PDA

View Full Version : Bach - Allegro Assai



delphiro
21 november 2004, 20:24
Hé allen, (hopelijk niet triplepost.. doe toch wat aan dat forum :sneaky: )

Sinds kort is dit (oneerbiedig) mijn stukje om warm te worden. Het komt daarbij nog eens goed uit dat dit ook een stuk is uit een suite die ik helemaal wil spelen :-D

Ik start een beetje snel en bind later in :razz:
(3Mb, 3min)
http://www.xstaze.nl/mp3/bwv1005_allegro_assai.mp3

Geschreven door 'de' Bach voor viool solo, bewerkt door (ook 'de') Barrueco (overigens ook prachtig opgenomen door Barrueco - aanrader!)

http://www.barrueco.com/discography.shtml#TOC29
en dan
MANUEL BARRUECO: J. S. BACH SONATAS Arr. Barrueco Angel/EMI CDC 56416 (1997)

gegroet,
Rob

VHsologitarist
21 november 2004, 20:36
Dit klinkt weer goed rob,

alleen jammer dat de snaren soms wat "kletteren" (cker pas nieuwe).
Mijn complimenten!!!
groetjes
ferry

AcousticFreak
22 november 2004, 10:34
Das z'n nieuwe Bernabé geloof ik.. :wink: Lastige gitaar! (naar eigen ervaring)

Ik had bij een ander forum ook vaak last van een dubbele of tripple posts. Dat kwam omdat ik te ongeduldig op OK drukte terwijl de bewerking nog bezig was... misschien bij jou ook de reden?

Geweldig strak gespeeld weer! Hoeveel tijd steek je wel niet in je gitaar?!?! Of pik je alles gewoon onwijs snel op? Ben zelf nu al weken bezig met een of andere "Etude II", die stukken minder virtuoos klinkt overigens..
Kan jij het als ervaren gitarist horen of een simpel klinkend klassiek stuk al dan niet moeilijk is om te spelen?

Ow.. uhm.. dit al gelezen Rob?:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=41590

We want you there :D

delphiro
22 november 2004, 11:46
he bedankt allebei :-)

VH - goed gehoord (weer) Ik ben aan het experimenteren met andere snaren. Uit gewoonte kocht ik altijd d'Addario low tension maar nu had ik eens via internet GSP snaren besteld (in de reclamefolder 'aangeraden door o.a. Bernabe' - dus dan moet je wel ;-) )

Ze klinken erg goed mag ik wel zeggen maar het is wel weer even wennen zeker in combinatie met een nieuwe aanslagtechniek die ik zaterdag in een workshop leerde.

AcousticFreak - als ik op OK druk zie ik links onder dat ie bezig is en dan op een gegeven moment zegt ie 'klaar' en vervolgens zie je nog steeds dezelfde OK knop. Dan leeg ik de cache van de browser, herlaad de site na een paar minuutjes en dan blijkt het nog niet te zijn geplaatst. Heel vervelend en gelukkig kun je zelf dubbele posts later weghalen.

Ik steek gemiddeld 1u per dag in de gitaar. Ik moest onlangs alleen optreden en heb toen elke dag 2 keer de stukken gespeeld (bij elkaar ca. 1u) en dus wat intensiever geoefend maar het gaat me steeds makkelijker af (vooral snelheid lukt me beter). Ik denk dat ik na mijn lange periode zonder gitaar (toen de kinderen geboren werden en we weinig sliepen :-D ) nu eindelijk weer aan het opbouwen ben. Ik ben ook wel -al zeg ik het zelf- snel in het oppikken en ruw spelen van stukken. Het afmaken en muzikaal is vaak mijn probleem :roll: omdat ik te snel weer wat anders wil


Kan jij het als ervaren gitarist horen of een simpel klinkend klassiek stuk al dan niet moeilijk is om te spelen
Onderhand is mijn bladmuziekcollectie zo groot dat ik de meeste componisten en de moeilijkheidsgraad wel ken en vaak ook de moeilijkheidsgraad van een stuk kan beoordelen door het te luisteren. Zo weet je bv dat Rodrigo staat voor moeilijk (dus als de muziek veel dissonanten en exotische akkoorden kent) en Guiliani staat voor niet al te moeilijke muziek (veel doorsnee intervallen en standaard arpeggio's). Aan de hand daarvan kun je aan de compositie wel aardig horen of het problematisch wordt of niet. Maar soms vergis je je vreselijk zoals bij 'Jongo' van Paulo Bellinati. Je hoort dat het een lastig stuk is en in het begin zit dan een heel lief stukje waarvan je denkt aaaah rust... maar dat blijkt vanwege de duim / andere vingers onafhankelijkheid het moeilijkste van alles. Ik heb dus ook nog wel veel te leren (gelukkig maar)


We want you there
Goed initiatief! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een absolute nul ben op optreedgebied (veels te nerveus) maar ik wil het meer gaan oefenen. Laatst heb ik voor 20 man gespeeld en dat ging redelijk (waarom wordt een mens toch nerveus voor dat soort dingen!! neem nou Tommy Emmanuel.. that's the spirit!) Ik vraag me alleen afof mijn stijl binnen de marges valt (of ik moet het beperken tot Sacksioni en Brazeliaanse stukken :-)) ) Maar ik ga het in de gaten houden! Bedankt voor de link.

AcousticFreak
23 november 2004, 00:25
Ik ben ook wel -al zeg ik het zelf- snel in het oppikken en ruw spelen van stukken. Het afmaken en muzikaal is vaak mijn probleem :roll: omdat ik te snel weer wat anders wil.


Precies mijn probleem! Ik heb sinds een jaar les.. goede stap.. vooral technisch gezien! Maar hij zegt te snel dat een stuk 'af' is.. zonde :roll:

Ik ga binnenkort een paar leuke (goede zijn te duur) microfoons kopen voor thuisopname.. misschien kan ik er wat leuks uit krijgen. Adelita kan nog stukken mooier! 8-)

Misschien tot die ene zondag!...

Harald
23 november 2004, 16:48
We want you there
Goed initiatief! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een absolute nul ben op optreedgebied (veels te nerveus) maar ik wil het meer gaan oefenen. Laatst heb ik voor 20 man gespeeld en dat ging redelijk (waarom wordt een mens toch nerveus voor dat soort dingen!! neem nou Tommy Emmanuel.. that's the spirit!) Ik vraag me alleen afof mijn stijl binnen de marges valt (of ik moet het beperken tot Sacksioni en Brazeliaanse stukken :-)) ) Maar ik ga het in de gaten houden! Bedankt voor de link.

Nee, niet ineens Sacksioni gaan doen, te klassiek aangepakt wat . Juist wel klassiek (graag Bach, fantastische muziek), en we zetten wel een microfoon voor die gitaar, of ik neem de mijne mee (maar piezo is niet echt mooi voor klassiek, en trouwens AcoiusticFreak heeft geloof ik een beter model Bernabe, dus neem die maar mee). Speel ik wel wat Sacksioni :lol: (heb sowieso weinig anders voor 12-snarige wat de moeite waard is) En dat kunnen oefenen is net één van de belangrijkste redenen voor het hele initiatief. (F.A.N. zie artikel op mijn site) naast een mogelijkheid voor de (akoestische) gitaarnet gitaristen om elkaar eens te ontmoeten. Gewoon komen dus... Pleassse (uitgesproken zoals Simba dat tegen zijn moeder zegt als ze naar olifantenkerkhof willen in de Lion King)

Harald
23 november 2004, 16:48
We want you there
Goed initiatief! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een absolute nul ben op optreedgebied (veels te nerveus) maar ik wil het meer gaan oefenen. Laatst heb ik voor 20 man gespeeld en dat ging redelijk (waarom wordt een mens toch nerveus voor dat soort dingen!! neem nou Tommy Emmanuel.. that's the spirit!) Ik vraag me alleen afof mijn stijl binnen de marges valt (of ik moet het beperken tot Sacksioni en Brazeliaanse stukken :-)) ) Maar ik ga het in de gaten houden! Bedankt voor de link.

Nee, niet ineens Sacksioni gaan doen. Juist wel klassiek (graag Bach, fantastische muziek), en we zetten wel een microfoon voor die gitaar, of ik neem de mijne mee (maar piezo is niet echt mooi voor klassiek, en trouwens AcoiusticFreak heeft geloof ik een beter model Bernabe, dus neem die maar mee). Speel ik wel wat Sacksioni :lol: (heb sowieso weinig anders voor 12-snarige wat de moeite waard is) En dat kunnen oefenen is net één van de belangrijkste redenen voor het hele initiatief. (F.A.N. zie artikel op mijn site) naast een mogelijkheid voor de (akoestische) gitaarnet gitaristen om elkaar eens te ontmoeten. Gewoon komen dus... Pleassse (uitgesproken zoals Simba dat tegen zijn moeder zegt als ze naar olifantenkerkhof willen in de Lion King)

AcousticFreak
24 november 2004, 11:58
....en trouwens AcoiusticFreak heeft geloof ik een beter model Bernabe, dus neem die maar mee...

No way José :razz:

Delphiro heeft de A1 als ik um mag geloven.. daar doet mijn M5 zwaar aan onder :wink:

delphiro
24 november 2004, 14:03
:-D zie http://home.zonnet.nl/delphiro/gitaar.html :-D

hee M5? Ik dacht dat ze altijd B werden genoemd.. Snel even mijn tekst op die internetpagina aanpassen :razz:

AcousticFreak
24 november 2004, 18:21
De M5 staat voor 'modello 5'

de op 1 na goedkoopste Bernabé.. in de praktijk..

nog een stapje voller en mooier is de M10.. dan M20.. enz.. (te duur) :razz:

Harald
29 november 2004, 11:32
IK heb een Modelo E (Estudio?) die zou helemaal van massief hout zijn. Zou dan toch vergelijkbaar moeten zijn met de M5. Kan mijn model niet in de lijst terugvinden, wel ooit gekocht bij Benelly. Ben er wel blij mee. Daarvoor altijd klassiek op een Cimar (het lowbudget dochtertje van Ibanez) van 300 gulden gespeeld. Is dan toch wel een enorme verbetering.