijker te worden dan ik dacht, en als ik eenmaal begin te zoeken wil ik gewoon de gitaar die ik zoek ook daadwerkelijk vinden, wat wel een beetje frusterend is, als dit niet lukt. Zijn er andere merken waar ik naar zou moeten kijken?

EDIT: Misschien kan ik beter een nieuw topic hierover beginnen, en ja, ik heb al de zoekfunctie gebruikt, en daar heb ik al wat ideeen opgedaan.

michielv
23 november 2004, 21:48
Maar goed: wat moet deze gitaar eigenlijk kosten? Als dat niet al te veel is en hij speelt lekker en klinkt goed, dan zou ik hem gewoon kopen.

Hij vraagt er 225 voor, maar hopelijk kan er nog wel wat af. Ik ga voor rond de 160/170, en dat is denk ik wel een nette prijs, toch?

Ik moet hem gewoon even gaan uitproberen, maar aangezien de verkoper nog een telefoon-internetlijn heeft, gaat het communiceren een beetje traag.

HUmm, die gitaren waren indertijd nieuw 395 piek ofzo. Nu zijn er best goede Koreaanse squiers gemaakt, ook toen al, maar ik vind 225 euro voor een 2e hands koreaan wel rijkelijk veel. Voor een paar tientjes meer ga ik mijn oude Japanse Squier voorzien van Fender USA & Seymour Duncan elementen, goede hardware en string-through bridge van de hand doen binnenkort.. Is trouwens een Tele met drie elementen, zeg maar een Nashville maar dan met 2 strat elementen & een Tele brugpup ;)

Jax
24 november 2004, 07:13
Ja, in dat opzicht is het wel veel. Ik heb geprobeerd een nieuw topic te beginnen , maar aangezien dit forum wel gigantisch aan het kloten is de laatste dagen, is deze er niet op gekomen. Het eerste wat ik moet beslissen is of ik nieuw of tweedehands wil gaan kopen.

michielv
24 november 2004, 08:25
Ik weet niet wat je budget is maar heb je al eens naar London City gekeken? Schijnt best redelijk spul te zijn voor niet teveel geld. Er staat er bijvoorbeeld eentje op marktplaats voor 125 euro: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/34660.htm

In geval van nood kun je altijd nog andere elementen erin zetten, mocht je niet tevreden zijn.

Jax
24 november 2004, 14:15
Hij is nu zelfs naar 100 euro gezakt. Zijn deze gitaren wat? Is er nog verschil tussen bepaalde modelen van London City?

Johannes
25 november 2004, 12:08
Het is een silver serie uit begin '90. ik heb er zelf ook eentje gehad, die had een multiplex body en andere stringtrees. de hals speelde wel lekker soepel. verder wel een leuk gitaartje.

Jax
25 november 2004, 13:55
Het is een silver serie uit begin '90

En waarom denk je dit? Veel mensen voor jou hebben me al duidelijk gemaakt dat het hier gewoon om een oude Koreaan gaat, maar als het toch een Silver series zou zijn, dat zou dat wel interessant zijn. Was die van jou uit Japan of Korea?

bat
25 november 2004, 14:22
Het is een silver serie uit begin '90. ik heb er zelf ook eentje gehad, die had een multiplex body en andere stringtrees. de hals speelde wel lekker soepel. verder wel een leuk gitaartje.

Stond er bij jou op de kop Silver Series en Made in Japan?

Bij mijn weten waren de Silver Series niet van multiplex gemaakt, maar van massief hout.

Johannes
25 november 2004, 15:06
Die van mij was Made in Korea, met een zilverkleurig logo (precies hetzelfde als op de foto aan het begin van deze topic), de hals was glanzend gelakt en had een beetje een gelige kleur. De body was zeker weten van muliplex want ik had m kaalgeschuurd in de veronderstelling dat ie niet van multiplex zou zijn... :oops:

Maar er stond volgens mij géén Silver Series op de kop. Ik denk dat ik dan toch een vergissing heb gemaakt, oeps :-D

Die zwart plastic stringtrees zitten trouwens ook op een Koreaanse Fender (geen Squier) uit 1987 die ik nu heb...