PDA

View Full Version : wie kent dit merk en is het wat? (wireless)



amon
21 november 2004, 21:53
sdr

amon
21 november 2004, 21:56
Ik sta op het punt dit aparaat te kopen:
REXER draadloos systeem(2 kanalen)voor electrische gitaar, met één zender. Voor 75 euro.
http://muziek.2dehands.nl/fotos/7095109.jpg


Ik heb alleen nog nooit van het merk gehoord. Bij wirelesses eigenlijk alleen van shure en sennheiser (ofzo :-? ). Vandaar even de vraag of het welk wat is.
Heeft een bereik tot 200 meter en zoals je ziet met 2 antennes en volgens de verkoper kan hij niet uitvallen: "Hij kan nooit uitvallen, omdat hij twee kanalen heeft, als 1 kanaal uitvalt neemt het andere kanaal het over"

Ik heb er geen verstand van, ik weet zeker dat iemand hier het wel heeft en mij kan vertellen of ik beter 50 euro meer kan besteden aan een bovengenoemd merk of dit doen...

amon
21 november 2004, 21:58
ohja, en dan nog een vraag (het editen doet het niet, dus maar weer een nieuwe post): er zit 1 zender bij, maar kun je met 2 gitaren tegelijk spelen als ik een 2e zender koop. En moet die 2e zender dan hetzelfde type/merk zijn of maakt dat allemaal niet veel uit?

fred_internet
21 november 2004, 22:42
Ik heb een jaar of tien geleden de UHF uitvoering van deze Rexer gehad en heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik die destijds heb ingeruild. Het systeem was ruisarm en zeer stabiel met een minimale kleuring van het geluid. Of deze VHF uitvoering net zo goed is als de UHF versie kan ik je helaas niet vertellen maar voor 75,- Euro is het het proberen waard. Je kunt maar een zender tegelijkertijd gebruiken. De twee antennes duiden op (true) diversity. Bij diversity kiest de ontvanger de antenne met het beste signaal. Bij true diversity is iedere antenne gekoppeld aan een eigen ontvanger en kiest het systeem de ontvanger met het beste signaal.

amon
22 november 2004, 08:12
Wat is het verschil tussen UHF en VHF dan?

bluegate
22 november 2004, 09:35
Ik heb die Rexer die op de foto staat gehad.
Heb er nooit problemen mee gehad.

VHF = Very High Frequentie
UHF = Ultra High Frequentie

Hoe hoger de frequenties des te beter is het frequentie bereik van
het gezonden signaal.
Ik geloof dat VHF maar tot ongeveer 15kHz gaat en UHF 20kHz
Voor mensen loopt audio (mits heel jong en zonder gehoorbeschadiging)
van 20Hz tot 20kHz.

De meeste UHF wireless systemen klinken dus transparanter dan de VHF systemen.

skabouter
22 november 2004, 14:25
amon, ik weet niet welke dit precies is, maar ik heb zelf een rexer gekocht, van 80 euro. dat is een VHF, diversity model (2 antenna`s dus).
was bijwijze van grapje, om eens te kijken. maar ik heb hem gehouden, en zal ook niet snel een shure/samson van 400+ kopen. ik vind hem prima, bereik is meer dan 100 meter, ECHT ruisarm, en ik merk niets van kleuring. ik vind het een prima ding !
1 nadeel is dat ik eerst mijn wireless AAN moet hebben (ook van standby dus) voor ik mijn buizenamp aanzet. als ik eerst mijn amp aanzet, en en de wireless is nog uit hoor je een ongelovelijk hard gekrijs door dat ding. maargoed, als je niet vergeet die volgorde aante houden werkt hij perfect. (dit probleem geld mss alleen wel voor die van mij)

amon
22 november 2004, 14:47
Naja, ik koop hem wel gewoon. 75 Euro is toch niet veel voor een wireless en mocht het toch niets zijn, dan verkoop ik hem toch gewoon weer... :)

skabouter
22 november 2004, 16:04
precies, zo dacht ik er ook over, maar verkopen was niet eens nodig :)

fred_internet
22 november 2004, 16:10
1 nadeel is dat ik eerst mijn wireless AAN moet hebben (ook van standby dus) voor ik mijn buizenamp aanzet. als ik eerst mijn amp aanzet, en en de wireless is nog uit hoor je een ongelovelijk hard gekrijs door dat ding. maargoed, als je niet vergeet die volgorde aante houden werkt hij perfect. (dit probleem geld mss alleen wel voor die van mij)

Kun je dat probleem niet oplossen door de squelch van de ontvanger iets minder gevoelig in te stellen? Normaal gesproken moet je je zender gewoon uit kunnen schakelen zonder dat er rare bijgeluiden ontstaan.

skabouter
22 november 2004, 16:36
ik heb geen idee, maar ach, maakt me niet zoveel uit.ik heb nu geleerd het in de goede volgorde te doen...........dus het gaat wel goed.

fred_internet
22 november 2004, 20:19
ik heb geen idee, maar ach, maakt me niet zoveel uit.ik heb nu geleerd het in de goede volgorde te doen...........dus het gaat wel goed.

De squelch instellen heb je zo gedaan; versterker en ontvanger aanzetten, squelch op de ontvanger terug draaien (met draaiknop of schroevendraaiertje) tot het storende geluid weg is en klaar! Als de ontvanger te gevoelig af staat gesteld ontvangt hij een hoop rotzooi als de zender uit staat en dat is de oorzaak van het storende geluid.