PDA

View Full Version : Pickups schoonmaken



ccc
22 november 2004, 08:55
Heeft er iemand tips op nickel pickups schoon te maken ?

Wicked Willy
22 november 2004, 09:04
Gewoon met een niet pluizende doek poetsen......

en als ze echt heeeeeeeeeel vuil zijn met een beetje chroompoets. Je kan je kapjes ook (laten) polijsten.....maar op de lange termijn zul je ze moeten vervangen......

maar goed Relicen is "in" dus ja gewoon niks aan doen kan natuurlijk ook ;-)

ccc
22 november 2004, 13:54
Welke producten zijn veilig voor nickel en tasten ook de plastic omhulsels niet aan ?

Svenson
22 november 2004, 14:22
Licht offtopic maar ook in het 'poetshoekje'. Hoe reinig je een maple toets (all birdseye maple hals) het beste?

bert k
22 november 2004, 14:35
Als je nikkel schoon wilt maken moet je Silvo zilverpoets gebruiken. Insmeren, laten drogen en uitpoetsen. Ik zou dan eigenlijk de pups er even uitschroeven, dan kan je er veel beter bij.

Neals
23 november 2004, 10:46
Mijn pups zijn verroest :S wat kan je daar aan doen?

Josdevos
23 november 2004, 11:15
Cola overgieten...

Daltoneus
25 november 2004, 22:45
ik heb een experiment daarvan gezien op tv en cola schijnt niet te werken tegen roest :)

Orpheo
26 november 2004, 01:00
ik heb een experiment daarvan gezien op tv en cola schijnt niet te werken tegen roest :)
+1!

ff offtopic: dat was met mythbusters he??:D meesterlijk!!

ontopic: wat van je pickups zijn verroest? de covers, of de spoel, of wellicht zelfs de magneten?

de covers, das gewoon, wat ik doe, heeeel licht eraf schuren, en polijsten....

maar als je de spoelen/magneten zijn...tja....dan ben je denk ik, de pineut.....dan kan je t nie verhelpen denk ik....

Rubenios
26 november 2004, 15:19
waarom krijg ik dan nog steeds met cola de meest kutte bouten enzo los van verroeste grasmaaiers???

marc_o
26 november 2004, 16:12
Omdat grasmaaiers geen TV kijken en dus die uitzending niet hadden meegekregen, dus ssssssssst, je moet het er niet over hebben als je met de grasmaaier bezig bent.

hadv
26 november 2004, 18:12
of speel voortaan op je grasmaaier :razz: