PDA

View Full Version : wie kent dit merk en is het wat? (wireless)



amon
21 november 2004, 21:53
sdr

amon
21 november 2004, 21:56
Ik sta op het punt dit aparaat te kopen:
REXER draadloos systeem(2 kanalen)voor electrische gitaar, met één zender. Voor 75 euro.
http://muziek.2dehands.nl/fotos/7095109.jpg


Ik heb alleen nog nooit van het merk gehoord. Bij wirelesses eigenlijk alleen van shure en sennheiser (ofzo :-? ). Vandaar even de vraag of het welk wat is.
Heeft een bereik tot 200 meter en zoals je ziet met 2 antennes en volgens de verkoper kan hij niet uitvallen: "Hij kan nooit uitvallen, omdat hij twee kanalen heeft, als 1 kanaal uitvalt neemt het andere kanaal het over"

Ik heb er geen verstand van, ik weet zeker dat iemand hier het wel heeft en mij kan vertellen of ik beter 50 euro meer kan besteden aan een bovengenoemd merk of dit doen...

amon
21 november 2004, 21:58
ohja, en dan nog een vraag (het editen doet het niet, dus maar weer een nieuwe post): er zit 1 zender bij, maar kun je met 2 gitaren tegelijk spelen als ik een 2e zender koop. En moet die 2e zender dan hetzelfde type/merk zijn of maakt dat allemaal niet veel uit?

fred_internet
21 november 2004, 22:42
Ik heb een jaar of tien geleden de UHF uitvoering van deze Rexer gehad en heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik die destijds heb ingeruild. Het systeem was ruisarm en zeer stabiel met een minimale kleuring van het geluid. Of deze VHF uitvoering net zo goed is als de UHF versie kan ik je helaas niet vertellen maar voor 75,- Euro is het het proberen waard. Je kunt maar een zender tegelijkertijd gebruiken. De twee antennes duiden op (true) diversity. Bij diversity kiest de ontvanger de antenne met het beste signaal. Bij true diversity is iedere antenne gekoppeld aan een eigen ontvanger en kiest het systeem de ontvanger met het beste signaal.

amon
22 november 2004, 08:12
Wat is het verschil tussen UHF en VHF dan?

bluegate
22 november 2004, 09:35
Ik heb die Rexer die op de foto staat gehad.